Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Tanya - 1 augusti 2013 21:16

Hej hej! Nu har man blivit 23 år. 2 dagar innan jag fyllde år så åkte jag till Gröna Lund med min syster, min yngsta moster, min kusin och min mosters fästman. Vi hade det riktigt roligt... förutom när jag åkte Insane... Jag fick en sån dödsångest (min syster tvingade mig att åka den, det var hennes villkor för att hon skulle följa med mig.) Så jag bara försvann i mig själv på något sätt och jag grät under hela åkturen, den gick riktigt snabbt och jag blundade under hela åkturen och kände mig helt chockad efteråt, överväldigande på något sätt... Jag kände så ungefär i över 1 timme. Det var det värsta jag har åkt, usch jag tänker ALDRIG mer åka den igen... Bara människor som är själva Insane åker Insane xD.

 

På min födelsedag så firade jag inte på något speciellt sätt då jag blev redan "firad" på Gröna Lund. Jag var hemma med min mamma och min syster och oj vas min mamma öste mig med presenter... Jag fick olika skrubbar, body lotion, body butter, smycken, mobilskal, nagellack, läppglans, kläder och lite annat som jag inte kommer på just nu. Av min moster fick jag Victorias Secret necessär, så himla fin den är! Jag fick en parfym från Escada - Cherry in the air av Avin. Idag när jag träffade min fina bästa vän Nathalie, så fick jag Lush produkter av henne som födelsedags present :). Jag fick en ansiktskräm och några prover från Lush. Det ska bli spännande och se hur den ansiktskrämen fungerar på mig, då jag inte har använt just den sorten förut. Den är i alla fall till för känslig hy. Jag har inte så speciellt känslig hy men det kan knappast skada (om den nu inte gör mig hud riktigt fet/oljig eller orsakar mig massor med finnar) men det får man se. 

 

Idag så har jag som sagt fikat ute på stan med min bästa vän Nathalie. Vi utbytte presenter med varandra idag. Jag fick min i efterskott, hon fick sin i förskott då hon fyller år snart :). Hon fick en parfym och jag fick som sagt en ansiktskräm + några prover :). Sen så har vi vart på olika affärer, bland annat Åhléns. Jag köpte nagellack, parfymen till Nathalie och en produkt från Clinique som heter: Anti-blemish solutions. Spot treatment gel. Den använder man under smink, 2 gånger om dagen om man har finnar så att säga. Jag får det lite då och då, så det kan vara bra att ha så den inte blir fulare och större utan den stoppar redan där och sen så minskar den för varje dag :). Jag har använt liknande förut från andra märken men inte just från Clinique. Det ska bli spännande och se om den är lika bra som den jag har använt förut eller om den är mindre effektiv. Just ja! Eftersom jag bor i lilla mobbade staden Enköping så betyder det att våra affärer och även utrymme är begränsade... Dom ska ta bort Estée Lauder hyllan här i Enköping och ersätta den med något annat märke som jag inte riktigt känner till, men sägs att vara bra...

 

Så besviken jag blir! Jag som ÄLSKAR Estée Lauders märke, nu kan jag ju inte köpa något därifrån sen om t.ex primern eller om min foundation tar slut... För er som inte vet, så gör en primer så att sminket ska fästa sig bättre och håller under längre tid under dagen. Så antingen så får jag hitta ett nytt märke inom primers, eller så får jag beställa från någon hemsida och/eller passa på att köpa det när jag nångång är i Stockholm eller Uppsala... *Suck* typsiskt, när man upptäcker ett märkte som jag verkligen älskar och som är så nära mig, ska försvinna om ett tag :'( . Så därför tänkte jag passa på så fort som möjligt köpa en ny ansiktsprimer snart, då den jag har kvar är halva slut utav själva produkten...

 

Innan jag avslutar detta inlägg (ska göra det strax, då jag har skrivit mer än tillräckligt) så vill jag att ni ska veta att jag hat flera gånger tänkt på att blogga, men det har inte blivit av på grund utav tidsbrist... Jag har nämligen vart upptagen dom senaste dagarna, men mest har jag vart upptagen och helt besatt av en ny serie (en ny serie för mig i alla fall) som jag följer. Jag är snart på säsong 3 och jag har börjat kolla på den för ca 1 vecka sen... Snacka om att jag slukar upp serien & är beroende av den. Inte undra på att jag inte hinner blogga då xD. Jag följer Pretty Little Liars, för er som undrar :) .

 

Men nu så ska jag gå, jag har skrivit MER än tillräckligt (orkar ens någon läsa mina extremt långa inlägg, haha? xD) Men det känns så skönt att blogga av sig om allt möjligt när man väl bloggar ^^ . Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tani   

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards