Alla inlägg den 29 december 2011

Av Tanya - 29 december 2011 20:17

Hejsan! Vilken bra och trevlig dag jag har haft men dock en lång dag... Jag ska berätta för er varför jag tycker att dagen var lång. Jag är ju hemma hos Avin & Jesper nu och Jesper jobbar, han gick upp ca 6 på morgonen... Då var han tvungen att tända lampor (där jag sover är vardagsrummet/köket, alltså det är både vardagsrum och kök i ett!) Så då vaknade jag till. Kunde inte somna sen, kände mig hungig. Jag åt. Behövde gå på toa sen. Försökte somna om igen. Var törstig sen, så jag drack vatten. Gick och la mig. Kunde inte somna, jag grubblade för mycket genom att bland annat tänka på Justin vilket gjorde mig mer "klarvaken" istället för sömnig... Sen behövde jag gå på toa igen & sen försökte jag sova igen... Jag lyckades inget vidare. Sen hörde jag att Avins alarm gick på vid 8. Jag var klar vaken och bestämde mig för att gå upp. Jag låg kvar i soffan och smsade med Chelise & Isa. Avin var i badrummet och gjorde sitt. Sen så plockade jag undan lite saker, fixade mig i badrummet (bland annat så sminkade jag mig & fixade håret.) Jag klädde också på mig. Jag kollade på dagens avsnitt av Våra bästa år då samtidigt som jag & Avin åt frukost. Ja som ni ser, så lyckades jag inget vidare med att somna om. Så jag har sammanlagt fått ca... 5 timmars sömn. 


Efter vi hade gjort i ordning oss, käkat frukost och kollat klart på Våra bästa år & så... Så tog vi tunnelbanan ner till stan. Vi gick igenom en massa affärer som Avin var intresserad utav, tills vi äntligen hamnade där jag ville redan från början: Lush butiken såklart!!   Jag bara älskar och åter igen älskar Lush...   Inte nog med att deras produkter är underbara, så har dom världens rea just nu på deras julprodukter & vissa utvalda produkter. Det är 50% rea just nu så det är ett riktigt bra kap! Den pågår tills den 8 Januari så passa på & shoppa järnet från Lush! :D .


Jag köpte: En ansikts mask som heter Cupcake. Den är gjord av choklad & luktar choklad. Den luktar riktigt underbart och den är gjord för finnig & fet hy. Perfekt för mig alltså, då jag har fet hy. Finnig hy har jag knappt längre tack och lov! Det hade jag mest när jag var yngre + jag har i flera år skött min hy med en speciell kräm som min läkare hade skrivit ut... Dock använder jag inte den längre, jag använder nästan endast produkter från Lush nu! :) . Jag har även köpt en duschkräm som heter Dream Wash. Den ska göra under för torr hy. Färgen är rosa/lila/beige aktig färg... Färgen är ljus.Den luktar lite kryddigt och konstigt men ändå lite fräscht på något sätt. Den luktar inte speciellt så starkt. Jag har inte använt denna ännu. Jag har även köpt en sminkborttagning. Den luktar inget speciellt, alltså inte så jätte gott men inte äckligt heller. Det står att den är mjuk, mild & rengörande och att den ska rengöra på djupet. Den passar till alla hudtyper. Jag har ännu inte heller använt denna, så jag kan inte direkt yttra mig om den är bra, dålig eller helt okej.


Jag har även köpt en påfylling av min nuvarande ansiktskräm från Lush som heter: Enzymion. Den ska matta ner fet hud utan att torka ut huden. Den hjälper faktiskt, annars hade jag ju inte köpt om denna :) . Jag tycker att den luktar ganska gott men kan jag verkligen inte sätta fingret på vad den luktar direkt...  Just ja, den luktar Lime och den är riktig fräsch också! Den luktar sådär fräscht liksom :) . Jag älskar lukten av den... ^^ . Jag har köpt även: Tea Tree Water. Denna är också ännu en påfyllning. Det är ansiktsvatten och den luktar en aning starkt/kryddigt något liknande. Men den luktar absolut inte illa eller så! :) . Den är okej doft mässigt och den är bra. Jag har även köpt en julprodukt som finns inom julen bara varje år inom Lush som heter: Snow Fairy. Den är rosa och den kan man använda till både håret & kroppen... Men jag tror att den är mest gjord för att använda till kroppen. En duschgele alltså. Den luktar tjejigt, rosa. Sådär lite godis och tuggummi aktig doft. Luktar underbart! ^^ . Jag har inte heller använt denna ännu... Sist men inte minst så har jag köpt: Pow wow. Det är en grön läppskrubb som ska mjukgöra och den gör så att läpparna inte "flagnar" eller vad man nu ska kalla det för xD . Den "poppar" i munnen om man får i sig lite av den... den är inte farlig att få i sig lite då det mesta är gjord på naturliga produkter... Det sa personalen :) . Den "poppar" även ovanpå läpparna lite grann. Det är första gången jag har köpt & använt denna. Denna verkar vara bra/okej. Vet inte riktigt än, det är för tidigt för att kunna avgöra det nu... 


Ja det var allt jag har köpt från Lush hittills. Allt som allt kostade 511 kr på grund av rean... Annars hade allt gått på 923 kr, det räknade jag ut. Jag har ju kvittot och jag har kvar den. Jag räknade ut det. Det är ett riktigt kap med andra ord som ni säkert märker! ;) . Nej nu så ska jag gå, jag har bloggat tillräckligt mycket om min dag och om mina Lush produkter. Just ja, jag har även ätit och nu sitter jag vid datorn som ni säkert märker, haha. Jag ska använda min ansikts mask sen och även låna Avins nya ansiktsskubb som hon köpte från Lush idag. Jag har aldrig själv använt den tidigare. Men jag tror att jag kommer gilla den ;) . Så jag kommer antagligen köpa något liknande i framtiden. Men nu så ska jag verkligen gå, haha! Shit vilket långt inlägg detta blev :O . Men ni får ha det så bra & sköt om er... Puss och kram! /Tanya :)

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards