Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Jag vill bli en bättre människa! :)

Av Tanya - 28 oktober 2009 22:58

Hej hej. Jag har vart på bio, och sett på Michael Jackson - This is it. Jag är varm i hela kroppen, han gör mig så varm, glad och lycklig inombords, jag fick rysningar och tårar i ögonen... Han är så speciell den mannen... Han älskar naturen, han älskar barn, han är en sån varm, ödmjuk och kärleksfull man... Han inspirerar mig verkligen...
Jag vill bli en bättre människa, mer god! Det har jag också blivit med tiden har jag märkt, jag bryr mig mer om naturen, jag bryr mig mer om människor (ibland/oftast iallafall) han verkligen värmer mig på alla sätt och vis... Han bara sprider kärlek och glädje och frid... Jag kan vara väldigt god, men ibland förvandlas jag till ett monster, jag hatar det med mig, jag hatar den sidan, och det värsta är att jag inte kan riktigt kontrollera det... Delvis för att det på grund av min sjukdom... (Nej, jag har inte damp/Adhd!) Ibland känns det som om den äter upp mig inifrån, min ilska... Jag blir inte farlig, bara jobbig och irriterande att vara med och hantera just då, haha! :P

Jag vill verkligen bli en bättre människa, jag ska bli en bättre människa, det lovar jag er! Jag har en massa kärlek inom mig, mycket mer än vad det finns ilska... Kärleken övervinner allt, det tror jag på. På grund av dig Michael Jackson, Gud, och mina närmaste vänner, så vill jag, och så ska jag bli en bättre människa, förr eller senare, det lovar jag verkligen er, jag ska inte svika er! Jag har så mycket kärlek och godhet inom mig, i mitt hjärta, och jag vill att ni ska se det! Det finns ett monster inom mig känns det som ibland, men jag och tillsammans med Gud och Michael Jackson, så ska vi förgöra monstret inom mig, jag är en god människa, som älskar kärleken, jag är inte ond, jag är inget monster innerstinne! ... Gud, du ska hjälpa mig, och fler ska hjälpa mig, inom mig, att bli en bättre människa, för jag vill utståla godhet, kärlek och frid, och hjälpa människor, inte såra människor, och överge dom... Det är inte jag, det är inte min stil att göra så! Så förlåt mig alla människor, förlåt mig för att jag får mina utbrott ibland, ibland flera dagar i rad och förlåt om jag har sårat er, jag kan inte riktigt råför det, men det är lugnt, ilskan, hatet och mina sjukdomar ska inte förgöra mig, det är jag som ska förgöra dom... Jag är stark, och jag vägrar ge upp, jag vägrar att förlora, och med din hjälp, och med Guds hjälp och kärlek så kommer jag att klara mig, så mycket bättre än det här, hela jag, mitt hjärta och själ, är fylld med hopp och kärlek. Jag lovar er, och mig själv att jag ska aldrig någonsin förlora hoppet, vad som än händer! Och jag bryter aldrig ett löfte ska ni veta! ...

Men nu ska jag gå, lyssna på musik, ta det lugnt, och bara må bra, och vara glad, och vara fylld med harmoni...

Som Michael Jackson säger: God bless you!

Hejdå alla, ta hand om er, och sprid kärlek, visa kärlek, om du älskar någon, så säg det! :) /Tanya ♥

 
 
Franz

Franz

28 oktober 2009 23:23

Han var! Och han sade, förlåt men sant.
Lycka till med det ljuva livet förresten, lev för oss också!

http://franz.bloggplatsen.se

 
[MICKESEGNA]

[MICKESEGNA]

28 oktober 2009 23:33

Fint skrivet :)! Du vet att ja finns här (L)! Och du, kommentera min blogg nu ;)... kram!

http://mickesegna.blogg.se

 
Classy

Classy

29 oktober 2009 12:08

Okej :) Nja, det skulle vell vara om du kunde göra reklam för din blogg på annat sätt, så som via tidningar tex. din kommuntidning. Själv tycker jag att allt med bloggandet är kul, så på så vis har jag fått många läsare :P
Du måste ju liksom få folk att lägga märke till din blogg och sedan försöka hålla kvar dom :)
Vad ska du göra idag då?

http://nathaliesjobeck.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards