Direktlänk till inlägg 24 november 2009

R.I.P Morfar...

Av Tanya - 24 november 2009 23:07

Hej hej. Idag är den en sorglig dag för mig och resten av min familj, en tragisk dag... Idag var det 5 år sedan min morfar dog... Det gör fortfarande ont i mitt hjärta ska du veta, jag fällde några tårar, och kände saknad och skuldkänslor...
Skuldkänslor för att jag inte insåg hur mycket jag älskade dig förrän det var försent, förrän du dog... Jag har skuldkänslor för att jag inte var med dig tillräckligt ofta och mycket... Jag förstår helt ärligt talat inte hur du kunde säga och tycka att jag var ditt favorit barnbarn... Jag var ju inte precis den underbaraste, om man säger så, jag var bara äldst, inget mer. Jag var inte speciell, iallafall inte på ett bra sätt... Du betyder så mycket för mig morfar, baba Goran... Det värker i mitt hjärta ska du veta. Varje år tänker jag på dig och mår jätte dåligt, jag brukar fortfarande tänka på dig ibland, tänka på våra minnen och andra saker... Jag kommer ihåg hur dåligt jag mådde när du dog. Jag grät varenda dag, i flera månader, i nästan ett halv år, och jag hoppades och önskade att det var bara en hemsk mardröm, att du hade fejkat din död, att du på något sätt fortfarande levde... Jag levde i en förnekelse, iallafall till en viss del...
Jag ville inte äta, jag kunde inte tänka, jag kunde iallafall inte tänka klart, jag ville inte gå till skolan, jag mådde riktigt dåligt, jag ville inte leva längre, jag fick självmordstankar då och så vidare... Jag tog det riktigt hårt när du dog alltså. Jag förändrades. Du har gjort mig delvis till den jag är idag, både positiva och negativa grejer... Mitt hjärta krossas när jag tänker på dig... Jag kan inte rå för det. Men det gör fortfarande ont. Så ont... Kan du inte bara komma tillbaka till oss och leva igen? Saker och ting har blivit värre utan dig, det har blivit mer kaos nu ska du veta... Frida har rätt. Det jag gör är inte hälsosamt, jag går djupt ner i sorgen... Men jag kan inte låta bli. Jag kan helt enkelt inte råför det! :( . Jag hoppas att du har det bra nu och att du vilar i frid... Jag har alltid älskat dig, jag älskar dig nu, och jag kommer alltid att älska dig baba Goran! ♥

Så störande att folk inte bara kunde låta mig vara och respektera min vilja idag i skolan... Alla ville vara med mig och bara hänga runt, grymt irriterande, jag sa flera gånger om och om igen att jag vill vara ensam och att jag känner mig ledsen och nere... Men nej då! När jag var på väg hem då fick jag äntligen ro... Jag grät lite efter dig på väg hem, och även när jag väl var hemma, så grät jag mer, och tänkte på dig, tänkte på minnen... Nej usch, idag ville jag helt enklet inte leva...

Kan även säga att jag och Frida har blivit vänner igen, skönt att vara sams nu. Och vi umgicks både idag och igår. Vi ska nog vara med varandra imorgon också.

Men nu ska jag gå. Ska gå och lägga mig. Min internet fungerar inte, så jag sitter vid mammas dator nu. Inte så konstigt att min internet inte fungerar, jag har försökt få i gång internet gång på gång, men det gick inte. Till slut visade det sig att räkningen inte har betalts... Haha mamma hade glömt bort att skicka iväg räkningen... Jag har ju 3, mobilt bredband. Så ja, jag har ingen internet just nu för tillfället, men det kommer ju snart, så fort mamma har skickat iväg räkningen, haha.

Nu ska jag sova som sagt. Vi hörs. Ha det så bra och ta hand om varandra.

Puss och kram! /Tanya.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards