Alla inlägg den 2 december 2014

Av Tanya - 2 december 2014 15:30

Hejsan! Nu är det en ny månad men det känns fortfarande som höst då det inte är tillräckligt kallt ännu + snön har inte ens kommit... Blir det en grön jul det här året? Det återstår att se men det lutar åt det hållet just nu. Jag tycker personligen att det kan vara lite snö i jul fram tills Februari. Sen så får det mer än gärna försvinna då jag faktiskt föredrar vinter utan snö/minimalt med snö för det mesta ;). Angående jul, har någon utav er börjat julhandla ännu? Det har inte jag, så jag känner mig en aning sent ute... Men det ska jag göra snart! Jag tycker sånt är stressigt då det är svårt att köpa saker till folk speciellt när de inte är specifika med vad de önskar utan säger saker som "köp vad du vill" eller "jag vill inte ha något." Så tråkigt när man får sånt svar för det är inte så att det underlättar för mig direkt eller att jag skiter i att köpa något bara för att jag inte får ett ordentligt svar... 

 

På tal om något annat: Jag har i fredags åkt till Stockholm, jag stannade där tills igår. Så jag kom hem igår vid eftermiddags. I fredags gjorde jag inget speciellt, bara umgicks med min moster, hennes man och mormor (jag hade tur denna gång, jag slapp ta tåget. Jag både fick skjuts dit och hem igen.) Tyvärr så var min moster små sjuk, hade feber, frös och så. Så vi kunde inte "umgås" på samma sätt som vi annars brukar göra. Så vi drog inte till stan tillsammans. Jag var ändå tvungen att dra till Apoteket för att hämta ut medicin så då följde mormor med mig. Jag har nu 0 lokalsinne, jag kan inte gå runt där själv för då kommer jag gå vilse, haha xD. Men eftersom min mormor inte bor i Stockholm längre så hade hon också svårt att hitta till vissa ställen. Jag ville ta mig till en Lush butik, Åhléns city, Sephora samt Apoteket. Åhléns var lättast att hitta till då jag själv visste vart det låg någonstans men resten var rätt så jobbigt att hitta. Vi vart tvugna att ringa min moster hela tiden och be om vägledning för att hitta till övriga ställen som jag nämnde ovanför. Vi var ute sammanlagt 3,5 timmar! Vi gick och gick i över 2 rimmar på stan bara, haha. Tyvärr så var alla Apoteket i närheten stängt, så det var bara att stå ut och hämta medicinen dagen efter... 

 

Självklart så shoppade jag (som vanligt.) Jag tänkte visa er i en "liten" haul sen via videoblogg vad jag köpte exakt :P. Men jag kan säga att jag köpte lite badgrejer från Lush och smink från Åhléns samt Sephora. Än så länge så känner jag mig nöjd med det mesta som jag köpte :). Det är någon enstaka som jag "ångrar" mig lite smått men mer kan jag ta det specifikt när jag ska videoblogga som sagt, vilket troligen sker nån gång den här veckan :). Min mormor frågade faktiskt mig vad jag önskar mig, som vanligt var mitt svar "jag vet inte." Haha, som om det vore något nytt xD. Men när vi var på Sephora såg jag Too faced Chocolate bar sminkpalett (ögonskuggspalett alltså) och jag blev sjukt glad när jag såg den. Jag hade tyvärr inte råd att köpa den på plats annars hade jag gjort det :P. Då sa jag: Det här önskar jag mig utav dig mormor till julklapp. Så hon köpte det och ska ge mig det som julklapp såklart. Färgerna var SÅHÄR fina och pigmenterade, jag föll direkt! Haha :P. 

 

När vi sen kom "hem" igen så vilade vi en stund sen så åt vi mat, åt lite gott och kollade på film osv. Sen så gick man och la sig. Sen så dagen efter åkte vi till min äldsta moster och firade första advent, jag åt lussebullar bland annat. Sen så åt jag middag där, sen så tog jag mig "hemåt" tillbaka till där min yngsta moster bor. Sen så kollade vi på någon film och gick och la oss senare. Sen så dagen efter var det bara att ta sig hem, självklart gick jag upp tidigt (det gör jag alltid när mormor skjutsar hem mig, det är det enda nackdelen med att åka med henne. Hon är en morgonmänniska och jag är morgontrött, haha.)

 

Så idag har jag inte gjort så mycket. Ätit frukost, kollat på dagens Inspelade våra bästa år och nu bloggar jag... Väldigt långt inlägg blir det här, sorry! Idag så ska jag duscha tänkte jag, packa upp mina grejer och ja... Göra lite smått saker här och där, som att smått städa mitt rum och annat. Sen så får vi se vad som händer, men troligen blir det inte så mycket. Inte så mycket utöver det vanliga menar jag då... Men ja, jag har inget mer att säga just nu känner jag. Men ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards