Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Tanya - 8 augusti 2013 17:54

Hej hej! :) . Jag vet inte riktigt varför, men jag är på rätt så bra humör idag... Trots att det är grått och regnigt ute. Ärligt talat så har jag inte ens gjort något speciellt för att jag ska känna mig glad :P . Men jag får en positiv känsla... Typ som om något bra kommer att hända mig. Kan ha det med att göra det som ska hända imorgon? Jag HOPPAS verkligen det i alla fall :') . Jag ska nämligen för första gången på LÄNGE träffa en psykolog, det ska vara en proffsig psykolog då det är en sån som kan skriva ut mediciner & sånt... Jag HOPPAS verkligen innerligt att det går bra den här gången för mig, så någon kan hjälpa mig att ta itu med mina problem och vara mer medveten om hur jag ska tänka, vad jag ska undvika och hur jag ska bli en mer välmående & positiv människa :). Jag vet inte varför (eller jo, till en viss del vet jag det, haha) men jag blir så lugn innuti mig när det regnar ute...

 

Det är något med regnet och vinden, själva tysntaden som får mig att må så himla bra... Jag gillar fortfarande inte att vara ute när det regnar men jag gillar att ha öppet fönster och känna vinden och den härliga friska luften där ute... Jag får en inre harmoni & frid inom mig som säger att allt kommer ordna sig för mig, som att det finns massor med hopp för mig, även om jag tvivlar på det till och från... Jag har haft en känsla nu under sommaren... att jag kommer må bättre nu i höst än vad jag har gjort i somras. Det känns som om jag kommer få en ny fräsch start :') .

 

Rent logiskt så är det så också. Ett nytt kapitel i mitt liv börjar imorgon, då jag ska träffa en psykolog. Jag har vart väldigt rädd för det innan, att träffa en psykolog... Jag har vart livrädd för att det ska vara något allvarligt fel på mig så min psykolog skriver ut starka mediciner till mig... Men jag insåg sen att det inte är troligt, finns folk som mår mycket sämre än mig. Skulle jag få någon medicin skriven överhuvudtaget så skulle det vara mild. tror inte jag skulle direkt få den starkaste direkt... Jag hoppas på att jag klarar mig utan fler mediciner, men vi får se hur det blir & går! :). Jag känner mig allmänt positiv om det här även om en del av mig är lite rädd och nervös för det här... Jag måste gå upp tidigt imorgon då kl 10 ska jag vara där... Så tidigt :O . Så jag ska duscha ikväll så jag slipper tänka på det imorgon :). Jag hoppas att jag får den hjälp jag verkligen vill ha & söker efter, annars vet jag inte riktigt längre vart jag ska leta någonstans eller ta mig vidare med det...

 

Idag så har jag bara mest tagit det lugnt, kollat på serien Pretty Little Liars. Jag ska njuta medans jag kan, för jag kan se på den bara idag & imorgon, för sen så har jag kollat ut alla avsnitt som har kommit ut hittills... Det kommer ut 1 avsnitt i veckan på Onsdagar, men då kommer det ut 3 på natten (har min syster berättat för mig) så då kommer jag med andra ord kolla på den på Torsdagar... Jag har verkligen slukat upp serien, jag är på säsong 4 och jag började kolla på den för 2 veckor sen... Min syster blev väldigt förvånad när hon fick höra hur jag hade slukat upp det och frågade om jag ens hann sova & äta något emallanåt, haha! Sömnen är lika dålig som vanligt, även med maten. Så det är inget som blir lidandet mer än vanligt i alla fall... :) .

 

Nu så ska jag kolla 1 avsnitt till. Sen så tänkte jag äta något, kolla på min favorit serie The big bang theory, sen direkt efter det börjar en annan serie nämligen Once upon a time. Sen så ska jag duscha efter det och sen fortsätta se på Pretty little liars... Haha, många av er skulle säkert tänka att jag inte har något liv... Men det är inget jag stör mig på. Jag har det hellre för lugnt än för stessigt då stress verkligen förstör mig, medans lugn och ro, alltså för mycket fritid gör bara så att man blir lite smått uttråkad nån gång då och då... :P .

 

Men nu så ska jag gå och fortsätta se på min serie som sagt. Men ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards