Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Det finns inga garantier.

Av Tanya - 21 november 2009 16:31

Hejsan... Usch så mycket skit jag känner just nu. Jag blev arg nyss på en tjejkompis, för vad? Det var inte så allvarligt, men jag förstorade det hela och blev arg... Förlåt, men jag är i en period nu då jag är osäker på andra. Jag ifrågasätter folk, och försöker ta reda på vem jag kan lita på och inte lita på, och jag har svårt att lita på människor... Det finns få undantag som jag kan lita på människor, väldigt få... Men jag antar att det är en tidsfråga innan dom också sviker mig, som resten av er har gjort?


Det finns inga garantier här i livet...


Det är väl en tidsfråga innan ni börjar ljuga för mig, dölja saker, bryta löften, tro på skitsnack, tro det värsta om mig, tappa hoppet och bara skita i allting? Eller?... Jag vet inte. Även den bästa kan svika en, tyvärr. Det finns inga garantier här i livet. Därför ska man alltid vara försiktig, lära känna personen och veta vad personen går för... Finns vissa människor som lovar jätte mycket saker, men håller bara väldigt få löften. Finns dom som inte lovar saker så ofta, iallafall inte stora saker, men när dom väl lovar något så håller dom det. Jag är en sån som håller mina löften, jag försöker iallafall. Och jag lovar inte något jag inte kan hålla. Jag hatar när folk överdriver och förstorar saker, och ibland gör jag tyvärr själv det ibland. Iallafall när jag är väldigt arg eller ledsen, då blir jag impulsiv, kan överdriva lite så att det jag säger inte är sant längre...

Nej, det är inte så att jag ljuger och hittar på saker, men jag kan överdriva så att det går från sanning till överdrivt liksom... Men när det går över och när jag har lugnat ner mig så brukar jag be om ursäkt, och då brukar jag säga till om jag överdrev om något, och varför jag gjorde det... Jag håller mig iallafall alltid till sanningen och försöker att låta bli att överdriva så mycket som möjligt när jag skriver här i min blogg. Oliver är den enda jag litar på just nu, alltså verkligen. Resten av er tvekar jag på, och litar inte på er upp till 100% ...


 


Låt mig va!


Just ja, vill även lägga en sak till.
Snälla, sluta höra av dig, inse, jag vill inte prata med dig. Det spelar inte roll vad du har att säga, det intresserar inte mig. Det enda jag vet är att du sårade mig och svek mig, och att jag behöver distans från dig. Minst 1 vecka till, upp till några månader... Du får ändra på din attityd, för så länge du är sån, så kan du glömma mig... Och jag är inte din papperskorg längre, som du bara kan kasta skit över, jag ska ta emot allt skit och svälja allt för din skull, och träffa dig på dina villkor... Nej, dom tiderna är över nu, och får du utbrott över mig och jag vet att du har fel, så tänker jag inte bara hålla tyst, jag tänker försvara mig själv, och säga så som jag känner mig. Jag tänker inte heller träffa dig när du behöver mig eller när du känner för det. Om jag inte har lust att träffa dig och du blir sur över det, så är det ditt problem, inte mitt problem, du får lära dig att jag inte alltid orkar finnas där för dig dygnet runt, jag har också ett eget liv, och det får du helt enkelt acceptera och förstå. Gör du inte det så är det du som har förlorar på det, inte jag! Jag är inte mer än människa och behöver tid för mig själv, ganska mycket tid iallafall... Så snälla, hör inte av dig mer, för jag orkar inte med dig just nu...

Jag ska gå nu. Ska lämna tillbaka en film som mamma hyrde till oss igår, och jag ska köpa mer Pepsi Max. Jag tänkte kolla på någon film ikväll (vilket vet jag inte ännu) och äta chips och dipp och dricka Pepsi Max :D . Det var längesen jag åt chips och dipp... Kan det ha gått 2 månader? Ja, något sånt iallafall... Men innan dess så ska jag lämna tillbaka filmen, köpa mer Pepsi Max och sen så ska jag äta mat. Det blir lasange, mums! :) .

Men ni får ha det så bra där ute, ta hand om er och sköt om er.

Puss puss! /Tani.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards