Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Massa grejer som har hänt... + Lush rengöring/julprodukter! :)

Av Tanya - 16 oktober 2013 02:01

Hej. Först och främst, vad normal jag är som bloggar 2 på natten... Hehehe :P. Japp, det är jag det. Lilla "normala" Tanya. Hur som helst. Anledningen till att jag inte har bloggat är för att jag har mått sjukt dåligt. Jag har känt mig överväldigande av olika saker. Jag orkar verkligen ta upp allt nu, känns som om jag skulle behöva skriva i evigheter då, haha. Men jag kan säga att Frida tog upp kontakten med mig, efter vi inte hade snackat på flera månader. Hon sa att hon hade en stark känsla av att jag mår riktigt dåligt på grund av min mamma, att saker har hänt... att jag flyr, liksom stänger in mig själv och inte säger så mycket till personen som får mig att må dåligt. Hon sa att det känns som om jag stannar kvar hemma på grund utav min syster... att jag är rädd för att mamma ska ge sig på henne dubbelt så mycket mer sen när jag väl flyttar hemifrån, vilket är delvis sant... Det är inte den enda anledningen, men till en stor anledning så är det tyvärr så. Jag tar hellre några extra smällar och slag för min systers skull än att hon ska behöva ta min plats när jag väl drar... Att behöva bli torterad psykiskt är ingen höjdare kan jag lova er!

 

Frida sa också att jag känner mig väldigt missförstådd och ouppskattad... Vilket stämmer till 100%. Nästan ingen förstår sig på mig, tragiskt nog. Oavsett hur mycket jag förklarar, hur noggrant jag än förklarar och förklarar på många olika sätt... Det går inte igenom. Jag tror helt enkelt att min mamma inte vill lyssna, hon VILL INTE förstå... Ja, hur som helst... sen så kom vi in på andra samtalsämnen. Jag frågade Frida om det var hon som spred ut mitt nummer,  jag sa att jag höll mig undan för när den personen spred ut mitt nummer så tappade jag tilliten till ännu fler människor och började att misstänka allt och alla, även vissa utav "de närmaste." Hon lovade och svor på allt att hon inte gjorde det och att hon skulle ALDRIG göra sådär mot mig. Det värsta hon skulle kunna göra är att säga till mig att dra åt helvete, att hon inte skulle vilja ha med mig att göra något mer, typ... Hon sa att hon inte skulle hugga mig bakom ryggen, men att hon ändå förstår vart jag fick min rädsla och osäkerhet ifrån... Skönt att hon inte blev arg och började anklaga mig för en del saker eller säga typ "åh, hur kunde du göra sådär, tro sådär om mig. Jag trodde du visste bättre, Gud vad du är elak!" osv... Sånt hade jag inte orkat med. Därför konfronterade jag henne aldrig då, för jag orkade inte ta risken att bli huggen i ryggen. Sen så var det för mycket drama runt om kring henne + jag mår själv redan dåligt, klart man håller sig undan då!

 

Aja, nog om sånt... Min mage har skött sig i allmänhet mycket bättre! Jag har dragit ner på sött OCH på chips. Det är chips som har verkligen vart boven under helgerna som har fått mig mer eller mindre önska mig döden till och från, haha... Visst magen krånglar sig fortfarande men det är för att jag äter och sover oregelbundet, men smärtan är inte lika extrem och intensiv när jag har dragit ner på sött ytterliggare + chips. Jag försöker lyssna på min kropp och äter endast sött när magen känns stabil... förut tryckte jag i mig sött trots jag hade redan ont innan... Inte smart alls gjort utav mig! 

 

Idag har jag inte gjort SÅ mycket... Jag skulle ha haft ett möte idag men det blev inställd (till min fördel, fick sova lite extra då... hehe :) ) Jag har kollat lite på tv, ätit mat och frukost såklart, hämtat ut ett paket och sedan så har jag badat och sen efter det duschat. Jag har hämtat ut ett paket från Lush. Jag ska testa på en ny hudvårds rengöring (som finns nu under bara julen) Den heter Buche De Noel. Den luktar kryddigt, sådär lite höstigt på samma gång... Jag diggar inte doften då den är lite för stark, men den är okej. Jag köpte även en rengöring som tar bort smink på djupet väldigt skonsamt... Den heter Ultrabland :). Jag köpte även en mångsidig produkt, man kan använda den som bubbelbit, tvätta händer & kropp med den och även tvätta håret med den. Den heter Fun - Gold. Det finns olika färger, jag tänkte beställa den rosa men jag tog den guldiga istället då den finns bara tillfälligt under julperioderna. Den luktar som honung och kola (lagom söt honung, inte den riktiga sliskiga vidriga honung doften.) Den är lagom sött... Jag badade idag och använde den. Den bubblade tyvärr inte så mycket och bubblorna försvann väldigt fort :/. Men det luktade gott i alla fall. Så jag provade att använda den som tvål efter badet och tvättade mig med den. Jag gillar att använda den på det sättet mycket mer, det känns lent och skönt mot huden och den löddrar lite lätt :). Sen så fick jag en liten prov som heter Let The Good Times Roll, det är en rengöring. Det är också egentligen en julprodukt men det sägs att den ska stanna kvar den här gången, året runt då den var så pass populär förra året så många klagade sen när den försvann igen resten av året. Jag har inte använt denna ännu så jag kan inte säga vad jag tycker om denna ännu, men jag ska använda den när jag har bloggat klart! Den luktade riktigt gott! Den luktade som en söt popcorn blandat med en kakdeg... Sött, mild och inte alls för mycket. Inte starkt alls med andra ord. Den luktar mer som en kakdeg än själva popcorn men man känner ändå doften av popcorn... Bara på grund av doften så önskar jag nu att jag hade köpt den rengöringen istället, haha :P. 

 

Men nu så ska jag gå, har jag verkligen bloggat mer än tillräckligt just nu! Jag ska ta sista medicin, käka något, borsta tändera, tvätta mitt ansikte (såklart) och sen direkt gå och lägga mig... Men ni får ha det så bra och sköt om er! Puss och kram. /Tanya

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards