Direktlänk till inlägg 16 september 2010

I love you Michael Jackson!

Av Tanya - 16 september 2010 00:07

Hejsan! Just nu så vill jag blogga om en person som är väldigt viktig för mig.


Det är om min största idol och förebild: Michael Jackson.
Jag har alltid sett upp till honom och älskat honom enda sen jag var liten.
Jag dansade till hans låtar och härmade Michael Jackson och använde plåster på vissa av mina fingrar som Michael Jackson hade det på sina fingrar.
Han var en god människa som älskade människor, barn, naturen och han trodde på Gud. Han var även en perfektionist, vilket var både bra och dåligt på sitt sätt. Han var en kämpe och samtidigt endå så ödmjuk... Han hade verkligen ett hjärta av guld!


Ni som kallar honom för pedofil och så vidare, ni kan dra åt helvete!
Ni vet absolut ingenting, utan ni skapar falska rykten och sedan sprider vidare det. Varför skulle han hjälpa fattiga barn och samtidigt våldta dom?
Tycker ni att det låter vettigt eller smart?
Skulle en människa som älskar människor, naturen, ha en stark tro på Gud, skänka bort massor med pengar till fattiga barn för att sedan våldta dom?
Skulle en god människa som har hjärtat på det rätta stället göra något sånt mot ett oskyldigt barn? Tänk lite, snälla! Tro inte på massa skit rykten och sprid inte vidare dom heller. Det gör ingen nytta, det skadar och sårar i längden.


Ja, han opererade sig och blev vit. Han hade hud cancer vilket gjorde honom vitare och vitare och då valde han att operera sig vit istället för att gå runt med vita fläckar. Det hade jag också gjort, jag förstår honom faktiskt!
Ja, han opererade sin näsa. Han gjorde det för hans egen pappa som ska vara en förebild och stötta sina barn, vilket han inte gjorde. Han sa att Michael Jackson hade en ful och stor näsa. Han hade/fick dåligt självförtroende då och operade sin näsa. Jag hade personligen inte gjort sådär själv, men ingen är väl perfekt?!


Det spelar ingen roll vad ni säger om honom. Jag vet sanningen, Michael Jackson vet sanningen och det är att han är oskyldig och han var en god människa.
Jag har alltid älskat honom, jag älskar honom nu och jag kommer alltid att älska Michael Jackson. Han kommer alltid att vara min idol och jag kommer alltid att se upp till honom och beundra honom för den han en gång var och det han gjorde. Michael Jackson kommer alltid att ha mitt hjärta.


Delvis tack vare Michael Jackson så vill jag bli en bättre människa.
Jag vill hjälpa människor, sprida kärlek och harmoni.
Jag tror på Gud, hoppet och kärleken. Man kommer långt med det, tro mig.
Så snälla, ta reda på riktig fakta istället för att lyssna på en massa skitsnack och rykten, för det kommer man inte så långt med.


  


Tyvärr så krossades min dröm om att få träffa dig och se dig sjunga live...
Jag grät 3 dagar i rad, sådär riktigt mycket och hysteriskt när Michael Jackson dog... men för mig så är du inte död. Du lever vidare i musiken och i mitt hjärta.
Jag älskar dig Michael Jackson... Vila i frid min ängel. Vi ses i nästa liv, i paradiset!   


Nu ska jag gå. Men ni får ha det så bra!
Puss och kram. /Tani

 
 
Micke

Micke

16 september 2010 00:57

Hej!

Jag har skrivit om Michael Jackson på min blogg. Kolla i den högra spalten under "Kategorier".

http://mickemovie.bloggagratis.se

Tanya

16 september 2010 22:44

Tack för att du sa det till mig genom att kommentera min blogg! Jag tycker att det du skrev var mycket bra skrivet, det var så bra, noga och detaljerat. Du skrev mycket fakta och sånt och även att Michael Jackson älskade barn, vilket var bra att du nämnde det.

Det märks att du gillade Michael Jackson :)

 
JustMie

JustMie

16 september 2010 11:21

Jätte fint inlägg siss! :) Jag önskade att vi gick i samma skola.. Alla vet att jag är dett största MJ fanet som går på min skola, och därför kommer alla förut mina 3 tjejkompisar och "mobbas" :S "Han är ful, han opererade sig vit för att bli snyggare men han blev fulare, han är bög, han är en knarkare, han är en pedofil" Och mycket mkt mer!

Jag blir såå ireterad på dom, det är nog det dom tycker är roligt, men jag kan ju inte låta bli! Om vi gick i samma skola skulle du säkert slå ner alla ;)

http://www.JustMie.bloggplatsen.se

Tanya

16 september 2010 22:18

Haha naaw tack så mycket :) .
Haha omg, jag HATAR folk som snackar skit om Michael Jackson... Grejen är den att dom vet knappt själva vad dom snackar om, dom bara hör falska rykten och själva sprider vidare det! :S . Väldigt dåligt...
Jag tycker att detta borde man ändra på.

Hahaha nja, jag skulle nog inte slå folk som är mkt yngre än mig men jag skulle ta ett rejält snack med dom och eventuellt höja rösten och typ dampa om dom fortsätter och envisas och vägrar att ge sig/lyssna på mig :P

 
Filippa

Filippa

21 september 2010 17:12

Hej !
'jag älskar oxå michael jackson ! fast jag började gilla honom mer när han dog...Läs gärna min blogg :D

http://www.filippafrisk.bloggplatsen.se

Tanya

21 september 2010 20:07

Vad bra att du också älskar Michael Jackson! Haha okej... Men bättre sent än aldrig, right? :P .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards