Alla inlägg den 4 november 2012

Av Tanya - 4 november 2012 19:58

Hejsan! Just nu så tänkte jag ta tag i mitt Lush bloggande, alltså skriva om en rengöring som jag använder regelbundet och hur det fungerar för min hy osv... 

 

Den rengöringen jag använder (bland annat) heter Angels On Bare Skin! Såhär står det på deras hemsida: Angels on Bare Skin jämnar ut hudfärgen, minskar rodnad och gör din hud friskare, snyggare och ger dig ett naturligt och hälsosamt lyster. De malda mandlarna frigör sina goda krafter och omvandlas till mandelmjölk i händerna när man blandar med vatten. Såhär gör man: Lägg en klick i handen, tillsätt lite vatten och blanda ihop till en mjölkig massa. Applicera sedan på ansiktet, massera in i ansiktet och skölj av med varmt vatten.

 

 

 

Såhär tycker jag: Jag personligen älskar den här produkten! Allt som står, det stämmer in... Den har gjort min hud mjukare, friskare och man får en hälsosam lyster men ändå ett matt resultat. Så du blir absolut inte glansig eller oljig av denna! Jag har blandhy. Men det lutar ändå mest åt det oljiga hållet för mig om jag inte sköter om min hy, men ändå blandhy som sagt. Den torkar inte heller ut huden trots att den exfolierar! Alltså man får något slags av "mini skrubb" men den ersätter inte en vanlig skrubb. Det tycker inte jag i alla fall, man ska ändå skrubba sin hud som vanligt 1-2 gånger i veckan. Jag tror den passar alla hudtyper då den gör huden mjuk och len och får en fin matt lyster samtidigt som den exfolierar utan att huden blir varken för glansigt, oljigt eller torrt. Du behöver inte heller ta så mycket när du väl använder denna. Så som det står, ta en liten klick bara. Jag tycker inte att man får en stram känsla efteråt av den här, utan det är en skön fräsch känsla man får! :) .

 

Den luktar sådär lite... örtigt. Det är svårt att förklara, haha. Doften är inget speciell så för mig. Det luktar varken gott eller äckligt enligt mig. Det luktar faktiskt helt okej. Men man luktar inte örtigt eller liknande efter du har tvättat ditt ansikte, så oroa dig inte över det! Den kostar 95 kr/100 g. Ja, denna innehåller alltså 100 g. Färgen är mer åt grå/beiga aktiga hållet i verkligheten än vad det är på bilden. Så den är inte så ljus som det ser ut på bilden... Så låt er inte "luras" av det. För det ser lite annorlunda, mörkare ut i verkligheten.

 

Beroende på hur ofta du använder denna och hur mycker du tar... Så räcker det kanske mellan... ca 2-3 månader. Kan vara mindre än 2 månader men nästan 2 om du använder denna både morgon och kväll och inte är så sparsam av dig. Alltså om du tar för mycket! Gör inte det misstaget för det gjorde jag tyvärr förut... Man behöver som sagt inte ta en sån stor bit av denna. Den tar inte bort smink så bra, så den är perfekt att använda på morgonen då du är osminkad. Men oroa er inte, det finns en annan sorts rengöring som jag använder som tar bort smink mycket effektivare... Men det ska jag blogga om en annan gång! Jag personligen använder denna förresten mest på morgonen, men det kan hända att jag ibland använder den på kvällen också... (när jag är osminkad då alltså eftersom den inte tar bort smink så bra som jag nämnde innan.)  När jag bara använder den på morgonen och inte använder för mycket så räcker det ca 3 månader för mig! :) . Så det är värt det! Man får inga finnar av detta och den täpper inte heller igen porerna!

 

Nu ska jag betygsätta denna också... Den får 10/10 av mig! Jag fick tänka till där och känna och tänka efter om den skulle få "bara" 9 eller om jag tycker att den är värd hela 10 poäng. Jag tycker att det är värt det, trots att det kändes lite komplicerat (alltså ovant) för mig från början att använda denna... Jag varnar er: Det kommer kännas lite konstigt från början då man inte är van vid det här MEN den är så himla bra och passar alla hudtyper + man vänjer ju sig så då känns det inte så konstigt längre ;) . Ja, det var allt jag hade blogga om just nu. Kommentera gärna eller ställ frågor om ni undrar över något eller har några frågor helt enkelt! 

 

Nu så ska jag gå, jag har bloggat klart här som sagt... Håll utkik efter ett ännu ett Lush inlägg snart ;) . Jag tänker rekommendera en helt annan grej från Lush som inte har något med hudvård att göra... Vill ni veta vad det är? Håll utkik då! ;) . Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya   

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards