Alla inlägg den 27 december 2011

Av Tanya - 27 december 2011 19:58

Hej hej! Hihi detta är andra gången jag bloggar idag... Har mer blogglust nu med ändrad blogg design, färger + att jag känner mig lite mer "fri" över att kunna ändra färger på texten här i bloggen... Som nu när jag bloggar :) . Nu är ångesten helt borta... Skönt! Men det tog ett tag för mig tills jag blev klar... blev klar för ca 10-20 minuter sen något sånt? Haha. Har inte EXAKT koll på klockan. Men det får duga ^^ . Så under tiden satt jag bara vid datorn... Sen så när ångesten försvann helt och jag började bli lugn, ja då kunde jag börja packa ner. Jag har packat ner: Kläder, smink & sminkborstar. Tandborste, hårnålar. Pengar (ofc!) Ansiktsprodukter från Lush, parfymer. Mediciner. Flera nagellack... ca 10 st ungefär. Vet inte, jag räknade inte dom direkt :P . Det enda som fattas nu är att packa ner denna dator med mina nya rosa/svarta hörlurar :) . Även hemnycklar... Så att jag slipper vara "beroende" av att någon ska vara hemma sen när jag kommer tillbaka från Stockholm när jag har vart där i 2 veckor. Så ja, vill helst ligga steget före ^^ .


Vet ni vad?... Jag ska nu hålla mig till 3 färger här på bloggen när jag kommer att blogga i fortsättningen och dom 3 färgerna har ni sett nu när jag har publicerat detta... Men jag nämner dom ändå: Rosa (i olika nyanser.) Lila (också i olika nyanser, så man ser vilket som ser snyggast ut och passar bäst till bloggen... eller när man vill variera lite helt enkelt :) . ) Även svart. Ja, svart har bara en mörk nyans, haha. Skulle man ändra så skulle det bli mörkgrå/grå och dom färgerna är jag inte alls förtjust i ^^ . Så, det var allt från mig just nu. Jag KANSKE bloggar sen när jag kommer till Stockholm. Jag lovar inte något, inget är säkert. Beror på vad jag gör, om jag orkar, har tid och så vidare... Men annars så bloggar jag snart igen, lovar er det! Denna gång kommer det inte ta så lång tid som en vecka eller längre tid. Det lovar jag er också. Jag tänkte faktiskt antingen blogga mer ikväll, imorgon eller senast om några dagar... Men vi får se hur det blir med den saken ;) . 


Nu så ska jag gå. Ni får ha det så bra & sköt om er... Puss och kram! /Tani :)

Av Tanya - 27 december 2011 17:05

Hejsan. Nu kommer det inte ett sånt där jätte positivt inlägg, men jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig... Jag hade nyss världens ångest och det har jag fortfarande kvar. Varför? Jo, av flera anledningar. Ni som känner mig vet att jag har Aspergers Syndrom. Vilket innebär att planering är väldigt viktigt, annars kan man lätt få panik & det bidrar tyvärr med kaos i huvudet... Det var det som hände mig nyss. Jag fick NYSS reda på att jag ska till Stockholm snart. Min kusin Amanda kom in till mig och väckte mig och bad mig kolla smset mamma hade skickat till mig... Mormor ska dit snart. Ikväll. Så då är det bäst att jag följer med än att ta tåget. Ja det håller jag med om. Okej, var det därför som jag fick sån ångest? Nja, delvis. Inte endast därför. Jag har även haft ont i magen hela dagen idag (jag har vart ganska lös i magen.) Sen även för att jag... känner mig hungrig just nu. Sen så måste jag börja göra i ordning mig (fixa håret, eventullt sminka mig och så vidare.) Ska även börja packa ner massa kläder, smink, hårprodukter, ansiktsprodukter från Lush, min mobil laddare, min laptop, tandborste osv, osv... 


Vilken tur då att jag skrev ner alla saker jag behöver i förrgår. Då kan jag kolla på den listan och slippa själv komma ihåg allt (har jätte dåligt minne... och sånt orsakat onödigt stress & panik inom mig dessutom!) Men nej, nu får jag sluta blogga och bekalaga mig längre, haha. Blir mer stressad annars om jag håller på hur länge som helst. Jag har ju saker att ta tag i nu! Okej... Så nu går jag. Ska äta så fort jag har bloggat klart, ska sen börja fixa mig och sist (men inte minst!) Så ska jag börja packa... :) . Ja, det blir skönt & kul att komma till Stockholm. Jag tänkte stanna där i 2 veckor. Nice! Så jag ser fram emot det även om jag hade världens ångest från början. Men nu har jag lugnar ner mig. Det funkade att blogga av sig, hihi. Ja, i alla fall delvis. Skönt att skriva av sig... Okej nu ska jag gå på riktigt.


Ni får ha det så bra & ta hand om er och sköt om er! Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards