Direktlänk till inlägg 22 augusti 2013

Positiva & negativa saker om mig själv!

Av Tanya - 22 augusti 2013 11:00

Hej! Nu så tänkte jag blogga igen... vill blogga lite om positiva och negativa saker i mitt liv... Okej, här kommer det:

 

Positivt: 1:Jag har slutat att hata mig själv, så som jag gjorde förut innan jag blev kristen.

2: Jag har också slutat att hata min omgivning, då jag också gjorde det förut.

3:Jag har helt och hållet blivit av med mina självmordstankar :). Dock hände allt detta mig för ca 5 år sen, får se om jag kommer på med något mer nytt som är positivt:

4: Jag gråter knappt längre, är inte lika ilsken av mig (alltså aggressiv) utan jag orkar helt enkelt inte bry mig om sånt längre.

5: Jag har rensat mer i mitt liv, blivit av allt mer med energitjuvar och håller mig nära de som får mig att må bra/bättre :).

6:Jag är inte lika besatt av att "hitta den rätte" just nu, då jag vet att jag är allt annat än redo att ha honom i mitt liv... skulle bara stöta ut honom liksom. Så jag väntar och känner att jag har tålamod :).

7:  Jag har kanske och endast KANSKE hittat ett nytt sätt (evetuellt) som kan få mig att må bättre i längden :). Frågar är om det räcker med "bara" det i längden... Jag pratat om själavård som min psykolog rekommenderade mig.

8: Jag har i princip slutat att försöka skada mig själv fysiskt :).

9: Jag har fått bättre självkänsla, jag tror mer på mig själv nu än vad jag gjorde förut!

10: Eftersom jag har fått bättre självkänsla så har även mitt självförtroende ökats :).

 

Negativa saker som har hänt mig:

1: Mina ätstörningar har blivit värre.

2: Jag har fått sämre hälsa (jag har fått diabetes)

3: Jag bryr mig inte lika mycket om kärleken, utan jag skiter fullständigt i det just nu.

4: Jag är fortfarande negativ av mig (tyvärr.)

5: Jag har fått (perodvis) oftare ont i magen.

6: Jag får mer ångest av att ta mig ut på egen hand än vad jag fick förut, så jag är i allmänhet inne så mycket som jag bara kan, för att slippa få den här ångesten...

7: Jag har börjat med 1 till mediciner (jag käkar fler mediciner nu alltså.)

8: Jag slarvar med den nya medicinen, då när jag har ont i magen så blir det värre...

9: Jag känner allt mer större behov av att dölja vissa saker om mig själv & ignorera/stänga in mina känslor...

10: Jag orkar inte med människor & det sociala livet lika mycket som jag gjorde förut...

 

Ja, det var det, mina negativa och positiva sidor om mig själv. Ska jag vara helt ärligt så var det tyvärr MYCKET enklare att komma på negativa grejer om mig själv än positiva... De positiva fick jag tänka till en stund, de negativa grejerna bara flöt på, den ena efter den andra... Ja, det var det... Jag bara kände för att göra en sån lista ^^. Ni får ha det så bra. Puss och kram! /Tanya

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards