Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Tanya - 24 juni 2013 21:05

Hej hej. Först och främst, jag är jättetrött. Jag gäspar hela tiden... Varför? För jag la mig runt 2 inatt och gick upp 9... för att jag skulle ta en promenad i det här vackra vädret (det var vackert tidigare idag i alla fall) och sedan skulle jag fixa mig och dra mig till stan för att träffa min bästa vän Nathalie :). Äntligen så mår jag mycket bättre, jag har knappt ont i magen längre så jag har kunnat leva mitt liv helt normalt, alltså kunna ta mig utanför hemmet både idag och igår! En sak säger jag er bara... ta inte eran hälsa förgivet, man vet aldrig när man kan bli sjuk eller få riktigt ont någonstans så du knappt kan/orkar göra något längre... Tro mig, jag vet vad jag pratar om. Det är ett helvete att inte kunna ta sig nånstans och ännu mindre ens kunna promonera när man har extremt ont i magen som jag hade för ca 1 vecka sen. 

 

Idag så när jag träffade min fina bästa vän, så pratade vi lite om olika saker (bland annat våra föräldrar) om djur och lite sånt :) . Vi båda fikade på stan alltså... eller det var mest jag som fikade, hon åt lunch/frukost :P. Sen så gick vi till Åhléns där jag köpte en ny mascara till mig själv (min favorit mascara) och så tog jag hem några prover på en foundation på Estée Lauder... Jag hade egentligen verkligen inte tänkt köpa någon ny foundation på ett bra tag, men jag har hört att deras ska vara vattenfasta... Så man kan ta på sitt ansikte, gråta, det kan regna ute, man kan svettas utan att sminket förstörs... Jag provade som sagt idag och jag kan säga att jag är väldigt positivt överraskad! Eftersom jag inte har gråtit idag (jag mår ju bra, hallå? Behöver inte gråta då heller :) ) så provade jag att stänka vatten på mitt ansikte och sminket satt helt kvar... sen så tog jag papper och "tryckte" den ganska hårt mot huden men sminket satt fortfarande kvar väldigt bra... Den förstördes inte alls med andra ord! :O . Jag har också märkt att runt T-zonen (alltså näsa, haka och en del av pannan) höll sig matt längre än vanligt... Jag blev mindre glansig där och det blev inte fort glansigt heller utan det tog kanske... 3-4 timmar för mig att bli det? I alla fall idag, det kan också bero på hur huden mår osv (tror jag.) Så jag var VÄLDIGT nöjd och jag ska LÄTT köpa den snart, troligen imorgon! Tyvärr så är den dyr men efterom den är så bra och det innebär att jag kan gråta hur mycket jag vill utan att sminket förstörs så är den värt varenda liten krona!

 

För er som undrar... Ja, jag gråter mycket till och från under vissa perioder. Jag har inte gråtit på typ 1 vecka nu men nångång i framtiden så kommer jag såklart gråta igen och om jag är sminkad så är det en lättnad att veta att sminket inte förstörs för ärligt talat så HATAR jag att gråta när jag är sminkad, det blir helt förstörd och det blir mer uppenbart att jag har gråtit då och jag är den typen som vill se bra ut + gör allt för att dölja att jag har gråtit, då jag sällan gråter öppet inför någon... För er som inte gråter som jag gör, så är den ändå bra att ha såklart då den tål regn och fukt mycket bättre än andra vanliga foundations :) . 

 

Sen så efter jag har vart på stan, så tog jag bort mitt gamla smink och sminkade mig med det här nya sminket för att testa :P . Alltså foundationen som jag nämnde nyss.  Jag har också ätit middag såklart, kollat lite på tv och så... Jag vet inte riktigt vad jag vill göra nu. Kolla på film? Någon serie? Fortsätta lyssna på musik? Jag vet inte, men något kommer jag såklart att hitta på ^^ . Nu så ska jag gå i alla fall, har inte så mycket mer att lägga till... Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tani

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards