Alla inlägg den 15 september 2013

Av Tanya - 15 september 2013 00:02

Hej! Jag bara kände mig tvungen att blogga, kunde inte låta bli. Har sjukt ont i magen just nu då jag har levt ett dåligt oregelbundet liv tyvärr dom här senaste dagarna :(. Eller ja, jag har levt så i många år till och från nu, men ni fattar... Jag vet inte varför jag kände mig TVUNGEN, har inget speciellt att berätta liksom... 

 

Idag har jag vart handlat, plockat undan disk, städat mitt rum och sånt... Tråkigt att göra sånt på en lördagskväll men det kändes nödvändigt för min del eftersom det var väldigt stökigt här hemma, kunde inte stå ut med att det skulle se ut sådär i en dag till! Det var jag som motiverade mamma och fick henne att resa på sig... Medans hon gjorde det, så stack jag till Ica för att handla det viktigaste. Perfekt timing! Jag slapp städa och plocka undan då, samtidigt som jag gjorde nytta och handlade :). Jag hatar städning och sådant så mycket så jag handlar hellre, är med en tråkig person, sover... Ja vad som helst! Jag fick en del utav min vilja igenom, yay! 

 

Egentligen brukar jag äta chips med dipp lördagskvällar, men eftersom jag gjorde det igår + min mage håller på och dödar mig så skippar jag det. Jag nöjer mig med någon enstaka glas läsk istället :). Jag kommer ihåg när jag var beroende utav läsk för några år sen! Jag fick för mig att läsken "helade" mig och jag fick en sån härlig känsla utav det, jag ersatte läsken med vatten till och med... Drack knappt vatten. Jag minns en gång mamma skulle iväg och göra något under en helg och hon hade köpt 2 liter Coca-Cola till mig och hon sa att det skulle räcka till mig hela helgen, alltså från Fredag till Söndag. Jag blev skit arg och sa att hon var grymt snål, att nu måste jag snåla på läsken för att det ska räcka till hela helgen... Jag pratade med en kompis samtidigt i telefon när jag hade den här diskussionen med mamma, hon sa att min mamma var allt annat än snål och att det jag gjorde var sjukligt... Såklart lyssnade jag inte på min kompis och tyckte hon var dum i huvudet och tyckte att jag hade rätt. Så på söndagen när mamma kom hem var jag missnöjd och berättade för henne hur mycket jag fick "snåla" med Coca-Colan så att det skulle räcka till hela helgen... Idag när jag ser tillbaka på det så tycker & inser jag att det är helt sjukt!

 

Hur kunde jag vara så beroende, så blind och till och med "INBILLA" mig att läsken "helade" mig?! Om det var något den gjorde så gjorde den mig snarare sjukare. Det gick så pass långt så mamma lät mig inte dricka läsk hemma längre, förutom på helger såklart... Jag var så arg så jag passade på att dricka det när jag var i skolan + jag kunde lägga en sån där vanlig liten flaska Cola i väskan och "gömma" den och dricka hemma, haha... Jag blev av med det beroendet när jag insåg att det gick för långt + i samband med att läkaren sa åt mig att byta från Coca-Cola till Coca-Cola light... Men eftersom jag är inte förtjust i Coca-Cola light så fick Pepsi max duga istället, det tycker jag om mycket mer! Så jag var tvungen att byta ut/lägga ner med läsken... Så försvann mitt beroende för Coca-Colan tror jag. Det är jag glad för, nu räcker en 1,5 liters läsk till mig hela helgen utan problem och utan att jag behöver "snåla" + att det blir dessutom över, jag dricker inte upp allt... Helt sjukt hur beroende man kan vara av vissa saker... Jag har också haft andra konstiga beroenden och tvångstankar. Men det orkar jag inte ta just nu, jag vill verkligen se på en film nu då det är redan för sent egentligen...

 

Så jag får ta det en annan gång istället :). Men nu fick ni reda på lite mer saker om mig, ni som inte redan visste om det här om mig, hehe :P. Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards