Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Det ordnar sig + foundation :) .

Av Tanya - 19 april 2010 21:55

Hejsan bloggen. Idag har jag vart i skolan, kommit hem och tagit det lugnt och så. Jag har ätit mat, kollat på tv. Sen så drog jag, min mamma, min syster, min moster och min mosters man iväg till Joar Blå här i Enköping (där jag bor) och kollade på en rolig komiker :P . Det var mycket sex snack hit och dit och påpekade att han inte trodde på Gud och så vidare... Jag tror ju på Gud i alla fall :) . Förresten så döptes jag i söndags :D . Nej, dopet handlar inte om att man ska få ett nytt namn eller få nå andra namn som många tror, utan det innebär att man har bestämt sig att följa Gud och att man tror på Gud helt enkelt. Man visar det officiellt liksom. Jag var väldigt nervös men endå jätte glad den dagen :) .


Idag har jag vart i Åhlens förresten och köpt en ny foundation :P .
Det blir min tredje som jag har nu, men använder bara 2 av dom. Den tredje använder jag aldrig just på grund av att den gör min hy jätte oljig och jag har redan problem med det, har väldigt lätt att få oljig hy och kan få lite finnar här och där om jag inte sköter om min hud regelbundet.


Den jag köpte nu är både billigt och bra. För mig är det billigt i alla fall :P .
Det är Max Factors foundation colour adapt heter den.
Den kostar 160 kr. Det är billigt jämfört med min Lacome foundation som kostar runt 500 kr.
Jag tycker om denna foundation, det gör inte huden oljig, inte om man självklart sköter om sin hy som man ska då. Det gör inte huden kakig och kladdig och den täpper inte heller igen porerna, vilket är bra :) .  Sen så känns den lite "pudrig" av sig eller vad man nu ska säga. Man behöver inte hålla på och använda puder hela tiden med denna foundation :) . Den jag använder är det som står på bilden, nummer 70. Det passar just min hudton :) . Så jag gillar den. 
Här kommer en bild på den:


    


Prova den gärna, jag gillar i alla fall denna foundation! :) .


Förresten så löste det sig med han min kill kompis som jag inte hade snackat med i 2 dagar. Efter jag hade döpt mig så försvann all min ilska och sorg och smärta. Jag kände mig som en helt ny människa, en "ren" människa, det är svårt att förklara... Hur som helst så kände jag ingen ilska, sorg eller hat i mitt hjärta.
Just då kändes det rätt att kontakta honom, ta första steget, be om ursäkt och diskutera hur vi ska lösa detta så vi inte bråkar och små tjafsar så ofta som vi har gjort hittills... Vi ska hitta en lösning ska ni se! :) .
Det ordnar sig.


Men nu ska jag gå. Jag ska ta bort sminket, ta min sista medicin och äta något, borsta tändera, smsa lite och sen gå och lägga mig.


Men ni får ha det så bra. Sköt om er och ta hand om varandra! :)
Puss och kram. /Tani :) .

 
 
linda (:

linda (:

20 april 2010 14:50

sv; jaha okeej trodde de handla om oliver ,vf har inte han telefon då?:P

http://lindismalmis.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

20 april 2010 16:01

sv; Ja tack ! :D
Det kan jag göra!
Fråga gärna mig ngt också! :)

http://stiiiiinnnaa.blogg.se

 
Linda

Linda

20 april 2010 19:58

sv; hehe okej, nejdå de e ju alltid bra o ha pengar så man klarar sig iaf, vilket jag har oxå^^(:
OJ jag skulle inte kunna klara mig utan mobil!:P,fast han kanske inte har så mkt vänner o kontakta eller nåt kanske:P

http://Lindismalmis.bloggplatsen.se

 
Systeeeeeeeeeeeeeeer

Systeeeeeeeeeeeeeeer

20 april 2010 20:02

dop är ngt heligare än foundation så jag tkr att du borde skriva mer om dopet :) det är ju en väldigt stor grej liksom..

du sa inte att jag följde med på dopet heller :(

http://www.JustMie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards