Direktlänk till inlägg 23 november 2015

Flashbacks, minnen som orsakar mig så mycket smärta.

Av Tanya - 23 november 2015 00:46

Hej... Jag mår så fruktansvärt dåligt just nu. Men jag vill inte tynga ner mina vänner. De har nog med sitt ändå. Tur att man har bloggen då! :). Jag har verkligen problem... med mänskligheten. Min relation till de, men även min syn. Speciellt män. Jag vill både så gärna ha en man men samtidigt kan jag knappt stå ut med en, för i grund och botten fattas det fullständigt tillit. Det finns alltid rädslor och oro där som ligger bakom, som konstant spökar och gör sig påmind. Jag och en kompis pratade om män... deras dåliga sidor utav de så att säga. Deras onda, mörka, djuriska sida som alla män har. Helt plötsligt, från ingenstans. Så började jag att bryta ihop. Jag fick upp dåliga minnen, flashbacks. Saker som har hänt mig i det förflutna, som jag aldrig kom över. (Vad det exakt är tänker jag inte blogga om.) Mina närmaste vet ändå vad jag pratar om, vad jag har gått igenom. ALLA (speciellt inte främlingar) behöver inte känna till vartenda liten detalj om mig, mitt liv eller mitt förflutna. Men det har skapat ett djupt sår i min själ. Det är som att jag fortfarande blöder, jag har inte läkt ännu. Jag har ignorerat det så länge, låtsas som om det inte var viktigt. Som att "äsch, det som har hänt har hänt." Men sannngen är, jag har inte alls återhämtat mig, inte ens i närheten. Den bördan är väldigt tung att bära, så det går ut på andra människor istället, omedvetet. 

 

Jag har väldigt mycket ilska inom mig (dock har det minskats) det håller på och går över till ren sorg... Men jag är fortfarande i det stadiet där jag är arg, förbannad. Men jag håller på och omvandlar den ilskan till ren sorg istället... Vilket i sig är bra, det håller på och omvandlar till en viss acceptans. Men under tiden är väldigt jobbigt. Det är jobbigt att vara vaken om nätterna, gråta helt hysteriskt i timmar, sedan för att ta en paus för att återhämta mi styrka och sedan så smäller det igen. Det är inget jag kunde kontrollera riktigt, allt behövde komma ut. Det gör så fruktansvärt ont, att även blogga om det här gör mig ledsen och jag känner mig gråtfärdig redan nu ärligt talat. Tårarna rinner och jag måste bara acceptera det.  Det är tur att jag har Gud och bloggen att vända mig till, så jag slipper gå igenom allt det här helt ensam. Det här är svårt att prata om, jag föredrar att inte nämna det alls.

 

Angående Gud, så drömde jag faktiskt att Jesus besökte mig. Han rörde vid mig och helade mig. Jag kände en stark ström, en energi ifrån hans händer. Det var väldigt mäktigt. Men det första jag gjorde  när jag vaknade var att jag brast ut i tårar. Jag kände mig så nära Gud men även så nära denna hemska upplevelsen. Ärligt talat, jag vill inte gå igenom det här. Jag vill sopa under mattan och låtsas som om det aldrig ens hände mig. Inte tänka på det, ännu mindre blogga om det. Men jag kan inte ljuga för mig själv. Allt är redan uppe här på ytan för mig, så vad är meningen med att förneka det? Det gör endast allting värre. Jag måste ta denna smärta som det är och bara... lida. Samt försöka hålla människor utanför detta, varför ska be behöva hantera min djupa smärta? 

 

Jag känner mig helt slut, utmattad. Jag orkar inte skriva mer just nu. Jag är för slutkörd, trött och lite hungrig. Jag behöver få i mig något... Samt jag känner att jag behöver vara ifred just nu. Jag orkar inte med människor, jag är för utmattad och slutkörd. Orkar inte prata på som om jag inte mår dåligt... Tror jag behöver gråta ut lite mer ärligt talat, det känns så. Hur jag ska orka, det vet jag inte. Jag känner mig redan uttömd nog som det är. Men aja, det som händer, det får hända. Man kan inte kontrollera allting här i livet, speciellt inte känslor. Men ni får ha det så bra och sköt om varandra. Puss och kram. /Tanya

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards