Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Något mer positivare inlägg + Jag äter lite bättre nu :)

Av Tanya - 2 oktober 2013 18:53

Hej. Eftersom jag tyvärr skriver konstant negativa inlägg (jag ber om ursäkt för det, men det är så jag känner och jag behöver få ut det. Jag funderar många gånger efteråt att direkt radera inlägget så ingen ska påverkas negativ på grund av mig och för att man skäms över att man mår så dåligt, men inser sen varenda gång att det är en del av mig så därför ska det inte heller raderas, även om jag ibland vill radera vissa inlägg.) Hur som helst... Jag ska vara lite (men bara lite) positivare idag! Jag har märkt att dom senaste dagarna (trots jag har levt oregelbundet, inte tagit mig ut och så vidare) så äter jag ganska bra! Jag åt mig mätt igår och iförrgår. Jag vet inte vad det beror på för bra mår jag ju inte. Om jag visste det så skulle jag alltid använda den "metoden" så man alltid kan äta bra. 

 

Kan det vara för att jag har ätit ensam och undvikit familjemedlemmarna och där med undvikit att få ångest (mer än vanligt) i onödan? Hmm... Det skulle KUNNA vara så, men jag vet inte. Men nu när jag tänker efter så äter jag bäst när jag är ensam för då blir jag inte stressad eller får ångest när min mamma ska ta upp en massa onödiga ångestframkallande samtalsämnen. Det spelar egentligen ingen roll vad hon pratar om, jag får ändå ångest/panik av att bara höra hennes röst och det är för att det leder mig till dåliga minnen. Hon skulle alltid förut skälla, förnedra och ljuga för mig när vi åt mat tillsammans vid matbordet, bland annat. Även när hon var trevlig har jag svårt för att slappna av... Jag tror ärligt talat att mina ätstörningar skulle bli bättre om jag hade mer lugn och ro i mitt liv, som att flytta hemifrån. Idag t.ex när jag skulle gå upp ur sängen för att äta frukost så hörde jag att mamma skrek hysterisk i telefonen, så jag låg kvar i sängen en stund till tills hon drog, så ångesten/oron hann rinna av mig så jag kunde äta frukost normalt utan att må illa :).

 

Något mer positivt? Öh, låt mig tänka... Jag hade enorma magsmärtor imorse så jag inte kunde ta mig iväg, men nu så är magen helt normal. Jag har gått ner i vikt för jag har minskat med sött... Jag ska duscha ikväll vilket är positivt för då sover jag oftast bättre när jag känner mig ren och fräsch :). Ännu en positiv grej: Jag ska äta korv med bröd ikväll (om en stund) och jag har god aptit till det, i vanliga fall så äter jag bara för att få det överstökat men nu så VILL jag äta mat... Yay me! :D . 

 

Så nu så ska jag gå, känner att jag har bloggat mer än tillräckligt. Ni får ha det så bra och sköt om er! Puss och kram. /Tanya

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards