Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Tanya - 18 februari 2010 22:05

Hej hej bloggen! :) . Jag kollade på Ghost Whisperer nyss, älskar det! Det är ganska så spännande just nu tycker jag. Som ni vet så skrev jag förut att Melindas man Jim hade dött... Han kunde inte gå vidare alltså hans själ kunde inte gå vidare, han klarade inte av att lämna Melinda och gå vidare till andra sidan... Så när en man som heter Sam dog så tog Jim över hans kropp, medans Sams själ gick vidare. Så Jims själ är kvar i en kropp, fast inte i sin egen kropp då utan det är Sams kropp. Han minns däremot inget (Jim menar jag då) varken Sams familj, Jims mamma eller hans fru Melinda... Men dom börjar komma nära varandra igen, då menar jag Jim och Melinda. Så det är som att lära känna Melinda på nytt igen. Jag tycker att det är både sorgligt, komplicerat och spännande.


Jag har hört att dom kommer få ett barn... Men frågan är om Jim kommer fortsätta att vara kvar i Sams kropp eller om det finns någon annan lösning? Hmm, det ska bli spännande att se och få reda på det :) .

Förresten så lyckades jag fixa så att alla sms och bilder sparas i minnes kortet istället för i mobilen, då kan man spara både sms och bilder mycket mer och längre, med tanke på att jag har hela 4 mg :) .
Såhär gör man:
1. Gå in på inställingar.
2. Gå sen in på minnesinställningar.
3. Sen så trycker du på standardminne
4. Sen då trycker du på bluetooth och där kan du välja om det ska sparas i mobilen eller minneskort, då väljer man minneskort.
Samma sak gör man med WAP-hämtniningar, kamera och röstmemo :) .

Haha om jag bara visste att det var så enkelt... Aja, skönt att det löste sig i alla fall. Men nu så ska jag gå. Men kommentera gärna, säg vad du tycker om min blogg, om dagens inlägg och så vidare, så kommenterar jag tillbaka! :D .

Ha det så bra och ta hand om er. Puss och kram. /Tani.

Av Tanya - 18 februari 2010 15:30

Skolan
Hej hej bloggen. Jag har äntligen kunnat sova gott i natt utan att vakna med hög puls, vara panikslagen och svettas. Jag sov hela natten igenom :) . Så det var ju så klart skönt ^^ . Just nu så är jag i skolan, jag har slutat för dagen. Jag ska gå hem efter jag har bloggat klart. Egentligen så skulle jag låna om en bok som jag har lånat och det heter: Mannen bakom masken, Michael Jackson. Jag har inte kommit långt, jag har inte ens hunnit läsa halva boken, men tiden är redan ute så jag var tvungen att lämna tillbaka den. Jag ska försöka att låna om boken igen imorgon, jag orkar inte göra det just nu haha :P .

Jag är så klumpig...

Åh jag är så klumpig... Jag har nog alltid varit det. Jag lovade en sak, ett löfte som jag bröt för att jag är så klumpig, tur att jag hade bara lovat mig själv det och att det inte påverkar andra, och det "skadar" mig inte så heller, men jag har velat se hur länge jag kunde hålla det löftet. Jag kunde hålla det i flera år, minst 2-3 år i alla fall.  Vad var löftet då undrar ni säkert? Jo, löftet var att inte halka, men idag gjorde jag det och jag gjorde illa mitt knä :( haha.
Sen så kommer jag typ jämt åt saker :S . Jag kommer åt dörrar och gör illa mig själv, när jag försöker vara försiktig så tappar jag saker, råkar smälla igen dörrar och så vidare... Haha, kan man träna bort det här, att sluta vara så
klumpig? :O .

Mobilen.

Alltså... En sak är konstig, eller kanske konstig, det beror på. Jag har nyligen fått en ny mobil som ni kanske vet, en Samsung S5230 och min mamma har köpt minneskort till det, 4 mg. Jag har några bilder bara, och har ingen musik alls i min mobil men endå så jag kan bara få upp till 214 sms :S . Hallå, ska jag behöva radera hela tiden var andra eller tredje dag?! Ja, jag smsar mycket...
Det ska ju inte vara så, jag har ju liksom 4 mg! Min kompis lyssnar på mycket musik, har massor med låtar och massa bilder, och hon kan få upp till 250 sms och hon har ju "bara" 2 mg... Jag har hört att man kan fixa det på inställningar,  jag har försökt och gått in på allt möjligt men jag lyckas inte hitta det och jag har dessutom kollat instruktions boken men det hjälper inte, för det står bara hur  man fixar minneskortet i mobilen, det står inget om att man kan gå in på inställningar och göra så att smsen sparas i minnes kortet istället för mobilen... *Suck...* Jag har frågat flera personer om dom vet hur man fixar detta, men ingen verkar ju veta det...

Men nu så måste jag gå, ska gå hem. Haha detta blev ett långt inlägg, men jag brukar ju trots allt skriva långa inlägg ^^ .
Men ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tani.

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards