Alla inlägg under september 2013

Av Tanya - 4 september 2013 19:10

Hejsan! Idag har jag haft en jobbig morgon också... Magen var lite värre idag än igår... Det kom tillbaka på kvällen när jag skulle lägga mig, innan dess så uppförde min mage sig helt normalt. Jag hade så extremt ont, så jag bokstavligen knappt kunde äta frukost... Ni som följer min blogg och/eller känner mig vet att jag lider utav ätstörningar... Idag var det värst. Jag var nära på att spy upp mackan... Jag kände en ren reflex, fick panik... Sprang in i badrummet och spottade ut den, hade hjärtklappningar... Men jag lugnade ner mig ganska snabbt, drack lite vatten och åt ganska sakta en banan istället, kan inte vara helt tom i magen heller... Sen när jag tog mig ut, så mådde jag mycket bättre :).

 

Jag träffade först Viola, hon åt lunch (det var lunchdags då alltså) och jag fikade... Åt en prinsess tårta (en bit alltså, inte en hel tårta såklart, haha!) och drack Cola zero till det eftersom dom inte hade Cola light... Sen så tog hon sig hemåt efter vi umgicks ett tag, jag väntade på min bästa vän Nathalie, vi umgicks och så. Hon hade ärenden att ta itu med och jag köpte en vanlig puder, som jag kommer använda som "solpuder" från Lancome... Jag skäms nästan över att nämna priset, men det gick på över 400 kr... hehe :$. Som tur är så köper jag inte ofta smink för den summan, jag gjorde det mer ofta förut... Jag gillar inte vanliga solpuder, tycker de är för mörkt för mig och jag vill ha det naturligt, så man ser bara lite grann att det är en skillnad... Vill inte det ska vara allt för tydligt :). Jag känner att jag inte passar i dessa mörka solpuder nämligen, ser lite dumt ut på mig... Så ett smart tips är att köpa vanliga pudet fast i några nyanser mörkare än ens egen hudton (matt köpte jag) för att få till det så bra som möjligt men utan att det blir för mörkt som sagt... Smart va? ^^ . Här en bild på det jag köpte:   

Bilden är taget från Google, vet inte om det är exakt samma nyans som jag köpte men det ser ut att vara ungefär den nyanser som jag köpte (om inte exakt.) Den heter: Lancome Tient Miracle i färgen 02 Lys Rosé! Visst, den är inte alls så speciellt mörk för att använda det som solpuder men det är exakt DET jag är ute efter, vill inte använda mörka solpuder... Jag har i princip aldrig använt solpuder just på grund av att de är för mörka för mig, så jag ger det här en chans och ser vad jag tycker om den i längden :). Efter ett tag, så kom jag hem... Kollade på dagens inspelade Våra bästa år, vilade mig och ja... nu bloggar jag, hehe :). 

 

Just ja, igår kollade jag aldrig på Gossip Girl eftersom jag smsade istället, lyssnade på musik och så... Sen så blev det för sent att kolla på det, då var det läggdags... Men ikväll så ska jag nog kolla på Gossip Girl :). Men nu så ska jag gå, ska kolla på The big bang theory, äta mat emellanåt och sen efter det kolla på Idol... Men ni får ha det så bra, sköt om er. Puss och kram! /Tanya


Av Tanya - 3 september 2013 22:11

Hejsan! Idag hade jag en jobbig start på dagen men det blev bättre senare... Jag hade extremt ont i magen hela morgonen... Jag vaknade konstant av det till & från och jag hade svårt för att somna om igen flera gånger, men till slut så lyckades jag! Jag fick verkligen tvinga mig själv upp, att göra saker, som att äta frukost, duscha och göra i ordning mig. Det var verkligen enormt motstånd men jag tvingade mig själv att ta mig ut ändå... Nu så mår min mage MYCKET bättre! :D. Jag skulle nämligen ta mig iväg till frisören idag för att noppa ögonbrynen... Tyvärr så vart jag inte så speciellt nöjd :/. Jag tyckte dom blev för tunna, näst intill "ett sträck." Jag kommer ihåg när jag hade den perioden förut, haha... Fattar inte hur jag tänkte där då, då var det ännu tunnare än vad jag har just nu! :O.

Men men, man kan fylla på med ögonbrynspenna (vilket jag har gjort också) men är annars helt osminkad... Jag har till och med lagt upp en bild på instagram på mig idag! :). Just ja... Igår, precis när jag hade bloggat klart så kom mamma in i mitt rum och gav mig nya hörlurar (rosa.) Så nöjd jag känner mig! :). Jag behövde verkligen nya då mina gamla, den ena hade slutat att fungera... Så ljudet krånglade sig på den ena sidan. Jag ska nog vara lite mer rädd om mina nya hörlurar känner jag, så den inte också går sönder allt för fort... Hehe :P. Ni ska också få se en bild på mina nya hörlurar såklart :)

Jag har även ätit mat idag (såklart, vad annars?!) sen så har jag kollat på dagens inspelade Våra bästa år, suttit vid datorn, kollat på The Big Bang Theory, kollat på Idol, sen kollat på ännu ett avsnitt av The Big Bang Theory! :). Nu så bloggar jag, sen så tänkte jag lyssna på lite musik & fortsätta kolla på Gossip Girl! Jag är på säsong 2 nu ^^.

Imorgon så ska jag träffa Viola på stan, sen efter det blir det att träffa Nathalie! :). Ska bli roligt/mysigt tycker jag... Sen eventuellt köpa något, vi får se... Var länge sen (typ en månad sen) jag köpte något senast och det verkligen kliar lite smått i mina fingrar just nu över att köpa något nytt, vilket jag också (kanske som sagt) ska göra ^^. Men nu så ska jag gå, känner att jag inte har något mer att lägga till. Jag bloggar kanske imorgon! Ni får ha det så bra och sköt om er! Puss & kram! /Tanya :).

Av Tanya - 2 september 2013 16:37

Hej hej! Jag har mått väldigt konstigt till och från i ca 2 dagar nu... Då menar jag såklart inte ångesten, för den är jag så van med att leva med så det är inget konstigt för mig alls (även om det är väldigt jobbigt i både stunden och i längden att leva med.) Jag har lidit utav något slags mini frossa? Ni vet, när kroppens temperatur pendlar mellan att vara frusen till varm, nästan "svettig" till och med, eller så kan jag vara varm och frysa samtidigt... Hoppas jag inte blir sjuk nu bara, jag har lyckats undvika att vara sjuk i ca 1 och 7 månader... Jag vill väldigt gärna fortsätta hålla mig frisk! Jag skulle egentligen ha tagit mig ut idag men jag stannade hemma för säkerhets skull, jag vill verkligen inte riskera i onödan att bli sjuk... Men imorgon så måste jag troligen ta mig ut... Jag har även haft huvudvärk, men mer än så har det inte varit (hittills i alla fall) Tack gode Gud! :).

 

Just nu så gör jag inget speciellt, har som sagt hållt mig inne idag på grund av att jag inte vill riskera på något sätt att bli sjuk... Jag har kollat på dagens inspelade Våra bästa år. Jag har läst lite olika bloggar och ja, nu så bloggar jag själv, hehe :). Jag ska nu (efter jag har bloggat klart alltså) äta lite solrosfrön och dricka vatten till det då jag brukar bli törstig av det... Jag ska kolla på en ny serie som jag följer (för mig är den ny alltså.) Som heter Gossip Girl... Förut tyckte jag att den var lite trög och tråkig, då det inte hände så mycket... men nu när jag ska kolla på avsnitt 18 så blir den bara bättre och bättre, mer "spännande" och komplicerade saker händer :). 

 

Haha, jag kom precis på en grej... när jag nyligen fick den här rosa laptopen så var jag SÅÅÅ rädd om den, ville aldrig äta eller dricka något framför laptopen... Sen så började jag att äta och dricka men var fortfarande försiktig... Sen så råkade jag spilla läsk över hela tangentbordet så jag var utan den här laptopen i typ... 2 månadet tror jag? Haha. Nu så är jag mycket försiktigare när jag dricker framför min laptop, det misstaget gör jag inte om igen! Men nu så äter jag ändå framför den, dricker osv... Men är ändå ganska försiktig så den inte blir sabbad som sist... Är det fler som fungerar som jag? T.ex när man får någon ny laptop eller mobil, så är an jätte rädd om den från början men sen ju längre tiden går desto "oförsiktigare" blir man? Haha :P.

 

Men nu så ska jag gå som sagt, ska kolla på Gossip Girl :). Jag har liksom inget mer att blogga om, har skrivit mer än tillräckligt ändå just nu känner jag... :). Men ni får ha det så bra och sköt om er... Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards