Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av Tanya - 26 oktober 2013 20:14

Hej hej! :) . Idag har jag mått fysiskt dåligt. Jag har lagt mig vid 5 på morgonen typ (det är inte alls bra, jag vet det!) På grund av det så är jag helt trött och är hängig... men jag börjar ALLTID just vid kvällarna piggna till och så fortsätter den onda cirklen... Men jag mår ärligt talat hellre fysiskt dåligt än psykiskt :). Jag har egentligen ingen lust att blogga men jag känner att jag behöver det, för att bara allmänt få ur mig vissa tankar och så :). 

 

Något stort har hänt, som jag knappt har berättat för någon... Inte ens alla mina närmaste vänner. Har bara berättat för 2 närmaste vänner... Hur som helst. Mamma kom till mig här om dagen (vilken dag minns jag inte, jag minns knappt ens vad jag åt i förrgår. Jag kommer ihåg vad jag åt idag och i förrgår för båda dagarna åt jag dolma.) Okej nu till saken! Hon sa att hon hade drömt något, som kändes verkligt... Hon sa att hon fick budskap av 2 änglar. Änglarna förklarade för mamma att jag MÅSTE förlåta båda mina föräldrar som har skadat mig, för när jag gör det så öppnas en ny dörr för mig så jag kan gå vidare och må mycket bättre. Jag har sagt till mamma att jag inte kan förlåta pappa men jag har aldrig sagt något till henne att jag inte kan förlåta henne! Hon sa att jag inte ska se tillbaka för då missar jag nutiden och kan skada mig själv på grund av det... (Skadan är redan skedd.) Hon sa att mamma har sagt mycket dumt utav ren desperation då hon känner att hon inte kan nå fram till mig (vilket hon oftast heller inte kan.) Så hon har sagt väldigt elaka saker, så ängeln sa att jag har burit mammas hårda ord inom mig och inte släppt taget, vilket verkligen skadar mig... Jag vill ärligt talat inte fullt hjärtat förlåta, jag är så van vid att leva med den smärtan och skadan så det gör mig inte något längre... Men en dag så ska jag, kommer och MÅSTE förlåta mina föräldrar om jag inte ska bli riktigt bitter i framtiden... Det är bara att välja. Jag väljer (försöker i alla fall) förlåtelsens väg :). 

 

Sen så sa ängeln även också att jag har en skyddsängel men att den inte når fram till mig. Så mamma skulle hälsa till mig att jag MÅSTE börja ta hand om mig själv... Sova mer regelbundet, ta mig ut mer och äta bättre. (Äta bättre gör jag dock redan.) Mamma sa att ängel sa att i framtiden så kommer jag må bra MYCKET sämre om jag inte börjar ta hand om mig själv snart, både fysiskt och psykiskt. Kommer jag må mycket psykiskt sämre så skulle jag nog vilja lägga in mig själv nånstans så jag inte blir så knäpp så jag skulle faktiskt börja skada mig själv. Men jag har redan gjort framsteg! Nu i 3 helger i rad så har jag slutat med att äta chips helt och hållet, med 3 helger i rad menar jag såklart 3 veckor, jag äter inte sånt på vardagar oftast. Jag har allmänt dragit ner på sött som kakor, choklad och sånt. Såklart jag äter det på helgerna men istället för att äta 2 snickers, 2 bullar OCH chips och dipp så äter jag nu kanske 1 snickers och sedan har jag bytt ut chipsen mot morötter. Så då blir det morötter, dipp och sockerfri läsk :). Min mage krånglar sig i allmänhet mindre på grund av det och är mindre intensivt. Men det räcker inte, jag måste få ihop den förbannade motionen också, synd bara att jag är "rädd" för att gå ut, att jag får ångest och är rädd för att bli förföljd... Jag har alltid haft ångest av att gå ut om jag inte har gått ut på ett tag men nu är det som värst. 

 

Jag fick mitt budskap genom änglarna.  Jag vet att min mamma inte hittade på detta då mamma sa massa annat mycket detaljerat, saker som min mamma inte har kunnat veta om... Har jag lyssnat? Halvt... Inte motionen, men jag ska faktiskt börja sova bättre och tänker inte öka med sötintaget som jag gjorde förut... Btw, jag har gått ner ytterliggare 1 kg under en vecka... YAY! :D . Jag går och konstant väger mig nu för att se om jag fortsätter att gå ner i vikt, hehe. Mitt mål är att jag ska väga runt 55-58 kg. Nu väger jag lite mer än 60 kg men under 65 kg :). Det är stort av mig att prata om hur mycket jag väger, då det har alltid vart ett känsligt ämne för mig och har alltid var irriterad över min övervikt + att jag är väldigt kort också... Jag är över 150 cm men kortare än 155 cm. Mer än så säger jag inte :( *Skäms.* 

 

Snart så ska jag köpa en body butter från Victorias Secret :). En försäljare som även har blivit min vän, ska komma hit till Enköping ikväll så då ska jag möta upp henne en snabbis och köpa body buttern då den kommer in väldigt sällan och finns få utav dom. Så då passar man på :P .  Sen så efter det så ska jag äta morötter med dipp med Pepsi Max och sedan se på Vampire Diaries, den kommer ut på fredagar men jag har inte sett denna ännu. Jag har spenderat tid med att umgås med släktingarna, de kom hit igår så klart man är social då. Det vart mysigt, god mat, skratt och bra stämning :). Då äter jag också bättre när det är så, eller om jag äter ensam som jag också har nämnt förut... Men nu så har jag bloggat mer än tillräckligt. Ska bara slänga upp en bild på mig själv som togs iförrgår :) . 

 

 

 

 

Jag gillar när jag ler lite grann eller halvdant kom jag på... Ler jag för stort (äkta leende) så ser jag bara dum ut och ler man inte alls så ser jag tjurig ut... Haha. Så jag fake ler alltid på bilder... Eller ja, många gånger. Har funnits de gånger jag ler äkta utan att se allt för stort så man ser ut som en idiot, hahaha :P . Ja, nu så ska jag bara ta det lugnt, sedan ska jag köpa body buttern som jag sa och sedan så ska jag fixa lite gott och se på Vampire Diaries... Yay, jag ser fram emot det :) . Ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards