Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Man ska alltid lyssna till sin instinkt!

Av Tanya - 22 maj 2011 14:53

Hejsan! Jag tycker att min helg har vart ganska så helt okej :) .
I fredags så blev det tyvärr ingen dipp med morötter och cider då det blev sent... Sen så blev det lite tjaffs med mamma om det, men insåg sen att hon hade rätt och att det är inte rätt läge att fixa sånt vid 12 tiden :P . Jag behöver rutiner helt enkelt och om man lägger sig senare än 3, ja då lär resten av dagen bli förstörd. Då kan känner sig trött och seg, orkar inte med något och kanske eventuellt riskerar man att bli på dåligt humör. Så nej, det är inte värt det.


Jag är tyvärr känd för att göra saker och ting som jag vill och känner för stunden och tänker inte längre fram än så. Men som tur är så ser mamma sånt :P . Jag måste seriöst själv lära mig att se längre fram och skärpa till mig lite :O .


Igår så var jag och mamma ute, tog en prommenad till Jysk och gick runt lite där, gick även till växtriket och någon annan butik där jag inte riktigt kommer ihåg vad den heter. Men där finns målarfärger och sånt i alla fall. Sen så promenerade vi hem igen. På väg hem så gick jag till Ica, jag går ju endå förbi där och köpte lite kyckling och choklad :) . Tyvärr så råkade jag tappa min fina vita nya handväska, där fanns min favorit puder som jag har köpt från Make Up Store, som kostar ungefär 250 kr. Drygt att den krossades... Det går fortfarande att använda den men den är mer krossad nu och mycket av innehållet har man förlorat. Typiskt, jag som brukar vara mer rädd om mina saker, det var en av mina favoriter! Aja, så kan det väl också gå... ^^


Haha stackars mamma, hon var orolig och trodde att hon hade tappat bort sin nya Iphone 4. Så hon vart jätte stressad på vägen hem. Men jag märkte att hon inte hade mobilen med sig från första början så jag var jätte lugn och hade en stark känsla av att mamma helt enkelt hade glömt den hemma :P . Så då skyndade hon sig hem och så fort hon kom hem så ringde hon mig från sin mobil och lät överlycklig och då sa jag: Jag sa ju det, att den var hemma. Jag visste det hela tiden, för min instinkt sa det :) .


Man ska alltid lyssna till sin instinkt, speciellt om du har en stark känsla av något! Då borde man inte ignonera det, det vet jag själv av egen erfarenhet ;) .
Om det känns däremot tveksamt, så försök endå att följa din magkänsla för den har sällan fel om man lär sig att verkligen lyssna till den och strunta i rädslan och rösterna i huvudet som snurrar runt. För den vilseleder en bara.


Idag har jag inte gjort så mycket, har mest tagit det lugnt. Jag har även plockat undan lite disk, rollat och bäddat min säng då det är nödvändigt. För Dino hårar ner rätt så mycket, han sover gärna med mig vid mina fötter om nätterna :P .
Just nu så dricker jag 1 glas cider från igår, det vart en hel del över faktiskt.
Självklart är den alkoholfri, åter igen! :) .


Nej men nu så ska jag gå, har inte så mycket mer att säga just nu.
Men ni får ha det så bra och sköt om er!
Puss och kram! / Tanya :)

 
 
miixx

miixx

22 maj 2011 18:44

sv: ya: jag har bara testat pro activ en gång, men jag tyckte de va bra. jag brukar inte ha problem med finnar. det som hände var att nån dag senare så ploppade finnar upp, men de va liksom för att det rengjorde & "ploppade bort skiten inne i huden" typ.. kram

http://miixx.se

Tanya

22 maj 2011 19:07

Okej tack så mycket för svaret, det uppskattar jag verkligen!:D . Kramar :) .

 
Amanda

Amanda

29 maj 2011 21:54

Du har så rätt i det du skrev med att man ska lyssna på sin instinkt och så :) Jag gillar din blogg, du har mycket bra att komma med, både när det gäller kunskap om livet och händelser och även produkter och lite sånt :) det gillar jag! kram :)

http://www.facebook.com/amanda.celester

Tanya

29 maj 2011 22:10

Ja exakt, det ska man göra! Det är något som alla borde göra :) . Tack så mycket, uppskattar det verkligen! Kramar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards