Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Tanya - 21 augusti 2013 22:22

Hej! Då var det dags att blogga igen... Jag har vart och träffat en psykolog idag, det gick bra idag men ändå oväntat... Han tyckte inte att jag skulle komma dit något mer överhuvudtaget då han sa att dom flesta psykologer endast skriver ut mediciner lite hur som helst... För vissa går det bra, men för andra så passar det sig inte... För mig så passar det sig inte! Har man väldigt hög ångest och/eller depression så är såna mediciner jättebra att ta! Men är man som mig - som har problem här och där med allt möjligt så ska inte DÄMPA ångesten/oron... för gör man det, börjar jag att må bra på grund utav lyckopiller så kommer jag seriöst inte att göra något åt mina problem... På ett sätt så är det bra att jag får dessa negativa känslor ibland för då är jag tvugen att göra något åt det och ibland behöva ta reda på vad orsaken är att jag mår dåligt... 

 

Så psykologen sa åt mig idag att hålla mig till Gud istället, kyrkan och gemenskapen där... Unikt råd från en psykolog tycker jag! Han ställde en del frågor om min tro och bakgrund och jag märkte att han själv verkade ha en tro på Gud... Många andra psykologer är likadana... Man pratar, gör upp en plan, ingenting fungerar... säger antingen hejdå eller vill skriva ut mediciner... Usch säger jag bara. Ibland undrar jag om vissa psykologer är ens utbildade överhuvudtaget?! :/. Jag har ALLTID känt att jag behöver få hjälp utifrån men samtidigt så har jag vart anti psykologer då jag vet vad många av dom går för, finns få som är unika och faktiskt förstår sig på mina behov utan att dom ska förlöjliga mig och mina problem eller vilja skriva ut en massa mediciner åt mig...

 

Så jag ska med andra ord så själavård istället, alltså träffa någon regelbundet (det har jag dock gjort förut också och DET har hjälpt mig en hel del. Det har hjälpt mig så mycket mer än vad läkare och psykologer någonsin har hjälpt mig tillsammans.) Så jag ska typ fortsätta med det fast i gemenskap med andra kristna, tror jag... Sen för att det ska hjälpa måste jag göra det regelbundet, annars så "glömmer" jag allt det som är bra, tyvärr... Aja, skönt att slippa träffa psykolog nu och behöva betala 300 kr för varje besök... Tänk, om jag skulle träffa en psykolog 1 gång i veckan och betala 300 kr varje gång... Det blir rätt dyrt i längden alltså :P. 

 

Men nu så ska jag gå. Ska tvinga mig att vara vaken ett litet tag till, ta min sista medicin snart, ta bort smink, äta något lätt, borsta tänderna och sen gå och lägga mig... Men ni får ha det så bra och sköt om er! Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards