Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Tanya - 29 juni 2011 18:32

Hejsan! Idag när jag vaknade hade jag ont i magen... jobbigt. Jag åt frukost gick sen och hämtade en tvål från Lush och gick och la mig. Jag bad till Gud att smärtan skulle försvinna så att jag kunde duscha, göra i ordning mig och så och ta mig till stan för att möta upp Avin. Efter jag bad så luktade jag på Lush tvålen och jag blev lugn och harmonisk av mig... Den ger en sån känsla som om man vore i himlen och man vill aldrig mer komma tillbaka :) . Tyvärr så gör man ändå det, men men ^^ . Mag smärtan försvann så fort jag hade bett klart! :D

Sen efter jag hade bett och luktat på Lush tvålen så gick jag och duschade.

Innan dess så skar jag av en liten bit av Lush tvålen och använde den i duschen.
Jag älskar den, den skummar sådär lite lagom, den skrubbar huden len och mjuk och den känns som en hudkräm än som en tvål :) . Älskar verkligen denna!
Den heter Figs and Leaves... men jag ska blogga mer ordentligt om den en annan gång, med bilder och där jag betygsätter Lush produkterna och så vidare :) .

Sen så använde jag den nya Coco body lotion. Det var helt okej faktiskt :P .

Sen efter duschen och sånt så tog jag tunnelbanan till stan och Avin mötte upp mig där :) . Jag, Avin och hennes pojkvän Jesper gick till någon park där en stund, åt lite glass, chips och så. Jag drack Coca-Cola, dom drack cider och sånt.

Sen så kom vi hit igen hem till Avin och här sitter jag och bloggar medans Jesper fixar maten och så. Det blir kött med potatis. Mums, det ska bli gott ^^  . Snart så har jag bloggat klart, ska bara nämna en grej till...

Idag har det också gått exakt 1 vecka... 1 vecka sen det tog slut mellan mig och Justin tyvärr :/ . Jag drömmer fortfarande om honom varje natt, saknar honom lite smått och undrar lite ibland för mig själv varför det blev som det blev.
Varför han gav upp utan att kämpa så pass mycket att vi hade sett till att träffas och så vidare... jag vet att han inte var mogen nog för detta för om han hade vart det så hade han inte gjort såhär. Samtidigt så känner jag att jag inte ska grubbla allt för mycket på det, för det hjälper inte mig att bara tänka en massa "varför?" och "tänk om" tankar och så vidare...
Det jag prioterar just nu är att gå vidare, försöka göra allt för att sluta älska honom på det hära sättet... men jag vet i mitt hjärta att jag kommer alltid att älska honom och att jag kommer nog alltid på ett eller annat sätt se honom som den rätte för mig på något sätt, men ändå inte... Tidpunkten var nog fel, då han inte mognade tillräckligt mycket under den perioden som vi var tillsammans.

Jag hatar att säga detta, men jag kan lugnt säga att ondskan vann det hära slaget... men jag blir inte knäckt för det. Jag blir sårad, ledsen, besviken, arg och starkare av det samtidigt... men absolut inte knäckt. Vad som än händer så kommer jag i alla fall aldrig tappa min tro på Gud, oavsett hur mycket eller lite jag än ber. Även om jag så skulle förlora alla mina vänner och familjen så skulle ingen någonsin kunna ta ifrån min tro på Gud :) . För han hjälper mig med ALLT, även om det inte alltid känns så. Han hjälper mig på den långsiktiga vägen, så att allt blir bra till slut och ordnar sig vad som än händer :) .

Om jag och Justin är/var ämnade för varandra så kommer Gud hjälpa mig med att hitta vägen tillbaka till honom. Om inte, så hjälper han mig att gå vidare och sedan inse senare att det finns någon annan för mig, att den rätte finns för mig där ute. Det vet jag att det gör, även om jag tänker ligga lågt med kärleken just nu och känner mig otursdrabbad när det gäller kärleken. Känns som om jag bara förlorar i längden... men men, det finns en mening med allting :) .
Oavsett om jag och Justin är ämnade för varandra eller inte, så måste jag gå vidare med mitt liv. Det känner jag klart och tydligt. Jag vet att vad som än händer så kommer allt att ordna sig för mig i längden :) .

Jag har inte så mycket mer att blogga om just nu så jag väljer att avluta inlägget här + det var en lång blogg inlägg ^^ .
Nu så ska jag gå men ni får ha det så bra. Puss och kram! /Tanya.

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards