Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Bio! :D

Av Tanya - 14 november 2012 03:53

Hejsan! Åh vad irriterad jag blir. Nyss gjorde jag ett ganska lång inlägg om min dag idag bland annat. Aja det är bara att börja om från början och denna gång lyssna till min instinkt genom att kopiera hela inlägget så att allt inte försvinner igen. När jag skulle precis publicera inlägget så stod det att jag var utloggad... Dumma internet som ska dumma sig och denna gång var det utan att jag ens märkte något :( . Hur som helst: Idag har jag haft en bra dag. Jag, min syster Narin och hennes kompis som kallas för Saften (hon heter Sascha egentligen) gick på bio idag. Vi båda ville så gärna se den sista delen av Twilight så jag tänkte: Why not? Visst det är 15 årsgräns men hon och hennes kompis kom in där ändå, haha. Dom 2 var faktiskt dom yngsta där inne :P . Men jag fick lite ångest när det var så mycket folk där... Det visar sig att jag måste gå ut oftare, umgås mer med vänner osv så jag inte får panik nästa gång. För jag har tyvärr isolerat mig för mycket och för länge på senaste tiden. Jag har till och med ignorerat vänner, alltså undvikit att träffa folk och då är det illa... Som tur var så på själva bio salongen så försvann all ångest. Det var på grund av att jag var så fokuserad på filmen så alla runt om kring mig bara "försvann" då :) . Riktigt skönt att kunna koppla bort omgivningen och andras känslor och sånt vid såna tillfällen och kunna fokusera och koncentrera på sitt! :) . Den började, alltså själva filmen började kl 24 och slutade strax före 2. Själva filmen var riktigt bra men det var inte så dramtisk och blodig som jag hade föreställt mig. Vilket var bra för jag har blodfobi... Jag kan helt plötsligt få svårt att andas, jag blir rädd och börjar till och med att "skaka" om jag ser en rejäl blodscen... Som sagt så var det knappt blodigt denna gång! ^^ 

 

Sen så när vi väntade på taxin så hade Narin och hennes kompis popcorn krig. Haha, det var lite roligt att kolla på faktiskt xD. Medans jag själv gick ut mitt på gatan och dansade, tog en "promenad" där och skrek ut min frusteration och rastlöshet. Haha oroa er inte, det var helt dött där... Annars hade jag inte gått ut mitt på gatan som en idiot xD. Jag gjorde detta för jag frös så jag ville röra lite på mig medans jag väntade på taxin + jag kände mig helt enkelt rastlös då.

 

Just ja jag tänkte snart, kanske redan imorgon blogga lite mer om Lush. Detta gynnar för er flesta då det handlar om att ta hand om sina läppar. Jag hade tidigare idag riktigt torra, lite spruckna läppar... Nu är dom helt mjuka och återfuktade! Det är perfekt tid att blogga om det nu under vintertid då många får torra, spruckna läppar och bara läppsyl hjälper inte bara i längden... Därför tänkte jag blogga om en underbar skrubb imorgon som är från Lush! Den ena är en läppskrubb och den andra är en läppsyl som är riktigt bra för läpparna. (Dock är bara den ena från Lush men jag kommer att blogga om båda snart.) Jag kanske bloggar imorgon, vi får se. Jag går efter på humör och känsla och lust. Jag tänker inte gå efter någon speciell dag eller tid för då känns det mer som ett tvång för mig. Så vill inte jag ha det! :) .

 

Nu så ska jag ta bort sminket, ta sista medicin och äta en frukt till det. Borsta tänderna, be till Gud och sen sova. Ja, jag brukar be till Gud varje natt/kväll innan jag lägger mig för jag får en otroligt stark inre frid... Oavsett hur min dag har varit och hur jag än mår. Det hjälper verkligen! Det är helt obeskrivligt underbar känsla så ni förstår nog inte... I alla fall ni som inte är troende. Idag har min dag vart en rätt så bra dag så jag är nöjd! Så jag behöver ingen "tröst" eller så men jag ber ändå. Det känns RIKTIGT bra för själen kan jag lova er! Man känner liksom på sig att ALLT kommer bli bra till slut även om man själv har riktigt svårt att tro på det egentligen.  Men ja nu så ska jag gå som sagt. Ni får ha det så bra och sköt om er. Sov så gott! Jag kanske bloggar redan imorgon som sagt... Men vi får se! ;) . Puss och kram! /Tanya :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards