Alla inlägg den 11 november 2009

Av Tanya - 11 november 2009 21:46

Hej hej. Det känns som om det var länge sen jag bloggade här, men delvis är det för att jag inte har orkat, och delvis för att jag inte hat haft tid. Dessutom så visste inte vad jag skulle blogga om, och jag gillar inte att blogga i onödan... Idag så har jag vart i skolan, kommit hem, ätit, duschat, tagit det lugnt. Och nu bloggar jag. Jag har med andra ord inte gjort något speciellt. Jag vill säga att när jag köpte min laptop så kom jag på att jag berättade knappt om den alls, jag var väldigt trött, och tänkte inte på det... Det var faktiskt min syster som påminde mig och frågade varför jag inte skrev lite om hur den såg ut och så vidare, sen så kom jag på att hon har faktiskt rätt...
Men jag varken orkade eller hade tid att skriva ett nytt inlägg just då.


Så nu kan jag berätta lite om den hära datorn. Märket heter Asus, det är 15,5 megapixel, den har en inbyggd webbkamera, 1,3 megapixel. Den är hel svart. Den är väldigt nice att använda tangentbordet med.
Det var allt jag kom på att skriva om den hära laptopen som jag använder just nu...

Nu ska jag skriva saker jag inte gillar. Saker som jag dissar helt enkelt.

Skönhets operationer.
Jag avskyr plastik operationer, folk som använder t.ex botox på läpparna för att få större och fylligare läppar, eller tjejer/kvinnor som operar sina bröst, för att t.ex få större bröst. Såna människor har verkligen dåligt självförtroende, och det enda sättet att fixa sig själv, så man känner sig nöjd med sig själv, det är att se till att läka sig själv, att må bra inombords, ha självförtroende. För tro mig, om du mår bra så behövs det inte skönhets operationer, hur din kropp än ser ut, för då accepterar du dig själv, för hur du är och ser ut, och accepterar både dina brister och fel och dina goda sidor, så är det bara. Sen så är det en annan sak om man är tvungen att operera sig, t.ex fettsugning, om man verkligen är jätte överviktig och det verkligen behövs... Men annars så är jag emot det.

Skitsnackare.
Jag avskyr folk som snackar skit. Skitsnackare med andra ord. Om man är t.ex osams med någon, eller helt enkelt inte gillar någon och sen börjar man bara snacka skit om den personen för andra människor som man inte känner, iallafall att man knappt känner den personen... Så lågt. En tjej gjorde så i skolan. Hon pratade illa om en tjej jag känner, en klasskamrat, och hon gick lite över gränsen tycker jag, hon gick från den ena saken till den andra... Hon klagade och sa att hon var för nyfiken, sen att hon var överviktig och att hon "härmade" henne, och gick ner i vikt när hon själv började gå ner i vikt, att hennes mamma är så himla nyfiken och överviktig, att hon inte vill ha henne i sitt liv på något sätt, och så vidare... Jag kände knappt henne. Jag visste inte ens vad hon hette! Men jag tog reda på vad hon heter, så jag kunde varna min klasskamrat och berätta att det finns en tjej som snackar skit om henne, och den tjejen känner inte ens mig... Så otroligt låt alltså... Vad är det med vissa människor? Varför snackar ni så mycket skit, framför allt om det är någon du inte ens känner?!... Åh vad jag stör mig på såna människor...

Men nu hade jag tänkt att dra. Ska göra i ordning till mig sängs, har sovit ganska dåligt dom hära nätterna och knappt klarat av skolan... Att sova/halv sova på lektionerna, det kallar jag inte för att kunna klara av skolan, och jag klarar inte av det med bara 5-6 timmars sömn... Jag behöver minst 7 timmars sömn för att ens kunna fungera "normalt." Men inte ens det räcker egentligen. Jag är en sån människa som behöver egentligen mellan 8-10 timmars sömn... Men igår kväll sov jag ganska bra, jag sov gott. Jag sov i ca 8 timmar, men endå så blev jag trött efter skolan... Men jag klarade mig iallafall skoldagen, utan att somna på lektionerna, haha. Så för att jag ska kunna sova ut i natt, så måste jag gå nu och göra i ordning mig.
Ha det så bra!

Puss och kram! /Tani

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards