Alla inlägg den 20 september 2013

Av Tanya - 20 september 2013 22:19

Hej! Gud så trött jag är, har en del saker att berätta för er känner jag... Jag börjar med iförrgår, då en del saker hände. Jag var först och främst hos en Dietist, men allt det hon sa om kosten och det visste jag ju redan, det gäller bara att lyssna för mig också och följa dessa råd... Som att dra ner på sött, äta mer grönsaker och äta allmänt mer regelbundet. Sen så vägde jag mig där och jag insåg att jag verkligen hade gått ner 4 kg! Jag hade vägt mig dagen innan men jag trodde knappt mina ögon, så jag stod på vågen flera gånger alltså flera olika omgångar. Jag frågade till och med Dietisten om ens våg kan "ljuga" eller vara något fel på och visa felaktigt resultat, haha... Hon sa såklart att det är isåfall max 1 kilos skillnad, annars så stämmer det. Jag är så glad att jag har gått ner 4 kg! Kan det vara en kombination utav sprutorna som jag tar nu (så man får mindre aptit) och för att jag har vart ute och gått lite mer? Idag har jag t.ex vart ute exakt vartenda dag förutom igår, för då var jag sjukt trött. Jag ska berätta varför jag var sjukt trött...

 

Jag har vart hos en medium/helare... Hon utövade healing på mig så att säga. Det innebär att man lägger sig bekvämt med en massagebänk, med en dämpad belysning, lyssna på avslappnande musik och ligga där med kudde och filt ovanpå sig. Så hon tog fram händerna medans jag blundade och utförde detta, utan att röra mig. Svårt att förklara hur det gick till... Men jag blev starkt påverkad av det här, hon sa också att hon kände att det var väldigt starkt. Jag kände starka vibrationer genom min kropp, ungefär som rysningar fast starkare... blandat med kyla och värme, hela tiden. Efter det var klart så kände jag mig lugnare och mer avslappnad, jag hade inte en enda tanke i mitt huvud. I vanliga fall är det kaos i mitt huvud men det var det inte den här gången. Lugnet höll i sig... Men jag märkte dagen efter att jag blev väldigt tömd på energi... Jag kände tom inom mig på grund utav den här upplevelsen och jag blev senare lite smått aggressiv... Det visade sig (jag har tagit reda på det) att det jag gjorde var något liknande med New Age... Alltså hon utför vit magi. Eftersom hon inte helade mig i Guds namn utan hon följde någon healings guide... Det rekomenderas INTE! Det känns bra för stunden och känns ofarligt men i längden kan man bli bunden av detta och eftersom det känns skönt först så kan man troligen bli smått "beroende" att utöva den här regelbundet i hopp om att man blir/mår bättre... Nu fick jag i alla fall en upplevelse och vet att jag inte ska syssla med sånt. Jag håller mig till Gud, vill någon hela mig så ska det vara i Guds namn och ingen konstig osynlig guide ska få syssla med min själ! Det här är ofarligt från början med det utvecklas till något mer senare ju mer man håller på, såklart...

 

Jag gillar inte att mamma gjorde en sittning där, alltså att hon spådde min mamma... Delvis för mamma blev knäpp efter den stunden men även för att hon varnade, alltså mediumet som "helade" mig varnade mig och sa att om man mår dåligt och gör en sittning alltså att man "spår" en så kan man må dåligt i längden om man redan mår dåligt i själen. Ärligt talat så mår mamma mycket sämre än mig. Hon blev ju som sagt knäpp efter denna stund... Hon sa att morfar är här och vakar över oss, sa att det är morfar som får saker att försvinna (då små saker försvinner lite då och då och sånt här hemma) och sa att han vakar över oss. Fine, är inget fel med att han vakar över oss :). Men det som var knäppt med mamma var att hon ropade ut till morfar och försökte tala till honom :S . Jag sa åt henne att låta bli, för fortsätter hon med sånt här och blir mer besatt så kan andar komma hit och börja spöka på riktigt, mer rejält... I riktigt värsta fall, demoner... Alltså mamma kan släppa in något osunt i vårt hem. Jag går inte med på det! Som kristen så är man skyddad i Guds namn, det är man väldigt känd för och det talar man tydligt om i kyrkan och sådant. Så jag är inte rädd, någon som däremot eventuellt borde vara rädd är mamma, chansen är mycket större att just hon blir utsatt eftersom hon inte alls vet vad hon ger sig in på... Mamma, akta dig för sånt!

 

Idag har jag träffat Viola, en själavårdare kan man säga. Det var hon som uppenbarade mig för det här och varande mig... Hon sa faktiskt att innan vi träffades och innan vi ens hade bestämt att träffas (alltså innan jag tog mig iväg till mediumet) så kände hon en stark känsla/kallelse att hon absolut MÅSTE få träffa mig, då hon inte kan träffas något nästa vecka... Så när jag berättade vad jag och mamma hade gjort så förstod hon varför hon kände en sån stark kallelse, hon sa åt mig att sånt kan bli farligt i längden och sa åt mig att hålla mig borta. Hon sa att även om mamma håller på med sånt men jag håller mig undan så förblir jag trygg och skyddad i längden, då jag inte går emot Guds natur med flit :). Jag går inte över till "den andra sidan" alltså till den osunda sidan med andra ord... Hon sa själv att jag kan fråga vilken troende kristen som helst som har erfarenhet av detta, så kommer alla säga likadant - att jag ska hålla mig undan från sånt. Jag höll ju på med något liknande innan jag blev kristen och jag mådde som värst då på den tiden. Jag blev beroende & mådde sämre på grund av det, men kunde inte sluta... Så ja, sådant binder en tyvärr... 

 

Hur som helst, efter vi hade det snacket så gick vi in till olika affärer. Hon köpte smink borttagare, mascara och sådant. Jag köpte ett läppstift som är nude, alltså "hudfärgat" med rosa undertoner... Äntligen hittade jag "den rätta" färgen som jag så länge har velat ha men inte har hittat! Det är från BareMinerals, den heter Be Free och den kostar tyvärr hela 290 kr. Men det är värt vartenda krona trots det är det dyraste läppstiftet jag har köpt, då den är otroligt återfuktande för läpparna, både för stunden och i längden, den innehåller vitamin E bland annat och annat bra som återfuktar läpparna. Den är täckande och väldigt mjukgörande på läpparna som sagt... Sen när jag kom hem har jag vilat, ätit mat och kollat på Idol :)

 

Men nu så ska jag gå. Jag är sjukt trött, nu vill jag bara lyssna på musik och eventuellt kolla på någon serie. Jag har ändå skrivit mer än tillräckligt... Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya 

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards