Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Jag känner mig känslomässigt oberoende av människor! :D

Av Tanya - 28 mars 2013 20:14

Hejsan! Idag så har jag städat och hållt på med sånt tråkigt, men nödvändigt "skit" haha :P . Jag hade egentligen tänkt träna men städningen tog det mesta utav min energi. Sen så duschade jag efter det och har ätit middag :) . Just nu så är jag på msn och lyssnar på musik. Det finns en speciell låt som jag verkligen har fastnat för. Det stämmer verkligen in på mig, den låten... Texten och allt. Ta och lyssna! 

 

Ni som är lite smått tröga (som jag också var lite från början, haha) så handlar låten om Jesus/Gud typ... svårt att förklara tycker jag. Lyssna på låten bara! :D .

 

Vet ni vad jag har insett förresten? Det enda som jag verkligen behöver & är beroende av, är Gud... Jag är totalt känslomässigt oberoende av mina vänner och familj... Självklart älskar jag dom och vill ha dom i mitt liv. Utan dom så skulle mitt liv kännas ännu mer tomt än vad det redan gör nu och dom betyder mycket för mig... Jag saknar mina vänner efter ett tag. Men jag är INTE känslomässigt beroende av någon... Vilket jag tycker är väldigt skönt. Vissa skulle kanske se det som att jag är "känslokall" på något sätt? Jag ser det mer som att vara "självständig" med en gnutta "känslokall" i det hela, tror jag... Jag kan lätt vara ensam och undvika att träffa både vänner och familj, inga problem för mig! Jag är verkligen mer som ensamvarg av mig. Familjeliv osv är verkligen inte min grej. Ni som känner mig in real life, vet det redan att jag är ingen familjemänniska utan jag är mer som en ensamvarg utav mig. Det enda jag innerligt är beroende av och behöver dagligen den "dosen" i mitt liv är Gud... tro det eller inte, men allt annat klarar jag mig utan :) . Jag tycker det känns väldigt skönt och berfriande att jag känner såhär...

 

Förut för något/några år sen bara så var jag mer känslomässigt beroende av människor, på ett osunt sätt... Om jag var intresserad utav någon och det inte gick bra, så hade jag väldigt svårt att släppa taget och ältade i månader... Nu släpper jag hur lätt som helst och tänker mer "synd att det inte fungerade, det är din förlust och inte min" och går mycket fortare vidare nu och blir inte lika känslosam och hysterisk längre. Gud vilken underbar befrielse detta är! :') . För jag HATAR verkligen att vara känslomässigt beroende av människor, det har jag alltid gjort... Äntligen så känner jag mig inte känslomässigt beroende av någon längre :) .

 

Men nu så ska jag gå... Jag tänkte att jag kanske ska se på en film... Jag vet inte vilken film det blir isåfall eller ens om det blir av... men vi får se. Ni får ha det så bra i alla fall och sköt om er. Jag kände att det var skönt att skriva av mig angående detta, har känt så ett tag men har insett detta ganska nyligen :) . Ha det så bra som sagt och sköt om er! Puss och kram! /Tani   

 
 
Isa

Isa

28 mars 2013 23:34

Haha vet känslan, jag blir också trött efter städning speciellt om man verkligen stor städar

hihi tack vare mig så hitta du låten:D

http://www.isajohansson.blogg.se

Tanya

28 mars 2013 23:37

Hahahaha ja speciellt, idag storstädade jag och mamma tillsammans... torkade dörrar, skåp, diskade, plockade undan, tog bort smutsig tvätt och ersatte med nya lakan osv... sen så efter det var jag rätt så trött + var hungrig och jag duschade innan jag åt. Så då orkade jag verkligen inte träna när jag redan var så trött och hungrig :)

Hahahaha ja det var tack vare dig faktiskt! ;)

 
Isa

Isa

28 mars 2013 23:41

haha oj ja det var mkt. HHAAH jag brukar inte torka skåp orkar inte med sånt xD jag tvätta igår, damm torka, dammsög och skura.
nej förstår det orkade inte heller träna igår xD

hihi ja:D

http://www.isajohansson.blogg.se

Tanya

28 mars 2013 23:42

Hahahah äh jag och mammas hjälps ju åt så då går det lite fortare... mamma sköter det med att damma, torka och dammsuga och skura så gör jag annat istället xD Haha men jag tänkte träna på lördag istället... måste träna mycket mer än vad jag gjorde förut (jag tränade aldrig förut, haha) för jag vill verkligen gå ner i vikt men först och främst så vill jag verkligen slippa få diabetes... :/

 
Ingen bild

Isa

28 mars 2013 23:46

haha jaha xD ja det går snabbare om man är två:)
tur så bor jag bara i en etta xD det blir extra dammigt å hårigt med två katter. Ja jag tränar nästan varje dag:) jag måste sluta fuska med mat som jag gör hela tiden då och då måste bli seriös xD
aw förstår det gumman:(

Tanya

28 mars 2013 23:50

Haha ja det gör det. Aj då, då förstår jag att det blir jobbigt för dig, haha xD. Aj då... jag fuskar med både träningen och onyttigt, men mest med träningen hittills. Är bättre på att hålla mig borta från sött än att träna regelbundet, tyvärr xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards