Alla inlägg under januari 2011

Av Tanya - 20 januari 2011 19:22

Hejsan. Min sysslings hund Bobbo är här. Dino och Bobbo kommer inte direkt så bra överens... Så då får man helt enkelt sära på dom. Dom får alltså med andra ord inte vara i samma rum. Ibland är Dino med mig, ibland är Dino mer "fri."
Jag åt ungefär nyss och jag trodde att jag skulle få matro... men nä då, det fick man inte. Dino vill ju inte vara inlåst ensam i mitt rum så han bara jamade och jamade så till slut fick han vara i köket med mig då. Men han var fortfarande inte nöjd och fortsatte att jama bara... Sen så hörde jag min syster skrika till (hon är med sin kompis) och Bobbo hade kissat inomhus, på min systers sko... Jag bara skrattade högt, haha. Tyckte det lät lite roligt på något sätt ^^ .

Hur som helst, dom gjorde världens liv och gapa och skrek och tjaffsade om vem som skulle torka upp Bobbos kiss och så vidare, medans jag fortfarande åt... Ja, det blev som sagt ingen matro för min del :P .
Så att så fort jag hade ätit så gick jag till mitt rum för att slippa all tjat och liv runtomkring mig. Nej, jag hjälpte inte till direkt för jag äcklas av sånt... Usch. Så jag gör inte det om jag nu absolut inte MÅSTE göra det. Om bara jag var hemma och satt hundvakt till Bobbo, ja då hade jag vart tvungen... men nu så är jag ju inte det :) . Sen så håller jag mig gärna utanför, inlåst på mitt rum haha.

Men nu så ska jag gå, ska diska lite och så. Sen så hoppas jag att Justin kommer vara social på msn idag. Han är inne just nu men har status som inte vid datorn... Så han har inte svarat mig hittills :P . Intressant att veta? Nja, knappast... men jag ville bara skriva av mig lite och så, haha!

Men ni får ha det så bra och sköt om er!
Puss och kram. /Tanya

Av Tanya - 18 januari 2011 16:15

Hejsan! Jag har tyvärr inte vart i skolan dom senaste dagarna (dom hära 2 dagarna alltså) på grund av... tjej veckan :P . Haha. Jag blir så gnällig och grinig oftast eller så blir jag bara aggressiv och/eller sugen på sötsaker hela tiden... Inte bra! Fast jag har inte vart aggressiv... I alla fall inte än, haha :) .
Men jag har känt mig smått yr, haft ont i huvudet och jag orkar knappt göra nånting. Sen så att jag helt plötsligt blev sugen på att shoppa och vill köpa mer smink underlättar inte det för mig direkt!


Jaja, nu så ska jag försöka tänka positivt... Shoppa smink kan jag göra... lite senare i framtiden eller något, vi får se. Sen så mår jag inte såhär konstigt/jobbigt föralltid, inte ens en vecka om jag har tur haha.


Just ja... Min lilla syster fyller år imorgon, glöm inte att gratta henne då! ;) .
Här är hennes blogg förresten: www.JustMie.bloggplatsen.se


Nä nu pallar jag inte skriva längre. Har ont i ryggen också på grund av att jag sov/vilade i vardagsrummet... Jag fattar inte hur mamma orkar eller klarar av att sova där, haha?


Men ni får ha det så bra och sköt om er!
Puss och kram /Tani.

Av Tanya - 10 januari 2011 16:11

Hejsan! Gud vad tiden går fort, imorgon är det skolan igen... Jag kan knappt fatta det :O . Hoppas jag kan sova i tid i natt och ordentligt. Jag hatar att vrida runt och tänka och känna sig frustrerad över att inte kunna somna, som igår.
Ibland kan det ta 1-2 timmar för mig att somna, 3 om jag har riktigt otur.
Tråkigt det där...


Jag har drömt skumma drömmar på sistone, bland annat att Justin har vart otrogen mot mig och så vidare... Så jag läste någonstans vad det betyder och så vidare, så jag tänkte skriva ner några som jag har hittat från en hemsida: 

Kärlek: Drömmer du att någon är kär i dig och att du inte besvarar den personens känslor betyder det att du kan få problem med att hitta en vän när du behöver en sådan. Att drömma om kärlek är ett förebud om välstånd, lycka och framgång hos det motsatta könet.

Jordbävning: Om du är med om en jordbävning i drömmen är detta ett tecken på att allt för en tid kommer att stå stilla i ditt liv, och att det sedan plötsligt kommer att hända en massa saker på en gång.

Otrogen: Det är ett mycket gott omen för en ung flicka att drömma att hennes älskade är otrogen. Hon kommer att upptäcka att han är henne trogen, trots att en mycket rikare flicka försöker locka honom till sig.


Fet: Den som drömmer att han är fet kommer med all sannolikhet att bli mycket rik. Ser du i drömmen feta barn betyder det att många lyckliga år väntar dig.




Katt: Drömmer du om katter är det ett förebud om att du kommer att bli bedragen av någon som du litat på. Men detta gäller bara om katterna i din dröm är aktiva. Om du drömmer att du tar livet av en katt får du snart chansen att hämnas på en person som har gjort dig illa.



Kroppen: Om du drömmer att du har blivit stor och tjock kommer din ekonomi att förbättras. Drömmer du att du har magrat kommer du att förlora det lilla du har. Den som drömmer att hans kropp har blivit fläckig eller svart kommer att föra sina affärskollegor bakom ljuset. Har en kvinna samma dröm betyder det att hon kommer att bedra sin man och sedan skiljas från honom. Om du drömmer att du har blivit blek eller gul över hela kroppen riskerar du att bli allvarligt sjuk. Är din kropp i drömmen täckt av skabb eller bölder kommer du att bli mycket rik.



Hår: När en kvinna drömmer att hon har långt, välvårdat hår är det ett gott omen, men om håret är ovårdat är det ett varsel om ilska och dåligt humör. Ett skalligt huvud betyder otur. Om du drömmer att du har ett kraftigt skägg och någon rycker loss det, måste du ta dig i akt för en hotande fara.


 Regn: Drömmer du om regn och åska som inte gör någon skada betyder det att du har farliga fiender som du emellertid kommer att besegra. Om du drömmer att du vandrar i ett stilla regn är det ett förebud om att du kommer att lyckas med det du just nu håller på med. Det är en speciellt gynnsam dröm för älskande eftersom den utlovar trohet, kärlek och ömhet.



Ljus: Om du ser ett stort ljussken i din dröm är det ett lyckligt omen som betyder att du kommer att bli både mäktig och rik. Är du förälskad betyder drömmen att du blir lyckligt gift och får många barn. Slocknar ljuset helt plötsligt kommer en förändring till det sämre att inträffa i ditt liv. En sådan dröm brukar nämligen varsla om fängelsestraff, förlust av egendom och oväntade motgångar.



Lik: Ser du en anhörigs lik ska du inte ge dig in i ett förhastat äktenskap för det kommer inte att bli lyckligt. Om du tänker efter en smula finner du nog att den tilltänkta är så olik dig på alla plan att ett giftermål inte skulle vara det bästa. Om du drömmer att du ser ditt eget lik kommer du i framtiden att finna ett stort nöje i att tillfredsställa andra och sämre lottade människors behov. Drömmer du att du ser liket av en främling kommer någon att gripa in i ditt liv och göra dig mycket lycklig.




Läppar: Läpparna symboliserar de personer som kysser oss, älskar oss och står oss nära, t.ex fruar, barn, föräldrar och vänner. Om du har vackra läppar i drömmen är det ett tecken på att dina vänner är friska. Är läpparna torra och spruckna betyder det motsatsen.



Misslyckande: Om du drömmer att du misslyckas med något betyder det att dina ansträngningar ska krönas med framgång.





Man behöver inte ta detta jätte allvarligt, man kan ta detta med en nypa salt och själv fundera, vrida och tänka med dina tankar och se om du tror att det kan stämma och så vidare. Tyckte mer att det var en rolig och intressant grej att läsa om :) . Men det dära med otrohet tror jag faktiskt på, i alla fall för min del.
Jag tror att det betyder tvärtom, att Justin aldrig skulle kunna vara otrogen mot mig... eftersom jag följer min instinkt och den vägleder mig (bland annat)



Men nu så ska jag gå men ni får ha det så bra.
Jag har ingenting mer att blogga om för tillfället :P .
Sköt om er! Puss och kram. /Tanya

Av Tanya - 9 januari 2011 22:02

Hejsan! Ni såg säkert mina tidigare inlägg angående headern, som ni ser så blev det inte någon av dom trots allt! Jag gjorde om lite, gjort så att mitt smeknamn står sådär liite "snett" och har ljus ljus rosa/vita hjärtan vid sidan om istället för mellan/mörkrosa. Jag tyckte att det blev snyggast så!

Haha oh my God... Jag har gjort 3 inlägg idag som bara har handlat om bloggens design, alltså headern. Haha, inte likt mig direkt :P . Jag brukar inte blogga såhär mycket. Tvärtom, folk gnällde och klagade för dom tyckte att jag bloggade för sällan. Jag kunde blogga en gång i veckan, ibland lite mer och ibland inte ens det! Men nu på sistone så har jag bloggat ganska så bra, hmm jag undrar vad som har hänt med mig? :O . Haha...

Jag har mer energi nu och jag orkar mer, känner mig inte lika nedstämd förut eller off som jag gjorde förut, det är kanske därför som jag bloggar mer nu? ;) . Sen så tyckte vissa att videoinlägget jag gjorde var lite långtråkigt, medans andra tycker att jag ska fortsätta och göra fler videoinlägg.

Såhär kan jag säga: Mer inlägg kommer i framtiden! När vet jag inte riktigt, men det får vi se...
Idag har jag bara tagit det lugnt. Haha jag har varken orkat bädda sängen eller ens diskat nu när jag är ensam hemma :P . Men jag måste nog göra det imorgon... men det ska jag inte tänka på nu!

Utan nu så ska jag gå och kolla på Ghost Whisperer, äta hemmagjord dipp, chips och Pepsi Max! :D . Igår så var jag lite nyttig av mig och tog morötter... men ikväll så känner jag för att vara lite onyttig och ta lite chips! ;) .

Men ni får ha det så bra och sköt om er!
Puss och kram. /Tani

Av Tanya - 9 januari 2011 15:42

Hejsan! Jag har nyss gjort en ny header igen och ändrade lite... men nu så har jag lite beslutångest, jag tycker att båda är fina (den jag har nu och den jag gjorde nyss) och jag vill ladda upp båda men det går ju inte haha xD . Så ni får hjälpa mig genom att tycka till och säga vilket ni tycker är finast


Här kommer header nummet 1: (Den som jag har nu.)



Här kommer header nummer 2. (Som jag gjorde nyss.)


   Själv så är jag jätte nöjd med båda så nu får ni hjälpa mig och lägga en kommentar och säga vad ni tycker! ;) .


Ha det så bra och sköt om er!
Puss och kram /Tanya        

Av Tanya - 9 januari 2011 14:30

Hejsan, jag har nyss gjort en header och jag är äntligen klar! Det är första gången som jag gör en header :) . Det tog över en timme att bli klar med den. Själva texterna var inge svårt att placera, men däremot exakt vad man skulle skriva, hur man skulle placera dom och även symbolerna, hjärtan och puss munnen alltså. Jag var hyffsad nöjd först och tänkte: aja, det får duga då... och jag sparade precis. Sen så kom jag på ännu en idé och gick fort tillbaka och ändrade den och sparade den. Jag tycker att det är bättre då jag blev mer nöjd :) . Jag har gjort 2 header som jag blev nöjd med, dom ser nästan exakt likadana ut men jag ändrade lite. Här är den första jag gjorde:



Den andra ser ut såhär:



Ser ni skillnaden? Jag bytte bara plats på Tani och Hold my hand. Vilket tycker ni var snyggast? Den längst upp, bild nummer 1... eller den jag har nu som header, alltså bild nummer 2? Lägg gärna till en kommentar och säg vad ni tycker! :D . 


Denna design hade jag innan, som min syster har gjort till mig. Den var väldigt fin den med och jag blev nöjd, men jag ville själv försöka och göra något "nytt" även om jag inte hade den förra headern alls så speciellt länge.



Själv så tycker jag att min nuvarande header och min systers design (min förra header) är lika fina på sitt sätt, men det kan vara kul att göra egna saker och försöka själv lite även om det inte alltid blir lika "lyckat" för då har man försökt i alla fall. Jag tycker inte att det är speciellt så kul att vara "beroende" av andras hjälp... men sanningen är att jag är rätt så fantasilös av mig när det kommer till header, design och sånt. Som tur är så vill jag hålla det ganska enkelt :) .        


Men nu så ska jag gå, men ni får ha det så bra!
Puss och kram. /Tani   

Av Tanya - 7 januari 2011 22:33


Hejsan, jag la upp en video nyss! Vill ni veta vad jag rekomenderar?

Se efter själva och lägg gärna till en kommentar! ;)


Puss och kram. /Tani

Av Tanya - 5 januari 2011 13:41

Hejsan. Jag mådde verkligen skit dåligt igår... Idag är det något bättre och vi pratade ut angående hur jag kände mig, det dära med att jag kände att hon och alla andra dömer mig, inte förstår mig och så vidare... Så det gick bra :) .
Men mina problem, sorg och så vidare är ju fortfarande kvar såklart (även om jag inte känner av det just nu och att det känns bättre nu.)
Jag tror att jag insåg att... jag kanske inte är så ensam trots allt, oavsett vad mina tankar säger? Sanningen är att jag har själv gjort mig ensam genom att isolera mig själv, ignonera människor och undvika livet... Sorgligt men sant.
Jag ska sakta men säkert (om jag får rätt hjälp och stöd) bryta den onda cirkeln, mina dåliga vanor som jag har. Som att jag t.ex lägger mig sent och på konstiga tider, att jag äter "konstigt" och lite och att jag föredrar ensamheten före sällskap. Det gör ju också sitt, dom grejerna får mig att må dåligt och jag vet det men det är så svårt, jobbigt och jag är van vid att känna mig ensam och sen krypa tillbaka till mitt skal igen...

Men jag måste ändra det, jag måste lyckas... Självklart så kommer jag att misslyckas ibland och falla tillbaka till mina gamla spår, men då gäller det att ta sig upp och försöka på nytt igen.
Jag får inte ge upp... Så är det bara. Om jag kämpar och vill så vet jag att jag kommer att lyckas, det blir värt det. Det går om man vill.

Men nu så ska jag gå, men ni får ha det så bra!
Jag kände att jag ville bara skriva av mig lite :) .
Puss och kram /Tanya.

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards