Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Tanya - 25 oktober 2009 01:27

Hej hej alla där ute! Idag är jag på bra humör, och det är kul för min del :) .
Idag har jag inte gjort så mycket, bara tagit det lugnt, kollat på tv, och sånt. Jag har helt enkelt inte gjort något speciellt. Så det blev ingen kompis idag, och det stör inte mig på något sätt.

Jag har tänkt på en grej. Jag brukar tänka väldigt mycket, på allt möjligt. Jag är en riktig grubblare, haha :P. Jag tänkte i något stil med vad skulle jag göra om det började att brinna här hemma. Först och främst så beror det ju på. Om jag är ensam hemma, och om jag har några minuter på mig så skulle jag helt ärligt talat tagit med mig min mobil, och tagit med mig sminket... Hahahaha, jag vet hur det låter, väldigt dumt, konstigt och ytligt. Jag låter som en bimbo nu, som sminkar mig dygnet runt och inte kan vara utan smink i en sekund... Men så är det absolut inte! Jag är egentligen inte en ytlig människa, jag kan gå ut helt osminkad, utan problem, utan att jag känner mig ful eller så. Jag har bra självförtroende, och jag tycker helt ärligt talat att jag är söt både med och utan smink. Men jag har så otroligt mycket smink (jag hinner inte använda dom alla, har så mycket smink) men all smink skulle gå förlorad i helt onödan om jag hade tid över, utan att jag riskerar mitt liv mer än nödvändigt. Jag menar, kom igen, jag är varken så dum eller ytlig att jag skulle riskera mitt liv för att t.ex ta med mobilen eller sminket... Jag är sminkfreak på ett sätt. Jag "samlar" på smink, det har blivit en dålig vana, men jag sminkar inte mig varje dag, och jag överdriver inte med smink, lager efter lager. Sanningen är att jag har en naturlig look, och många säger att jag ser snäll ut, och förväntar sig också att jag är snäll i verkligheten, vilket är sant, jag är snäll i verkligheten, så länge man är snäll mot mig då. Många säger att jag ser inte det minsta bitchig ut, utseendemässigt, utan att jag ser faktiskt snäll, söt och gullig ut. Vilket stämmer, det passar väldigt bra in på mig, inte bara utseendet, utan även personligheten.
Och nej, jag skryter inte, jag berättar bara sanningen, jag berättar bara hur jag är, och fungerar. Visst, jag har väl en liiite divig sida, fast det är inget som går över gränsen, det är inget som är överdrivet. Det är inte ens mycket, bara lite som sagt. Vissa har inte ens sett den sidan hos mig, och det är för att jag inte visar min diviga sida så speciellt ofta eller mycket.

Jag är inte bitchig av mig, bara om det behövs, jag brukar inte vara det i helt onödan, om jag nu inte är på väldigt dåligt humör, då kan jag vara rätt så kaxig och dryg och lite smått bitchig, kan ha dryga kommentarer om jag tjafsar eller bråkar med någon, eller om det är någon som jag stör mig jätte mycket på. Tyvärr så går min ilska över andra, man märker klart och tydligt när jag är på bra humör, och när jag är skit sne och förbannad... Men det har blivit bättre med tiden, jag har lärt mig att kontrollera den sidan lite mer nu, och det är ju bra. Fast om jag blir riktigt sne, då har jag nästan inge alls kontroll, då kan jag vara hur otrevlig som helst, även om jag inte vill det... Så då brukar jag varna vissa, och be dom att hålla sig undan från mig på grund av mitt dåliga humör, eller så kan jag total dissa/ignonera personen, för om jag inte gör det, så finns risken att jag sårar den personen och ber honom/henne att dra åt helvete, och det vill jag inte göra, just därför kan jag vara lite kall och off när jag är på jätte dåligt humör...

Okej, nu märkte jag att jag kom helt ifrån ämnet, där det handlar om vad jag skulle ha gjort om det brann, och jag sa att om jag är ensam och har tid på mig så skulle jag rädda min mobil och sminket... Men om jag inte skulle vara ensam, så skulle jag självklart rädda människan och skita i min mobil... Jag är ju inte hjärtlös, och inte hjärnlös heller för den delen. Om man skulle rädda sina prylar före en människa, så är man inte divig eller bitchig, nej, man är något mycket värre än det. Då är man hjärnlös och totalt hjärtlös... Och det finns inte i min lista, jag har ett hjärta, jag bryr mig faktiskt om människor.

Jag är en god människa, som bryr mig om människor, och jag vill hjälpa människor, få dom att må bättre, tänka positivt, kämpa på, peppa dom, lyssna på deras problem, och försöka ge råd och tips till dom. En sån människa är jag.

Men nu ska jag gå. Vet inte vad jag ska skriva mer, har skrivit rätt så mycket idag.
Detta blev ett långt inlägg som ni märker, haha ^^ .
Förresten, innan jag går så vill jag ställa en fråga till er alla.
Vad skulle du göra om du var ensam, och det började brinna? Och vad skulle du göra om det fanns människor i närheten av dig, och det börjar brinna där hos dig? Berätta gärna, och kommentera! :)

Men ni får ha det så jätte bra, ta hand om er, ta hand om varandra, och sköt om er!

Puss och kram /Tanya.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards