Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Tanya - 14 februari 2010 00:43

Hej hej bloggen! :) . Egentligen så känner jag inte riktigt för att blogga just nu, men jag gör det endå. Idag har jag vart hos tandläkaren, jag har ibland ont i tandköttet och skulle se om det var visdomstand på gång, och det var det, men det är inte allt man gjorde...


Dom bedövade tanden, och slipade ner ena tanden lite på grund av det kom åt tandköttet och jag "bet" på det då... Så den tanden var lite i vägen så dom var tvungen som sagt att slipa ner. Jag tycker att det är ett mirakel att jag inte bröt ihop, haha... Jag har tandläkar skräck, och var inte alls beredd på detta. Jag trodde att det bara skulle vara en enkel undersökning och sen så är man klar på några minuter... Men nej, så tur hade jag inte, haha. Det tog 40 minuter, och ca 10 minuter gick åt att säga vad dom skulle göra, lugna ner mig, och säga att det inte skulle göra ont... Hans tips var att tänka på sol och värme, och/eller koncentrera mig på hur jag andas, så jag inte får panik och tänker på att det ska eller att det kommer att göra ont... Men han sa att jag var duktig iallafall, haha (a).

 

Det kan jag hålla med honom om, på grund av att trots jag var helt oförberedd på detta, och har dessutom tandläkar skräck och inte gillar sprutor, så lyckades jag lugna ner mig lite och göra det bästa av situationen, och det var ju bra! :) .

 

Fast det var så dyrt, det kostade hela 710 kr! :O .
Tur att jag inte är en snål typ då, hade jag vart snål av mig så hade jag struntat i att gå till tandläkaren bara för att jag var osäker på om det var visdoms tand på gång eller inte, då hade jag väntat tills det är riktigt akut eller något, haha. Jag är inte alls snål när det gäller pengar, som tur är! :) .

 

Men nu så ska jag gå. Ska ta bort sminket, käka något, borsta mina tänder, smörja in mig, byta om till pyamas, be till Gud, skicka godnatt sms och sen sova. Haha intressant att vet va? :P . *Not!* Men jag brukar faktiskt skicka och få godnatt och godmorgon sms, jag älskar att skicka och få godnatt och godmorgon sms! :) .

 

Men ni får ha det så bra och sköt om er. Sov så gott! /Tanya.

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards