Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Tanya - 9 oktober 2013 17:31

Hej hej! Jag är så glad över en grej! Jag kan nästan äta normalt nu för tiden... Jag har alltså gått från att äta några tuggor och sedan bli äcklad till att ha en normal aptit, utan att känna mig äcklad och kunna äta en normal portion och faktiskt kunna känna mig mätt! Det är en sån härlig och befriande känsla, det är verkligen extremt jobbigt att äcklas av det man äter och samtidigt gå runt hungrig, magen kurrar... man försöker tysta ner den genom att äta frukt osv men den kurrar ändå... Så det är frustrerande och jag gör ingenting åt det. Vad ska man göra när man inte kan äta mat och kan bara småäta som frukt, glass, choklad, eventuellt någon grönsak osv? Jag svälter inte men min kropp mår inte heller bra och får sedan en "chock" när jag väl äter ordentligt. När jag började att äta ordentligt igen så fick jag riktigt ont i magen tyvärr :/. Den började krångla till sig extra mycket och det är för att den är van vid att vara hungrig/halvt hungrig... Jag och min kropp vill faktiskt bara må bra och jag är glad att jag kan åtminstone ÄNTLIGEN äta bättre. Sen så har jag & mamma fixat en matschema tillsammans som ska hålla i 2 veckor innan vi behöver göra en ny matschema :).

 

Jag äter automatiskt mycket bättre då, hon slipper fråga konstant vad vi ska äta och jag säger alltid "jag vet inte." Ni kanske undrar då varför hon inte tillagar något spontant som hon vet att vi alla gillar och äter bara? Nja, det fungerar inte för mig. Är jag inte förberedd, även om jag tycker maten är god så kan jag bli anti och återigen, må illa och inte äta mig mätt. Så chansen är större att jag äter så mycket som möjligt och faktiskt blir mätt om jag får vara med och bestämma om vad man ska äta. Men eftersom jag ALDRIG känner sug efter mat eller något speciellt så säger jag oftast nej till det mesta... Så matschema hjälper verkligen! Ikväll ska vi äta dolma :). Det är vindruvsblad, yoghurt, ris och dill inuti blanden som mamma sen "viker" ihop eller vad man nu ska säga. Riktigt gott är det, det är en mild smak (jag gillar inte starkt mat) och har en enkel men väldigt god smak. Det kan aldrig gå fel! Det är faktiskt en utav mina favorit rätter :). Den tröttnar jag sällan på och kan äta det rätt så ofta utan att tröttna :).

 

Idag har jag inte gjort något speciellt. Men jag tänkte duscha ikväll. kanske börja läsa en ny bok som jag har här hemma men inte har läst och sedan duscha ikväll som sagt :). Ska bli skönt att få duscha, jag älskar att få duscha faktiskt... Är en sån härlig känsla att få känna sig ren och nyduschad, jag känner mig alltid som en ny människa varje gång efter jag har duschat :). Just ja, nu till något helt annat: Min mamma köpte 2 röda läppstift idag och jag tyckte de ena (som är ljusast) var snyggast... Så jag fick den av henne :). Jag använder ytterst sällan rött läppstift då jag tycker att det är för färgstarkt, jag gillar mer ljusa och "naturliga" läppstift. Men den kan jag absolut tänka mig att använda då och då, den är inte för mörk, är väldigt fin + jag tänkte blanda ut den med ett ljusare (inte rosa) läppstift. Det blir fortfarande rött fast inte lika starkt då... Snyggt! Hon sa att det kostade endast 12 kr styck och de fanns i Coop... Så billigt men ändå bra! Jag bad henne att köpa några rosa nyanser till mig också då hon ändå ska ta sig till Coop imorgon och köpa fler läppstift till sig själv :).

 

Okej nu så ska jag gå... Jag tänkte lyssna på lite musik och sen påbörja med att läsa en bok, hade jag tänkt mig :). Men ni får ha det så bra och sköt om er... Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards