Alla inlägg den 9 september 2013

Av Tanya - 9 september 2013 16:25

Hejsan! Idag mår jag tyvärr snäppet sämre än igår. Jag har ont i halsen och är lite täppt i nästan, känner mig hängig och trött på ett "sjukligt" sätt tyvärr... Jag kan dock fortfarande känna dofter och känna det jag äter/dricker som tur är :). För jag har märkt att när jag blir sjuk och inte har några smaklökar eller kan känna dofter något mer, så vill jag knappt äta... Tycker det känns meningslöst, även om det är viktigt att äta just på grund av att man är sjuk... Men om det stannar där och inte blir värre så är jag mer än tacksam! Dock så har jag faktiskt en känsla utav att jag inte kommer bli extremt sjuk som jag var sist... Då hade jag feber, förkylning + jag kräktes konstant... I 2 veckor gjorde jag det, jag gick ner 4 kg. Synd att det inte fortsatte så man kunde gå ner 10 kg när det ändå höll igång, hehe... men 2 månader senare så gick jag upp mina 4 kg igen, typiskt :(. Det som är dock bra med mig är att jag ökar inte i vikt mer och mer för varje år som många andra kan göra, utan jag stannar i värsta fall kvar i den vikt som jag är nu eller så kan jag gå ner något kilo här och där. Men aja, hur som helst... Är glad för att jag slipper vara riktigt sjuk, för jag vet att när jag väl blir sjuk så blir det det snabbt, så jag tror med andra ord inte att jag kommer vakna med feber imorgon :).

 

Eftersom jag inte kunde (eller vågar snarare inte ta mig ut, är rädd för att utveckla feber då.) Så har jag läst en sminkblogg som jag följer och såg att det finns riktigt bra tips för oss tjejer som använder smink! Det är ett inlägg om hur man fixar sina ögonfransar, alltså applicerar mascara utan klumpar... De flesta tipsen använder jag mig redan utav, men ett smart tips (som jag inte gör men ska göra) är att när en mascara börjar ta slut/är torr, så kan man slänga själva mascaran men använda borten (man ska såklart tvätta ren den först med tvål och vatten.) Så när man applicerar mascara, får man klumpar, så ska man ta den extra borsten som är ren och borsta igenom fransarna så ska klumparna försvinna! Skit bra tips ju... Det ska jag testa :). Helheten kan ni läsa i den här länken, det finns så mycket mer för oss tjejer att tänka på & lära sig... Men det flesta kan jag ju redan, då jag är intresserad utav smink och är självlärd :) . http://blogg.veckorevyn.com/hiilen/2012/10/05/tipsen-till-att-lyckas-med-mascaran-utan-kladd-och-klumpar/ Gå in på den länken och läs det inlägget, det är så värt det! Man kan göra vissa misstag utan att vara medveten om det, sen när man är medveten om det och fixar till det så blir ögonfransarna så mycket snyggare... :).

 

Men nu så ska jag gå, hehe... Jag tänkte lyssna på musik en stund, sen fortsätta kolla på Gossip Girl... Sen så ska jag KANSKE (Jag känner mig osäker just nu) se på en film som heter Invisible... :). Vi får se hur det blir. Hur som helst, ni får ha det så bra. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards