Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Ge aldrig upp!

Av Tanya - 15 september 2010 00:10

Hejsan bloggen. Jag känner att jag behöver skriva av mig lite just nu...

Ni som har läst min blogg tidigare så vet ni att jag har det lite jobbigt på ett sätt just nu även om jag inte visar det...
Jag har förlorat 2 vänner under Augusti och nu i September så blev jag sårad...

Ärligt talat, jag försöker göra det bästa av vardagen.
Jag håller inte på och gräver ner mig själv genom att konstant lyssna på sorgliga låtar och gråter dygnet runt. Sån var jag förut... men jag har tydligen förändrats, till det bättre som tur är :) .

Men det gör fortfarande ont och jag känner fortfarande en saknad efter Cesar... Ska jag vara ärlig så känner jag lite mer saknad nu än vad jag gjorde tidigare :/ . Jag har sysselsatt mig själv med annat och fokuserat på positiva saker i mitt liv, som Gud, mina äkta vänner och så vidare... I alla fall dom som är kvar så att säga.

Jag försöker att vara glad, positiv, göra det bästa av situationen och gå vidare. Men det går inte alltid så bra. Jag saknar Cesar, jag har smsat honom flera gånger... Jag kan helt enkelt inte bara släppa taget om honom och gå vidare, det går bara inte just nu. Det är alldeles för tidigt. Jag måste försöka och kämpa...

Men grejen är den att jag tror att saker och ting kan kanske bli lite jobbigare för mig innan det vänder sig och blir bättre. Jag känner att jag orkar inte riktigt med alla dåliga saker ska hända mig på en och samma gång.
Kan det inte åtminstone vara några månaders mellanrum?
Måste allt skit komma över mig nästan samtidigt?...

Det är jobbigt men jag kämpar på. Ger man upp och förlorar man hoppet så är det riktigt illa. Förlorar du hoppet och dig själv, så kan man nästan säga att man har förlorat allt... Ja, man har i alla fall åtminstone förlorat sig själv och/eller hoppet då och det är väl illa nog, eller hur?

Men som tur är att man kan vinna tillbaka hoppet och man kan finna sig själv igen och gå rätt väg som man gjorde tidigare. Har man inte gått på rätt väg tidigare så är det väl dags att kämpa lite mer och försöka göra det så bra som möjligt, för både dig själv och andra. Eller hur?

För det påverkar även andra också. Mår du dåligt blir andra också lidande. Till exempel om du blir otrevlig och jätte elak när du mår dåligt så påverkar det andra negativt. Eller så kanske du gräver ner dig själv och vägrar ta emot hjälp?
Där påverkar det andra också. Man blir liksom ledsen på ett sätt och man vill hjälpa en människa, men man kan inte hjälpa en person som själv inte vill ta emot hjälp. Så ryck upp dig, vad du än gör så ge inte upp...

Tänk på att bara att du kämpar så visar det sig att det lönar sig till slut, om du gör det på rätt sätt. Om du väljer att göra det som är rätt än att medvetet gå en fel väg som du vet inte är bra för dig, men kanske känns enklare just då för den stunden. Det kanske inte alltid känns så, för tro mig jag vet själv det... men det blir bättre med tiden bara man kämpar.

Jag menar, kolla på mig?! Jag har slutat att gräva ner mig själv och förstöra mina dagar genom att gråta hela tiden och be allt och alla att dra åt helvete.
Jag är mer positivare nu, lugnare och stabilare trots att jag egentligen lider just nu och får ta itu med flera saker, ta itu med sorger och så vidare...

Så vad du än gör, ge aldrig upp!
Nej men nu så ska jag gå. Ska ta bort sminket, göra i ordning mig och gå och lägga mig snart/om en stund. Det är ju en ny dag imorgon :P .

Ha det så bra och sköt om er!
Puss och kram. /Tani   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards