Alla inlägg den 2 september 2010

Av Tanya - 2 september 2010 23:03

Hejsan alla bloggare och läsare där ute!
Haha som ni säkert märker så är jag på ganska bra humör just nu :) .
Jag känner att jag borde bli bättre på att blogga...
Jag vet att jag har sagt detta tidigare men jag vill verkligen bli bättre på det :P . Jag fick ett ganska bra tips från min tjej kompis Chelise.
Hon sa att om man vill ha tillbaka blogg lusten igen så är det bara att tvinga sig själv att blogga varje dag. Det behöver inte alls vara långa inlägg om man inte har något speciellt att säga eller så. Det räcker med 5 minuters bloggning per dag än att blogga i 30 minuter fast en gång i veckan då, haha.
Dock oroar jag mig för att detta kan skapa ett beroende... att man ständigt känner sig mer eller mindre "tvungen" att blogga och bloggar man inte så får man dåligt samvete och ber om ursäkt till sina läsare, som om man faktiskt hade gjort något fel!


Vilket är fel, för man gör inte något fel genom att blogga sällan så varför ska man då be om ursäkt? Haha tycker att det blir dumt bara till slut :P .
Så jag tycker att det är dumt att skapa nå slags "blogg regel."
Varför bli beroende av det i helt onödan om man egentligen inte känner för att blogga eller om man inte ens VET vad man ska blogga om? Haha...
Jag ska försöka bli bättre med bloggandet.
Dock så kommer jag inte börja med att blogga exakt varje dag, vill inte sätta en onödig press på mig själv och skapa nå onödigt beroende.


Jag har redan saker som jag är beroende av så det räcker tack.
Jag är beroende av saker bland annat som:


* Choklad, socker och söt saker överhuvudtaget. Det blir värst när jag har mens, haha. Dom senaste 2 veckorna har jag vart jätte dålig med att hålla mig borta från söt saker. Jag måste vara lite hårdare mot mig själv och stå emot frestelser, men det är inte så lätt. Sanningen är att jag är svag för frestelser och faller lätt för dom, det är något jag måste jobba med så jag känner mig starkare och håller mig borta från sånt onödigt skit.


* Shopping... Tro det eller inte, men jag är mer eller mindre beroende av shopping... Jag får behärska mig varje gång jag är i till exempel Åhlens eller så... Så jag inte köper en massa onödiga saker som jag egentligen inte alls behöver för tillfället. Så detta är också något jag måste jobba på.
Dock så tror jag inte på att man ska undvika affärer där frestelsen finns, som smink, parfymer, hår produkter och sånt.  Jag tror på att man ska kunna gå runt och kolla, endå kunna behärska sig och se till att inte köpa onödiga saker! Det har jag gjort förut och det har jag klarat av! :) . Så där måste jag kämpa med och behärska mig hela tiden...
Kläder och skor och smycken bryr jag mig faktiskt inte så mycket om.
Tack och lov!

Sen så har jag och mamma gjort en deal tillsammans...
Om jag går ner i vikt (alltså undviker choklad och inte äter sånt i onödan) och om jag shoppar mindre så kommer jag nångång i vinter, runt jul få en rosa bärbar dator som jag verkligen vill ha...
Egentligen så skulle jag inte ha fått det alls överhuvudtaget eftersom jag fick en svart laptop förra året (den som jag använder nu.)
Denna nya rosa laptop som jag vill ha kostar mellan 10.000 - 12.000 kr...
Detta som jag har nu kostade "bara" 5.000 - 6.000 kr.
Så ja, det är en ganska så stor skillnad. Därför gäller det för mig att sköta mig.
Sanningen är att jag inte kan hålla på och skjuta upp längre för tiden går ju fort. Misslyckas jag med shoppingen och sötsaker så kan jag glömma min rosa laptop. Självklart är den rosa laptopen mycket viktigare för mig än vad shopping och onyttigheter är för mig.


Men nu så ska jag gå. Hjälp vilket långt inlägg det blev!
Men så är det väl när man slavar med att blogga, för då har man mycket att berätta och då blir det ett långt inlägg :P .


Men ni får ha det så bra och sköt om er!
Puss och kram. /Tani   

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards