Alla inlägg den 2 maj 2014

Av Tanya - 2 maj 2014 01:21

Hejsan! Nu är jag happy och är på bra humör! :D . Varför? Jo, jag har bland annat vart hos frisören och fått toppa mitt hår, färgat håret (tog med egen hårfärg, färgade bara utväxten) SÅ HIMLA SKÖNT ATT FÅ DET GJORT! :D. Jag har även fått mina ögonbryn noppade... :) . Så dom är rätt så tunna (inte överdrivet dock.) Det är så jag vill ha det och trivs bäst i. Dock så ser dom automatiskt lite tunnare ut än vad dom egentligen är då jag har glesa ögonbryn naturligt, men det kan en ögonbrynspenna fixa hur lätt som helst :). Sen så har jag hållt mig igång hela dagen. När jag kom hem var mamma i full igång med att städa, dammsuga osv. Så självklart gjorde jag min del också. Hjälpte till i köket, fixade mitt rum, plockade smått här och där. Sen så åt jag middag (jag åt en normal portion som vanligt, detta börjar verkligen gå framåt då jag inte pillar och petar på maten längre, i alla fall inte på samma sätt som jag gjorde förut... YAY!) Sen efter jag åt middag så duschade jag. Jag blev så otroligt sugen på att platta håret men jag failade... xD. Jag tog tydligen fel kräm, trodde det var värmeskydd... Inte nog med det så vart mitt hår riktigt flottigt! Så efter några timmar bestämde jag mig för att tvätta håret...

 

Jag fick till och med tvätta håret med Schampoo hela 4 gånger innan all fett och flott försvann ur håret! Sen så använde jag självklart balsam i efteråt och jag har låtit mitt hår självtorkat. Så nu är mitt hår stort, fluffiga katastrofala "lockar" xD. Vilket mamma tydligen tycker är snyggt och till och med jämförde mitt hår lite grann med Julia Roberts... Jag ba: WHAT?! Mitt hår ser ju katastrofal ut, är inte alls sådär fint... + så är mitt hår för kort för att det ska se ut sådär. Mitt hår ser mycket kortare ut nu än vad det gör när jag fixar håret och självklart ser mitt hår som längst ut när jag plattar håret, men det säger ju sig självt... Så imorgon så ska mamma hjälpa mig att välja rätt medel så jag inte sabbar mitt hår igen, hahaha xD.

 

Vem vet, jag kanske sminkar mig och tar bilder osv? ;). Det återstår att se, jag är inte säker ännu... Det enda jag vet säkert är att jag ska platta mitt hår imorgon :). Sen så får vi se vad mer jag gör imorgon... Det enda jag vet är att jag ska lägga mig strax... Jag ska först bara måla naglarna innan jag lägger mig, men innan dess så ska jag självklart ta min sista medicin och äta något, sedan blir det att tvätta ansiktet... Jag kommer ihåg att en utav mina nyårslöften var faktiskt att jag skulle sköta om min hy bättre alltså slarva minimalt till ingenting alls med min hudvård vilket jag har också lyckats med! :D. Så nu så ska jag gå och göra i ordning mig och sedan lägga mig i min sköna säng med nya lakan... Älskar den känslan av att ha nya rena lakan och själv vara nyduschad... Men nu så ska jag gå. Ni får ha det så bra och sköt om er... Puss och kram! /Tanya

 

 

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards