Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Tanya - 13 februari 2011 23:25

Hejsan! Nu så tänkte jag blogga om hur min helg har varit och även idag.
I fredags så kom min killkompis Micke hit. Jag kommer inte ihåg så mycket därifrån om jag ska vara ärlig, haha! Jag har dåligt minne... xD .
Men vi kollade på film vet jag. Just ja nu så kom jag på det!
Vi kollade på Trassel. Jag trodde faktiskt inte att den skulle vara så speciellt bra men det var den ju :) .

Nu så berättade jag lite kort vad som hände i fredags. Nu till lördag.
Vi skulle egentligen ha sett filmen: I rymden finns inga känslor i fredags men alla blev så trötta så vi hann inte och typ ingen orkade se på den så vi såg den igår istället. Det handlar en kille som har Aspergers... Jag har också det som ni säkert redan vet, men han har det värre än mig och han beter sig mer skumt, jag beter mig i alla fall mer "normalt" och han tolkar verkligen allt bokstavligen, vilket jag inte gör som tur är :) .

Sen så igår så drev vi med folk på nätet, det var så roligt!
Hahaha... Nej men ska inte gå in för mycket vad vi gjorde exakt och så, men kul var det! :) .

Idag så bestämde vi oss bara sådär spontant att gå på bio, 45 minuter innan filmerna skulle börja. Jag och Micke kom inte direkt överrens om vilken film vi skulle se så vi såg olika filmer där, haha xD . Skitsamma, det var ju endå roligt :) . Jag kollade på Narnia och han kollade på något... konstigt? xD .
Haha nej men har ingen aning om vad filmen heter.
Sen så efter bion så skjutsade hans mamma hem mig :) .

Sen så idag har jag pratat med älsklingen på msn och sa som det var, att jag hade nu igen problem med att äta... (jag har det ganska ofta/då och då, det tillhör tyvärr Aspergers syndromen.) Så han blev orolig och sa att han tyckte att jag skulle söka upp en läkare för jag mår ofta dåligt, har ont i magen, känner ångest och kan inte äta så mycket mat heller... Jag blir inte mätt ibland :( .
Jag vet inte riktigt om man direkt kan kalla det för en ätstörning, men men...
Så jag berättade för honom och sa att det tillhör Aspergers syndromen och att han inte skulle vara så orolig för mig för att jag kommer endå få hjälp snart, ska prata ut med en psykolog och så vidare... Så ja, hjälp är på gång! :) .

Men det är endå gulligt att han visar intresse och att han bryr sig (a) . Det är det jag älskar med honom så mycket, han bryr sig verkligen och är omtänksam som person. Sen så är han självklart väldigt snäll :) .

Nej men nu så ska jag gå, jag måste sova... Men ni får ha det så bra och sköt om er och sköt om varandra. Puss och kram! /Tanya.

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards