Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Videoblogg där jag pratar om problemet som finns/kan uppstå när man har Aspergers syndrom + lite annat :)

Av Tanya - 26 maj 2014 18:49

Hejsan! I detta inägg pratar jag bland annat om min Paranoia som jag har fått/utvecklat på senare tid och hur jag tänker kring det och hanterar det... Tänk, jag har gått ifrån att vara naiv och så omedveten till paranoid. Inget utav de är bra, jag måsre hitta en balans... jag tänker då inte låta det gå överstyr, det är något som är säkert :). Jag pratar även om vad jag har gjort idag + det jag har köpt. Jag pratar även om killen med Aspergers syndrom (Elliot Rodger) som skjöt blondiner, sedan tog sitt liv osv...

 

Jag förklarar att vi människor med Asperger har en tendens att haka oss upp på saker (alltså man kan mer eller mindre bli helt besatt, leva i en fantasi värld i värsta fall och liknande) vilket gör så att man blir mer orealistisk av sig och kan i värsta fall tappa verklighetsuppfattningen. Det hände honom pga hat och ensamhet, paranioan kan göra likadant med mig om jag inte är väldigt försiktig och talar in vett i mig själv då och då samt bearbeta detta. Men snälla, koppla INTE mordet (hans onda gärningar) till hans diagnos. Diagnosen kanske förstärkte hans känslor och hat men hans handlingar har ingenting med Aspergers att göra, utan med individen i sig och hur man hanterar saker och ting. Han var ensam, han ville ha kärlek och ha en flickvän han ville vara intim med och han kunde inte hantera det faktum att andra män fick hans "drömtjejer" medans han vart ensam och eländig... Jag har Aspergers syndrom men jag skulle ALDRIG få för mig att bete mig så illa och vilja skada/döda människor för MITT lidande. Fine, folk kan skada dig rejält. Men det är upp till en om det ska krossa en eller om man ska gång på gång resa efter sig efter varje fall. Jag har valt att resa på mig. Nog om det, mer får ni själva se. Här visar jag även vad jag har köpt idag :D. Men nu så ska jag gå, ni får ha det så bra... Puss och kram! /Tani



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards