Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Tanya - 12 juli 2013 23:06

Hejsan. Jag har blivit medveten om en grej, angående mina nya mediciner som jag tar... Jag har allt mer och mer tappat apiten för mat OCH för sötsaker, som chips, choklad, kakor och så vidare. Jag är riktigt glad över det faktiskt, för jag har gått ner 3 kg på grund av det! Jag både äter mindre mat och mindre frukt, godis, chips, choklad och ja allt det där. Det är så värt det! Men samtidigt så ska jag träffa en matpsykolog, en MANLIG sådan också (usch!!) de som är så okänsliga och ska direkt "fixa problemet" utan att lyssna till mina behov och känslor... och ja, jag drar många män efter en kam, för de flesta är likadana... Hur som helst. Jag ska träffa en matpsykolog som ska tydligen *host" LÄRA mig att börja gilla mat och äta mer mat!! Men varför skulle jag vilja göra det för nu när jag gör framsteg och börjar må bättre och är skitglad för att jag äter mindre i allmänhet? :O

 

Visst, jag äcklas också mer av mat nu och varje tugga känns till och från plågsamt (inte varje gång jag äter alltså, bara ibland) och jag känner av en liten hungerkänsla men det går att ignorera hur bra som helst jämfört med förut, för förut var jag så pass hungrig så jag måste äta men nu så tynar hungerkänslorna bort allt mer och mer och det är jag glad för! Jag säger er en sak: INGEN och då menar jag INGEN psykolog i hela vida världen kommer någonsin få mig att börja gilla mat, lycka till med att jag tänker börja äta mer mat nu när jag har gått ner i vikt. Jag har ingen lust att gå upp i vikt igen eller i värsta fall bli en matmissbrukare, usch :S . Eller att jag åtminstone får tillbaka mitt sötsug så man konstant vill ha i sig sött, för sådär kände jag förut och det var väldigt jobbigt... Men nu så slipper jag känna sådär längre! :D .

 

Jag vill hellre träffa en vanlig KVINNLIG psykolog som är duktig och kan sin grej som kan hjälpa mig med mycket annat som jag behöver hjälp med, inte något så onödigt och fjuttig grej som mat... Som jag inte ens lider så mycket av längre. Däremot så "lider" jag utav när folk lägger upp bilder på mat på bloggar eller Facebook eller Instagram... Jag menar, usch så vidrigt det ser ut! Det kanske må vara "gott" att äta men det set inte det minsta god ut alls, speciellt inte på senaste tiden...

 

Ja, detta var en matinlägg haha... Jag har inte så mycket mer att säga. Jag skulle kunna blogga mer om andra saker men det pallar jag inte med just nu. Nu så ska jag gå och ni får ha det så bra. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards