Alla inlägg under januari 2012

Av Tanya - 24 januari 2012 00:32

Hejsan. Har ni märkt en sak? Om man jämför mig nu t.ex och för 1 år sen så har både jag och bloggen förändrats... Ja bloggen har förändrats utseende mässigt... Designen är mycket finare nu och den är inte "överdrivet" rosa som innan. Jag ändrar färgens texter till: Svart, lila och rosa... 


Sen så är jag "tyvärr" inte lika "personlig" på samma sätt som innan... Med personlig menar jag att jag inte bloggar jämt och ständigt så fort det blir jobbigt för mig och börjar babbla om hur mitt liv suger och att jag inte orkar leva och så vidare... Jag har insett att det hjälper inte att gräva ner sig, så varför ha en dyster och tråkig stämning, speciellt när det blir ofta... i bloggen? Så gjorde jag förut... Om jag mådde dåligt t.ex varje dag under en vecka så kunde jag blogga 3-4 gånger och bara beklaga mig om hur mitt liv suger och så vidare... Jag är trött på det. Jag mår bättre än förut och även när jag mår jätte dåligt så har jag ingen samma lust eller ork att "beklaga" mig här i bloggen... Okej om man gör det nångång, men blir det ofta så blir det en ond vana och till slut tycker jag själv att bloggen blir tråkig, bitter och dystert... Så vill jag inte ha längre, så det slutade jag med! :) . Jag är helt enkelt mer... "positiv" nu på ett sätt. Jag är absolut inte mer opersonlig eller så egentligen, utan jag gillar helt enkelt mer att visa min "glada" sida, som t.ex när jag är med en vän, åker till Stockholm eller shoppar... ^^ . Ja, så nu vet ni det i alla fall! :) .


Okej, nog om det... Nu ska jag äntligen blogga om min foundation som jag köpte från Make Up Store i slutet av sommaren... Sorry för det tog en sån tid, men jag kände mig rätt så omotiverad att ens blogga överhuvudtaget + jag var osäker, vill inte betygsätta och skriva om något som jag inte är väldigt säker på... Ja sån är jag. Jag är kräsen ^^ . Hur som helst, nu ska jag skriva om den:


Matt Foundation från Make Up Store: Såhär står det om den: 

Matt foundation är något mer täckande och ger som namnet säger en mattare yta. Passar den kombinerade till feta hudtypen. Ger en mycket jämn och fin yta.

nyckelingrediens

  • Glycerin: Verkar mjukgörande och fuktighetsbevarande för alla hudtyper. Är även bra för hållbarheten av produkten
  • Pantoten: Binder fukt i överhuden, ökar pigmenteringen, påskyndar celltillväxten, snabbar på läkning av solsvedda och brännskador, sår och akne, hämmar tillväxt av bakterier och sägs också vara bra vid klåda.
  • Propylenglykol: Använts mot viss typ av eksem, är fuktbindande/håller kvar fukt i huden, dödar vissa bakterier.
Såhär tycker jag om den:

Det är en flytande, "rinnande" alltså tunn konstistens, inte alls tjockt. Vilket innebär att den känns lättare att "bära" och att den är och känns naturlig, vilket inte innebär att den inte täcker fullt ut, på både gott och ont. Den är bekväm att bära, priset är helt okej. Den kostar 255 kr. Den är halvtäckande, inte heltäckande... Så har du någon finne eller "ojämnheter" så behövs en concealer antingen under din foundation eller över din foundation. Den ger ett naturligt, fint resultat. Den täpper varken igen porer eller finnar och den är oljefri och parfymfri. Jag gillar denna foundation, den är bra, man blir inte "fet" alltså oljig av den... Den orskar inga finnar och täpper som sagt inte igen porerna heller och priset är helt okej för min del :) . Jag brukar använda den några gånger i veckan, jag har ungefär halva kvar nu... Den är rätt så dryg alltså! Det blir jämnt och fint och färgen "Cream" passar mig perfekt... :) 


    
Nu ska jag betygsätta den också... Mellan skala 0-10 så får den 8. Anledningen till att den inte får "fullpott" är för att den är inte så jätte täckande som jag hade velat... Även när jag försöker "bygga på" min foundation med 2 omgångar så täcker den ändå inte speciellt mycket... Vilket är lite synd tycker jag. Men det är en bra/helt okej foundation... Men personligen föredrar jag en som är lite mer täckande... Visst nu har jag ju inga extrema hudproblem... Men någon finne då & då kan man få och då vill jag att den är rätt så täckande + jag tycker att resultatet blir snyggare då... Självklart ska man fortfarande se naturlig ut, vill ju inte se "kakig" ut eller att det ska se ut som en mask, det är ju inte det som är meningen... 

Ja, det var allt jag hade att säga just nu... Känner mig nöjd :) . Ni får ha det så bra och sköt om er och ta hand om varandra! Puss och kram! /Tanya  

Av Tanya - 18 januari 2012 23:53

Hej hej! Idag har jag vart igång i stort sätt hela dagen... Både jag och mamma har haft olika läkartider idag i Uppsala. Vad det är för tider är privata, i alla fall för min del. Känner mig helt trött och slut nu, men vilket är bara bra för min del, så jag kan sova gott i natt och vara pigg imorgon :) . Förutom läkartiderna så har jag och mamma även shoppat en hel del. Delvis är det presenter till min lilla syster Narin, här är hennes blogg btw: www.BaraLollo.bloggplatsen.se
 

Vad det är för presenter kan jag ju inte direkt avslöja... Jag vet inte hur ofta hon läser min blogg, men jag kan tyärr inte ta risken xD . Jag för min egen del gick till en Lush butik och köpte ansiktsmask, ansiktstvål (påfyllingnar) men även en ny fotskubb som jag inte har testat förut... Det ska bli spännande att få testa imorgon ;) . Jag har även LÄNGE sökt efter den "perfekta" babyrosa läppstiften, men utan resultat... Jag kollade på olika märken idag på Kicks bland annat. Dom billiga märkerna som Isadora, Max Factor, Maybelline och sånt, GLÖM OCH DRÖM att dom har den perfekta färgen jag söker efter... Så då kollade jag efter dyra märken. Som Lancone och Dior. Dom hade inte heller det... + Diors läppstift är sjukt dyrt... Sådär överdrivet dyrt :S . Ett enda läppstift kostar 360 kr... Aldrig i livet att jag skulle slösa 360 kr för ett läppstift! För en foundation, ja. Men läppstift?! Pfft, noway!! Dom hade ändå inte det jag sökte efter... Sen blev jag tipsad ett gå till Apoteket och kolla efter babyrosa läppstift där... Well, det fanns inte den exakta färgen jag sökte efter... men det fanns andra fina färger så jag köpte 2 stycken :) . Den ena är "Babyrosa" och den andra är silverrosa... Jätte fina! Dock så är en sak typiskt... När jag kom hem så märkte jag att på www.Eleven.se så har dom den exta babyrosa färgen som jag länge har sökt efter... Märket heter Too faced. Tänkte satsa på den nästa gång jag tänker beställa därifrån + deras babyrosa läpp pennor... Kan inte bli bättre än så ;) .


Hur som helst, det var allt jag hade att säga just nu, även om det var en hel del onödiga saker, haha... Men jag ville bara skriva av mig :) . Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss & Kram! /Tani 

Av Tanya - 17 januari 2012 22:20

Hej hej! Gud så trött jag känner mig... Jag kände bara för att blogga en liten snabbis :) . Jag har egentligen inget speciellt att säga... Ni som läser min blogg ser nu att jag har bytt min presentations bild till en mycket finare bild! Jag känner mig sjukt nöjd med bloggens utseende + bilden nu :) . 



Igår kväll fick jag min mens, åh så jobbigt... Jag har känt mig så trött, energilös och bara allmänt seg idag... Idag har jag fixat mig, sminkat mig... Åkt hem till gammel mormors lägenhet för en stund och hälsat på mormor, mammas moster, gammel mormor och så... Jag stannade där i cirka 1 timme eller så... Sen så gick jag hem. Då har jag bara allmänt tagit det lugnt... Ni vet, suttit vid datorn, kollar på tv. Jag har kollat på både Våra bästa år & Förhäxad idag...


Så jag har ändå haft en lugn dag. Jag känner mig så sjukt trött alltså... Jag tänkte göra i ordning mig om ca 1 timme eller så, så jag ligger till sängs 24:00... Jag ska upp tidigt imorgon. Jag ska då åka till Uppsala igen för en tid. Vad det är för en tid tänker jag inte nämna, det är rätt så privat... Men familjen vet om detta i alla fall. Jag har gjort det i flera år. Det är som en slags "skönhets behandling" men ändå inte, det är svårt att förklara... Speciellt nu när jag inte är så öppen av mig när det gäller den biten... Men men skitsamma. Det angår ändå inte er så :) . 


Nej nu så ska jag gå, har inte så mycket mer att blogga om. Jag har redan skrivit det jag ville skriva :) . Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss & kram! /Tani :) 

Av Tanya - 16 januari 2012 22:49

Hej hej. Förlåt för att jag inte har bloggat sen jag kom hem, men jag har inte alls mått bra... Jag ska berätta varför för er nu. Många av er vet det nu... Som familjen & vännerna. Men ändå, vill skriva av mig. Som ni vet så kom jag hem någon dag för tidigt från Stockholm på grund av läkartider i Uppsala... För exakt en vecka sen var jag där... Jag ville få reda på varför jag jämt är så ovanligt trött (förutom att jag har Aspergers syndrom, för det tillhör... men jag är verkligen orkeslös så jag tänkte att det måste vara mer än så...) och ja, jag hade rätt. Usch, det sög. Jag pratade med en läkare och sa att det var troligen för att jag mår psykiskt dåligt, har levt ett oregelbundet liv och så vidare... Dock har jag förbättrat mig nu i ca 3 veckor :) . Hur som helst: Jag tog några prover sen också för säkerhets skull.


Dagen efter så ringde dom, mamma berättade för mig hur läget var... Dom sa att min bukspottskörtel inte mådde så bra... Även att jag har brist på vitaminer i kroppen, därför som jag delvis är så trött. Så för min del innebär det att jag ska träffa en matpsykolog eftersom jag faktiskt har problem med maten tyvärr... Nej, det var inte allt. Dom sa även att mina medicin doser som jag tar nu (som ska hindra mig från att få diabetes) inte är tillräckligt starka eller effektiva... Vilket innebär för min del att jag får gå över till att börja ta sprutor! Nej, jag har INTE diabetes... Men jag är nära på att få det och jag ska ta det istället för medicinerna. För att jag ska balanseras fortare, med hjälp av rätt kost & regelbunden motion. Jag vet inte hur dom fungerar exakt eller hur det går till... men har hört att dom ser ut som "pennor" dom är små, enkla och effektiva. Det ska man använda för att förhoppningsvis slippa diabetes... 


Det känns jätte tufft och jobbigt för mig såklart, men vad kan jag göra åt det nu? Jag kan inte ändra på det som har hänt, kan bara göra allt i min makt nu för att se till att hålla mig borta från diabetesen så länge som möjligt... Jag måste bli frisk, i alla fall bli mer stabil... Förhoppningsvis blir jag piggare då och får mer energi. Men jag känner mig redan något piggare (dock inte så jätte mycket) nu när jag har skött mig hyfsat bra dom här 3 veckorna... :) . Läkaren sa att det kan ta månader innan man märker en förbättring... Innan man blir piggare + jag ska börja ta dom sprutorna och träffa matpsykologen... Ja det är mycket på gång men det är värt det om jag blir frisk eller stabiliseras i alla fall... :) . Jag blev jätte chockad och sjukt ledsen i 2-3 dagar men samtidigt motiverad att ändra på mig och börja förändra mitt liv ännu mer, precis som mitt nyårslöfte är... Jag är fortfarande chockad och ja, jag är motiverad. Idag har jag både städat hemma, hjälpt mamma med tvätten och sen tränat... Det känns bra och skönt faktiskt! :) .

Men nu så ska jag gå... Jag har inte så mycket mer att lägga till. Jag har redan sagt mitt och skrivit av mig... Men ni får ha det så bra och sköt om er! Puss och kram! /Tanya 

Av Tanya - 8 januari 2012 13:28

Hejsan! Idag ska jag åka hem från Stockholm... Vet inte hur jag ska känna eller tänka riktigt... Det är blandade känslor. Ja jag saknar att vara hemma i mitt rum och sova i min mysiga vackra rosa säng :) . Jag saknar också mamma & så... Så kan jag "slappa" mer hemma till skillnad från här... Här känns det som om man är igång hela tiden och man har inte riktigt "lugn och ro." Hemma kan man "slappa" mer. Men att slappa för mycket är inte heller bra. Man blir bara lat, trött och seg. Här kan man knappt "slappa" tycker jag. Jag tycker att jag är igång mycket mer här än vad jag är hemma, haha. Vilket är på både gott och ont. Jag får aldrig riktigt vara ifred här känns det som... Det kan vara lite störande ibland. Jag gillar ju att vara ifred rätt så mycket och vara ensam. Men här är det inte så. Hemma och här i Stockholm är helt 2 olika miljöer som jag får lära mig att anpassa mig till hela tiden. Lite jobbigt faktiskt... Men men, det är så det är. Imorgon har jag någon tråkig läkartid i Uppsala, jag skulle egentligen ha stannat längre här... Tills på tisdag/onsdag nångång. Men på grund av läkartiden så får jag åka hem tidigare... Tråkigt att åka hem på grund av en läkartid. Men men, så är det. Det är bara att ta det...


Förutom allt detta så är jag allmänt irriterad just nu... Varför tänker jag inte riktigt ta upp just nu. Jag tar upp det senare när jag har snackat med Justin och lättat på mitt hjärta. Det känns dumt & det känns inte rätt att blogga om det först förrän Justin vet vad som pågår och vet varför jag är irriterad... För ja, det har bland annat med honom att göra! När det är löst så KANSKE kommer jag blogga om detta och säga vad det hela handlar om... Men nu så ska jag gå. Jag har inte så mycket mer att blogga om just nu. Nästa gång jag bloggar så är jag hemma i Enköping...


Ni får ha det så bra & sköt om er... Puss och kram! /Tani 

Av Tanya - 3 januari 2012 14:19

Hej hej! Idag har jag inte gjort så jätte mycket ännu, men det är inte heller så konstigt. Jag är i Stockholm och jag jobbar inte här direkt, jag bor ju inte ens här. Så idag har jag gått upp, kollat på dagens avsnitt av Våra bästa år... Jag har sen fixat lite saker. Plockat undan disken, packat ner mina saker och jag har har använt hudvårdsprodukter från Lush som vanligt, såklart. Du vet, använda ansiktstvål, ansiktsvatten och ansiktskräm & även ögonkräm :) . Just nu så målar jag naglara, lila med glitter i. Jag har använt bara ett lager ännu vilket jag tycker är för tunt och för lite. Visste ni att när jag brukar måla mina naglar så använder jag alltid flera lager? Annars blir det för ljust, då jag oftast använder ljusa färger och så... Så ja :P . Just nu är jag fortfarande kvar här hemma hos Avin & Jesper men jag ska sen senare idag hem till Avin och mormor och vara där. På söndag åker jag hem... Suck :( . Jag vill verkligen inte åka hem, haha. För jag trivs så bra här! :) . Så nyss målade jag mina naglar igen, andra lagret. Eller egentligen är det den tredje lagret om man räknar med baslacken som man alltid ska ha innan man målar sina naglar... För att skydda dom & så att nagellacket håller längre också. Det mesta är nerpackat och klart... Jag får bara inte glömma att ta med mig min ansiktsmask från Lush som är i kylskåpet just nu... Jag har till & med bett Avin att påminna mig via sms, men jag måste själv försöka komma ihåg så gott det går...


ja jag har inte så mycket mer att blogga om just nu. Jag ska äta lunch snart... Åh, jag suger på det. Jag äter frukost & middag här ganska så ordentligt faktiskt... men när det gäller lunch?! Nej jag har knappt någon aptit då, jag äter alltså inte då så mycket... Aja huvudsaken är ju i alla fall att jag äter ordentligt med frukost och middag ^^ . Nej nu så ska jag gå, ni får ha det så bra & sköt om er! Puss och kram! /Tanya :)

Av Tanya - 1 januari 2012 22:36

Hejsan! Mitt nyår blev väldigt bra och lyckad tycker jag :) .Tänk att nu är det ett helt nytt år, 2012... Jag tror (men framför allt hoppas) att detta år kommer bli ett bra år för mig. Jag orkar inte mer med flera misslyckade, jobbiga år... Haha vad negativ jag lät nu, sorry för det! xD . Hur som helst: Vi var sammanlagt 7 personer. Haha alla drack förutom jag... Jag är ju en STOLT nykterist ofc! ;) . Har alltid vart det & kommer alltid att vara det... Jag har aldrig gillat alkohol och jag kommer aldrig att göra det heller! Det är jag glad över faktiskt, för annars hade tyvärr min kropp vart i mycket sämre skick än vad den är idag, haha... Idag kände jag mig väldigt seg och trött. Eftersom gästerna åkte hem vid 3 tiden så sov jag inte förrän ca 4 och vi alla gick upp vid 12. Vi åt frukost kl 2. Rätt så värdelöst alltså... xD . Men efter vi hade gått ut & tagit en liten promenad och sen när vi åt middag så blev det mycket bättre med mitt humör och min energi. Jag känner mig halvtrött/pigg just nu.


Nu ska Avin & Jesper sova och dom har ingen dörr så dom hör ju när jag sitter vid datorn, det hörs ju när man skriver, vilket suger... För det innebär för min del att när jag har bloggat klart så får/"måste" jag själv fixa mig, göra i ordning mig och lägga mig snart... Känns lite trist faktiskt :/ . Haha Avin tänkte väcka mig 08:00  men jag blev lite irriterad så jag lyckades övertala henne att väcka mig 08:30/09:00 eftersom jag känner mig själv. Jag bloggar klart, gör i ordning mig (vilket jag gör ganska segt, är inte så super snabb direkt xD) + jag brukar ligga och grubbla en stund, jag brukar inte somna efter 5 minuter... Har jag RIKIGT TUR så kan jag somna efter ca 15 minuter. Jag somnar genast efter några minuter om jag är RIKTIGT TRÖTT. Så trött så att jag inte ens orkar tänka, grubbla och så vidare. Så att man knappt kan ha sina ögon öppna. Ja då somnar jag fort! Annars tar det i vanliga fall tid för mig att somna tyvärr... :/ .


Hihi som ni märker så använder jag en lila text till bloggen just nu. Jag kände att det var ett tag sen jag använde den färgen, känns som om jag har mest kört med rosa/svart text. Förresten hur firade ni eran nyår och vad vart ert nyårslöfte? Kom igen var inte så tråkig nu och ÖPPNA ER! Ni läser, men kommenterar aldrig... Nej usch vad tråkiga ni är! Jag blir faktiskt lite besviken på er... :( . Aja skitsamma. Nu så måste jag ändå gå, ska sova. Det kändes som om jag har mer att blogga om, men orkar inte "stanna upp" i minst en kvart för att tänka till. Därför så väljer jag att avsluta det här, här & nu :) . Ni får ha det så bra och sköt om er! Puss & kram! / Tani :)

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards