Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Tanya - 16 maj 2010 13:14

Hejsan bloggen! Det var ett tag sen jag bloggade här senast... Haha sorry men jag har inte orkat riktigt, sen så har det hänt vissa saker... Både bra och dåliga saker.

Dåligt.
Det som är dåligt är att jag och mamma har bråkat och tjafsat en hel del, inte kommit överens helt enkelt och så vidare... Sen så snackar jag och Cesar knappt längre, sen så saknar jag Oliver jätte mycket. Självklart saknar jag Cesar också... Jag och Cesar är inte ovänner eller så, men hans comviq kompis gick ut och han har inte fyllt på sin mobil ännu (det har gått över 1 vecka sen, men det känns som om det har gått 2-3 veckor för mig...)
Han behöver en paus helt enkelt om man säger så... Vi brukar i vanliga fall snacka varje dag, men nu så har båda haft det lite jobbigt speciellt Cesar.
Så därför är det bäst att inte snacka så mycket och ofta, så man känner att man saknar och uppskattar varandra... För jag tror att han blev lite less på mig där mot slutet. Men vi har snackat 1 gång på msn sen dess.
Han förklarade hur det låg till, hur han kände det och så...
Cesar sa att han började att sakna mig i alla fall, allt mer och mer ju mindre vi snackar med varandra, det är ju bra! :) Sen så sa han att han inte ville att jag skulle hålla mig borta från honom, trots att han kände sig less...
Så det kändes väldigt bra och skönt när han sa sådär :) .
Sen en till dålig sak... Jag har gått upp i vikt :/ .

Bra.

Nu till dom bra sakerna. Jag har börjat att röra på mig, gå lagom långa men snabba promenader så man förbränner fett. Så jag kämpar med just nu att gå ner i vikt. Det jobbiga är inte att röra på sig, utan att hålla sig borta från söt saker när man är som svagast och mest sugen på något sött...
Men det gäller att vara stark och bara äta sånt på lördagar.
Det kommer bli svårt, men det blir det värt i längden.
Så nu gäller det att kämpa på och röra på sig och äta mindre söt saker!

Sen så har jag klippt mig. Har nu axel långt hår. Jag tycker personligen att mitt hår är mycket finare nu och det är mycket lättare att sköta om.
Det är mer glansigt nu, mjukare och lättare att hantera.
Det är mjukare och mer glansigt för jag behöver inte använda hårskum lika ofta eller ta lika stor mängd som förut. Sen så fortsätter jag att använda Lush produkterna, det gör ju sitt. Sen så har jag börjat använda en ny bra hår kräm som jag fick av frisören (mammas väninna) för att testa den och se vad jag tycker om den. Jag gillar verkligen denna i alla fall :) .
Den är inte någon märkes grej eller så, men jag satsar inte på sånt, utan bra produkter som passar mitt hår. Priset spelar inte någon stor roll för mig.
Sen så känner jag på mig att jag och Cesar kommer att börja snacka med varandra igen och det händer ganska snart :) .

Ja det var allt som jag kunde komma på.
Men nu ska jag gå och ni får ha det så bra. Sköt om er!
Puss och kram! /Tani :) .

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards