Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Tanya - 3 juli 2013 22:39

Hej hej! Idag så har jag haft en läkarbesök i Uppsala. Det gick rätt så bra, vi pratade som vanligt om min hälsa och så vidare... Hon sa till mig att jag kan helt och håller bli av med sprutorna OCH mina mediciner, bara jag sköter mig... (Jag har diabetes ni som läser min blogg vet det redan!) Jag har ju nyligen fått reda på att det har gått så långt att jag har utvecklat det och ärligt talat så är varje dag en kamp, jag försöker tänka till och från vad som är okej eller inte okej att äta men ibland känner jag mig lite vilse, jag börjar också fundera på om det är ens okej att äta yoghurt och nötter och mer "vanliga" saker, för chockad, godis och sånt är självklart att man ska undvika som diabetiker. Min läkare sa i alla fall att jag kan bli FRISK om jag sköter mig nu, att jag kan slippa sprutor och mediciner till jul OM jag sköter mig nu... Men känner jag mig själv rätt så kommer jag troligen att försöka men sen att falla. Inte för att jag inte försöker tillräckligt mycket utan just för att jag försöker FÖR MYCKET under en kort period och när jag märker att det går bra för mig men det är väldigt tufft, så kan minsta lilla snedsteg göra så att jag faller och sen inte orkar mer då jag känner att det blev för mycket...

 

Sen så har jag ju min Aspergers syndrom som gör så att jag är extra orkeslös... Jag måste helt enkelt lära mig att finna en balans att kämpa, men ändå inte ta allt på en gång. Jag måste också finna motivationen och orken och VILJAN att kämpa och lyckas må mycket bättre i längden... Ni vet, helst mer än 1-2 månader. Hittills har jag max lyckats hålla mig i shack i max 2 månader sen så faller jag igen :(. Men men, man kan samtidigt inte ge upp helt och hållet heller... Jag måste i alla fall försöka, kan inte bara se på hela tiden och se på när jag blir allt sjukare för varje dag...

 

Hur som helst, efter läkarbesöken så gick jag till butiken Lush och köpte hudvårds produkter :). Jag köpte påfyllning, alltså det som var nödvändigt... Dock har jag köpt 2 nya inom hudvården då min hud har blivit torrare på senaste tiden. Så jag har köpt en mer återfuktande ansiktskräm men som ska ändå se till att huden inte blir för fet, den heter Vanishing Cream :). Den andra som jag köpte är egentligen mer för känslig hy eller mogen hy (30 + alltså) men jag ville ha något mer återfuktande och förhoppningsvis så är den mer återfuktande, jag köpte en liten flaska för att känna efter och ta reda på om jag är/blir nöjd med den eller om jag ska hålla mig till min andra ansiktsvatten... Den som jag köpte idag heter: Eau Roma Water. Sist men inte minst så köpte jag en ansikts rengörning som är bra för fet & finnig hy och tar dessutom bort smink ganska så bra. Den heter: Fresh Farmancy :). Sen eftersom jag lämnade in 5 tomma burkar från Lush så fick jag en ansiktsmask gratis, jag valde en återfuktande chokladmask som heter: Cupcake :) . Så jag tänkte använda den ikväll och även mina nya hudvårds produkter såklart. Som vanligt så kan man beställa från deras hemsida: www.Lush.se :)

 

Sen så har jag kommit hem, tagit det lugnt och sånt. Nu så ska jag fortsätta att ta det lugnt och bara lyssna på musik... Men ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards