Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Tanya - 15 juli 2011 20:37

Hejsan! Som ni märker, så bytte jag text igen... xD . Detta var rent slumpmässigt faktiskt... Jag skulle bara flumma runt lite och testa olika stilar här på skojs skull... Jag valde något slumpvis, jag gillade inte den. Jag tog den som var ovanför den, precis ovanför... Bara för att testa. Det blev denna och insåg att jag gillade denna och ville behålla den hära texten! :D . 


Det som är dock lite "störande" med den hära texten är att jag tycker att den är en aning för liten, men det gör inget... Huvudsaken är att man ser vad man skriver och så vidare :) . Sen så är denna fin som sagt, trivs med denna... Men jag stör mig även på punkterna. Dom är så småa, jag tycker att det ser ut som om jag gör mer än 3 punkter, haha... Jag gör ALDRIG 2 punkter, gillar inte det. Jag gör antingen 1 punk eller 3 punkter. Varken mer eller mindre xD . På msn kan jag RÅKA av misstag göra 2 punkter, men då är det av misstag som sagt och inte med flit.


Idag har jag inte gjort så mycket... Drömt skumma drömmar om Justin.

Jag saknar honom där, gråter efter honom, vill ha honom... Jag är så sjukt less på mina drömmar. Sen det tog slut mellan oss så drömmer jag om honom väldigt ofta och samtidigt så har jag vart inne på msn lite mindre, för jag bryr mig inte på samma sätt längre... Skiter i om han loggar in varje dag eller 1 gång om månaden... Jag har faktiskt flera gånger starkt funderat på att ta bort honom från msn... Inte blocka, bara ta bort så jag slipper se honom online sen när han loggar in, det är frustrerande för mig tyvärr... :/ . Men jag har en känsla som säger att jag ska låta bli med det, så då tar jag inte heller bort honom i onödan bara sådär...


Hur som helst, vet inte om jag ska testa på fler nya texter eller om jag ska "nöja" mig med denna. Men jag tror att jag gillar den lite mer än den förra. För er som är medlem här på bloggplatsen.se och undrar, så hette den förra texten: Chantelli Aniqua :) . Så nu vet ni det xD .


Men nu så ska jag gå, ni får ha det så bra! Puss och kram. /Tanya 

Av Tanya - 15 juli 2011 02:02

Hejsan. Detta är andra gången som jag bloggar idag :) . Först så var jag hemma hos Frida, nu är jag hemma. Skönt att vara hemma faktiskt, har umgåtts med Frida mycket på den senaste tiden. Jag känner att jag behöver ganska ofta (ungefär regelbundet) egen tid för annars så kan jag må dåligt och tycka att det blir för mycket i längden, oavsett vem jag umgås med. Jag är sån bara och detta är på grund av att jag har Aspergers syndrom... En lätt sort, den lättaste. Jag är ingen "typisk" asperger, men ändå. 


I helgen så ska jag umgås med Avin och sen på måndag så ska jag vara med min vän Micke som jag inte har umgåtts på länge :) . Det kommer kanske bli lite för mycket för mig i längden, men samtidigt så tror jag att det kan vara bra för mig, att inte vara för mycket ensam så tankarna snurrar runt runt i timmar och man blir alledeles negativ och nedstämd till slut... Det är inte heller bra. Det är bra att komma ur den onda cirkeln så att säga. Komma ur sina negativa tankar :) .


Jag har kollat på en film med min mamma och min syster ikväll. 

Det är en sann historia... handlar om en psykisk sjuk tjej som har grymt dåligt självförtroende och självkänsla. Hon hatar sitt liv, sig själv... Sin kropp och så vidare. Hon blir avundsjuk på grannen... Hon är smal, fin, vacker... begåvad som hon kallade henne för. Hon var lycklig helt enkelt... Så hon lurade henne hem till sig och mördade henne. Det slutade med att hon blev inspärrad i fängelset till slut, men kände sig sedan lycklig mot slutet... Hmm, skumt faktiskt...

Tror den filmen heter: In her skin. 


Tyvärr så kände jag igen mig en del av den psykiskt störda tjejen...

När man känner sig ledsen, olycklig. Har dålig självtillit. Man känner sig störd och som om man bara är till besvär hela tiden och "avundas" lyckliga människor. Men hon var lite väl grov... För hon verkligen hatade sig själv, sin kropp och fick verkligen psykbryt. Så illa är det verkligen inte med mig, tack och lov!

Sen så är jag inte kapabel till att kunna mörda någon, ännu mindre ens hata någon... Så ja, hon var verkligen sjuk.


Hon är i fängelset nu och ska eventuellt släppas år 2013.  

Tragiskt, sorgligt faktiskt... att man är så skadad att man vill döda/skada någon annan för att den personen är till exempel vacker, lycklig, begåvad och så vidare... Ja, som sagt så var denna en sann historia. Den var inte läskig, det var bara obehagligt att se hur hon dödade henne och när hon fick sina utbrott...

Jag tror att dom dömde henne till 20 års fängelse... 


Men nu så ska jag gå. Har inte så mycket mer att blogga om just nu.

Känner mig nöjd faktiskt ^^ .


Förresten! Har ni sett att jag har även ändrat färg på texten på rubriken och bloggtiteln? Den är ju mörkrosa nu, den var vit innan :) . Men själva texten på rubriken vill jag faktiskt ändra till något annat. Tror jag har en aning om vad jag kommer att välja, men vi får se ;) . Glöm inte att kommentera vilket ni gillade bäst! Den gamla texten och färgerna, eller den nya?! :D .


Hur som helst... Jag ska verkligen gå nu, haha. Annars blir det hur långt som helst och då kommer nog nästan ingen orka läsa detta inlägg xD .

Ni får ha det så bra. Puss och kram! /Tani :)

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards