Alla inlägg den 4 december 2009

Av Tanya - 4 december 2009 14:32

Hej hej. Jag är i skolan nu och bloggar. Jag vill inte gå hem än... Jag hoppas att när jag kommer hem så är det diskat, städat och fixat, haha. Hoppas jag slipper hjälpa till och att allt är redan gjort när jag kommer hem, haha (a) . Jag är nog lite lat jag... Eller mycket lat kanske då :P . Men ärligt talat, jag har då inge lust att hjälpa till med att städa när jag kommer hem... Jag vill bara komma hem, ta det lugnt, äta något, och bara njuta av fredagskvällen :) . Äntligen helg, skönt med helt, få sova och vila ut ordentligt, vilket jag har vart dålig på den senaste tiden... Har sovit för lite. Mellan 6-7 timmar, och det är för lite, speciellt om man håller på sådär nästan varje vardagskväll i minst 1 vecka, vilket jag har gjort... Men i igår natt så sov jag äntligen i 8 timmar, jag kände mig ganska pigg och utvilad i morse, jag la mig kl 10.45 så det var skönt att sova ut. Men jag blir alltid så avis på min syster som får sova 1 timme längre än mig... Jag får gå upp halv 7 varje morgon, medans hon sover till halv 8. Jag börjar skolan kvart i 9, och hon börjar 10 över 8, endå så får jag gå upp så tidigt på grund av att jag är så seg på morgonarna... Jag behöver mycket tid på mig, sån är jag...

Drömmar.

Jag har drömt så konstiga drömmar dom 2 senaste nätterna... Först så drömde jag att jag blev smal, lite för smal... Jag var så tunn, iallafall mina handleder... Läkarna sa att det berodde på brist på blod och vatten, och det var rejält... Läkarna sa att jag skulle dö snart om jag inte gjorde något åt det, och det snabbt... Jag blev livrädd så jag började att dricka vatten hela tiden... Under tiden som jag mådde dåligt, som jag var döende så träffade jag Chelise. Hon ba kollade lite konstigt på mig, och sorgset på mig... Typ såhär: :/... Det var som att hon visste att något var fel på mig, trots att jag inte hade sagt ett ord, jag ville inte oroa henne... Hon kollade som sagt sorgset på mig i några sekunder, men sen så kramades vi, och vi umgicks, skrattade och hade kul. Sen så när jag åkte hem, så blev jag bättre på grund av att jag drack så mycket vatten, lite överdrivet, så mycket att jag var tvungen att gå på toa hela tiden, haha. Jag blev frisk, jag var inte döende längre, och nästa gång jag träffade Chelise så log hon mot mig och såg glad ut, ett fint äkta leende, ingen till gjort som jag brukar göra när jag eller någon ska ta kort på mig, hahaha! :P . Sen så vaknade jag... Chelise kan sånt där med drömmar. Hon sa att jag drömde att jag var nära på att dö på grund av att jag behöver en förbättring här i livet, eller byta attityd, och det är sant... Jag behöver en förbättring här i livet. Det har blivit bättre, men det måste gå mer framåt, det kan inte stanna här... Det dära med att byta attityd... Nja det vet jag inte, kanske försöka kontrollera min ilska lite mer och bättre än vad jag gör nu iallafall, haha :P .

Nu till nästa dröm. Frida var med där, och det var ingen vacker syn... Haha nej jag menar inte så, menar inte att hon såg hemsk ut i min dröm eller något, menar bara att drömmen var inte så jätte bra eller underbar... Jag drömde att jag och Frida var med varandra, vi var typ i skogen eller något, i nå helt okänd plats... Jag kommer ihåg att vi blev jagade av några, vet inte vilka eller varför, men vi sprang... Sen så fanns det någon bro, ni vet sån där som man fäller upp och ner, sånt som man går på? Det fanns förlänge sen i medeltiden typ iallafall... Hursomhelst så hoppade jag och Frida upp där på den bron när den skulle fällas upp, och vi fick hålla oss fast, annars så hade vi ramlar ner och dött... Frida var nära på att inte hinna med, hon var nära på att ramla ner, men jag räddade henne och räckte min hand till henne så hon skulle klara sig... Sen så kom vi till något ställe. Jag var jätte kall och otrevlig mot henne... Jag vet inte varför, men jag var ledsen och besviken på henne... Hon ville komma nära mig, krama och umgås, men jag bara slog henne, jag var så ilsken så jag slog henne tills hon började att blöda... Hon började att blöda näsblod och lite grann ur munnen, och jag fick inge dåligt samvete i min dröm, jag var jätte kall och kände att jag ville att hon skulle låta mig va och hålla undan sig från mig... Frida blev ledsen och grät när jag slog henne så mycket, men endå så fortsatte hon att komma tillbaka till mig, krama mig och så vidare, medans jag bara fortsatte att slå henne... Nej usch, jag hatar den drömmen :( . Sen när jag vaknade så fick jag jätte dåligt samvete... Jag kände mig hemsk, för i verkligheten skulle jag aldrig kunna slå henne, och jag är en sån person som får dåligt samvete när jag gör något dumt eller elakt, hur kall jag än är/var...

Aja, tur att det var bara en dröm. Angående Frida så ska jag träffa henne snart, vi ska till stan och kolla lite på saker och så. Det ligger ganska nära min skola, så det är ju bra för mig. Hon frågade om hon fick sova över hos mig ikväll, självklart säger jag ja, självklart får hon sova hos mig :) . Jag saknar henne... Men som tur är så ska jag träffa henne snart :D . Jag ska berätta allt, om mina konstiga drömmar och så vidare...

Men nu ska jag gå. Har ingenting mer att skriva, ska sitta vid datorn lite till innan jag träffar Frida, ska inte träffa henne riktigt än.

Har du haft några konstiga, skumma eller obehagliga drömmar? Berätta och skriv till mig i så fall, och kommentera gärna, så kommenterar jag tillbaka! :) .

Puss och kram! /Tani.

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards