Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Tanya - 26 mars 2014 22:55

Hejsan! Idag hade jag inte tänkt/orkat göra videoinlägg osv men eftersom min bästa vän kom hit till mig idag så passade jag på att göra i ordning mig och då automatiskt blev dagen bra så man ville och orkade med att göra videoinlägg. Ni får ursäkta mig för att jag råkade svära här, hela 2 gånger... Jag försöker hålla min blogg fri från svordomar men nu råkade jag faktiskt svära. Men jag är mycket värre i verkligheten speciellt när jag är arg, då svär jag typ hela tiden... Hahahaha! Men jag försöker sluta med det just därför svär jag INTE här på bloggen. Så för mig handlar det inte om att vara "fin." Det handlar om att det är inte så trevligt att svära. Men men, det kunde ha vart värre. Jag försöker tänka positivt, haha :). Här pratar jag bland annat om vad jag har gjort idag + jag ger er tjejer ett litet smink tips. Är du en tjej så vågar jag nästan lova att du INTE vill missa detta ;) . Här tipsar jag nämligen om hur du får din maskara att hålla på bästa möjliga sätt, utan att det klumpar fransarna, tynger ner dom, klumpar, kladdar eller smular + gör fransarna vattenfast. Nej, det är INTE en maskara jag pratar om, det är något annat... Vill ni veta vad? Kolla på klippet, har ni problem med maskaror som smular, rinner, smetar av sig osv så är detta perfekt för oss tjejer ;). Ja nu så ska jag fortsätta att äta lite godis och dricka Pepsi Max... Ska bara allmänt ta det lugnt tills jag ska gå och lägga mig. Men ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya 

 


 

 

Av Tanya - 26 mars 2014 00:06

Hejsan. Jag tänkte skriva nu istället för att bara göra en massa videoinlägg, jag vill variera mig lite. Internet är ganska segt, så jag orkar nog inte se på en serie just nu och vänta i evigheter tills den laddas... Det gör jag isåfall ca 1 timme jag ska se på en serie så den inte hakar upp sig. I slutet av månaden så brukar det bli såhär för mig - Internets hastigheten blir låg, så det suger. Men alltid i början av månaden fram tills internet tar slut/blir seg så är den hyffsat snabb i alla fall. Tyvärr så har vi inget Wi-fi för tillfället men det ska man nog också skaffa så småningom. Vi hade en från 3 förut men den SÖG. Idag har jag inte gjort något speciellt... Jag skulle ha haft ett möte att passa, men jag avbokade. På senaste tiden har jag haft massa tider som jag har avbokat gång på gång... Varför? För jag orkar inte. Jag är alldeles för trött och ofokuserad, så då har jag en tendens att strunta i allt när min energi är låg. Så är det att ha & leva med Aspergers. Periodvis klarar man av att leva ett normalt liv, andra perioder... Går det i princip åt helvete, tyvärr. Det är som det är, orkar inte riktigt fördjupa mig i det här ämnet nu... 

 

Imorgon så tänkte jag ta mig ut (om vädret tillåter, tänker inte gå ut om det blir t.ex snöstorm plötsligt eller om det regnar då jag HATAR att vara ute när det är regn.) Idag har jag inte gjort något speciellt, då jag avbokade min tid som sagt. Men jag tog ett bad för ca 2-3 timmar sen, sen så duschade jag. Så nu känner jag mig ren och fräsch :) . Innan läggdags så tänkte jag käka lite fruktsallad... Jag har seriöst inget mer att säga... :| . Känner mig tom. Jag tror badet + duschen lugnade ner mina kaosiga tankar då jag mår bra just nu... Jag brukar i vanliga fall ha EN MILJON TANKAR i huvudet som vägrar ge mig ro, har till och med väldigt svårt att somna & kan bokstavligen ta timmar för mig att somna just pga mina tankar. Förhoppningsvis så håller mina tankar tyst senare när jag ska lägga mig & lyckas behålla mig så lugn som jag känner mig just nu :) . Jag kom på... det är därför som jag älskar att se på serier & filmer. För då tänker jag inte, då jag är helt fokuserad på serien/filmen. Det är nog ett sätt att "fly" ifrån mig själv & mina kaosiga tankar... 

 

Men nu så ska jag gå. Orkar inte blogga något mer då jag ändå har inget vettigt att skriva just nu faktiskt :). Men jag säger er en sak: Imorgon så KANSKE jag gör ett videoinlägg... Om jag mår hyfsat och orkar och om det blir som jag planerat - tar mig ut och gör något. Det är då jag får mer motivation att göra såna inlägg och är allmänt mer pratglad då. Nyss kom mamma in i mitt rum & var gullig nog att ge mig fruktsallad... MUMS. Det innehåller bananer, apelsiner och päron i detta. Älskar det! Jag tycker i vanliga fall att det är tråkigt att äta frukt men jag älskar att äta fruktsallad ;). Men ni får ha det så bra så gör jag KANSKE ett videoinlägg imorgon... Puss och kram! /Tani

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards